olej do motora?

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Thu Jun 19, 2008 10:59 pm

Myslím si, že prepláchnutie staršiemu motoru môže len pomôcť. Olej pri výmene nikdy nevytečie všetok a tie zbytky na stenách a v kanáloch obsahujú najviac nečistôt. Samozrejme preplach treba prispôsobiť stavu motora. Kedysi sa používal ložiskový olej OL-B2 a podobné, nafta je extrém. Môže dobre vypláchnuť, ale určite by som ju navytáčal do otáčok a už vôbec nie je na jazdu.

Výmena oleja po 1 roku: toto sa robí, lebo olej do seba príjíma vlhkosť (vodu) zo vzduchu a tým sa menia jeho vlastnosti - PH, schopnosť chrániť diely proti korózii a pod. V kosačke to nedodržiavam, ale v aute áno.

:arrow: Boris Olej v motore znečistí zbytkami starého oleja,ale s tým je počítané v konštrukcii mazania a nie je to na ukor kvality mazania.
S týmto nesúhlasím. Oni si to len zjednodušili, tie zbytky oleja ti skracujú výmenný interval. Existuje filtračný systém (aj do áut), ktorý udrží olej tak čistý ako z výroby (alebo aj čistejší). Odlúči to aj vodu a preto je ho možné meniť asi po 5 rokoch (podľa kvality aditív).


:arrow: Boris Motory sa preplachovali vtedy keď sa používali neaditivované oleje a tvoril sa karbon ktorý sa zle rozpúšťal. To že olej očernie je dobré lebo čistí motor,ono ešte neznamená ak je olej čierny,že je už zlý.
Ak olej očernie od zbytkov v motore nemusí byť zlý, ale nie je ani dobrý. Čím dlhšie je olej čistý, tým menšie je opotrebenie motora. To čierne je karbón taký istý ako kedysi.

Boris
Posts: 26
Joined: Wed Feb 07, 2007 9:28 pm
Location: Tr. Teplice

Post by Boris » Fri Jun 20, 2008 5:24 pm

R4CV áno všetko zo všetkým súvisí,nepopieram,že ak by bol olej čistý po celý výmenný interval,tak by to bolo prospešné motoru.

Celý mazací proces je určený tak aby počas jeho trvania bol zabezpečený dostatočný mazací efekt a aby sa motoru neskracovala životnosť,asi takto som to myslel.

A to čierne ani z ďaleka nie je karbon ale väčšinou sadze z výfukových plynov a samo rozpustený karbon a oter z motora ,majú veľmi malú veľkosť a nevytvárajú abrazívnu zmes s olejom.

Som presvedčený,že ak by sa urobil test a do motora by sa lial denne nový olej tak by sa životnosť určite predllžila ale nebolo by to nijak očarujúce.

Môj otec najazdil na R8 cez 200 tis km ,motor nikdy nevyplachoval,uplna klasika a ten motor bol v dobrom stave.

A k tomu preplachovaniu,keď už tak tým čo je na to určené !!!!!!!!!!!!

To je preplachovací olej alebo špecialny prípravok,poprípade motorový olej aký sa v motore používa.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu May 21, 2009 10:46 am

Napriek kladom a záporom ktoré tu odzneli som urobil značný krok vpred k zabezpečeniu dokonalého mazania. Vymenil som olejové čerpadlo za nové. Presnejšie povedané dve najhlavnejšie časti olejového čerpadla. :wink:

Image

99€ a mám pokoj svätý, žiadne obavy z horšieho mazania pri použití plnej syntetiky alebo pri zvýšení výkonu motora. :twisted:

Inak robota odporná, zhodiť vaňu u R5 GTT keď je motor nahodený v aute je hlúposť. 5 hodín rozborka zisťovanie čo a ako odstrojovanie polovice auta a aj tak som musel niektoré plechy ohnúť a takisto odrezať časť rúrky čo ide z vane na odvetrávanie kľuky :oops: 10 minút výmena častí olejového čerpadla :D Ďalších 5 hodín čistenie dotykových plôch, osádzanie tesnenia a montovanie dohromady.

Keď som to včera dokončil tak ma napadla myšlienka napísať knihu R5 GT Turbo - Mein Kampf :lol:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu May 21, 2009 11:34 am

To je len vymena za original diel alebo nejake vylepsenie za inu?

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu May 21, 2009 1:26 pm

Originál nový diel :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu May 21, 2009 2:56 pm

Som preštudoval a preložil manuál od dodávateľa a je to upravené pre plne syntetické oleje a takisto pre závodné oleje. Proti sérii je tiež vylepšený odvod oleja drážkami. Takže je to nový diel ale tuning, nie originál Renault. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Fri May 22, 2009 10:31 pm

Tak dnes som testol new oil versus new oil pump reparacion kit a ide to bohovsky :twisted: Nielen vyšší tlak na budíku ale aj pravidelnejší chod motora, akoby to lepšie mazalo a ľahšie chodilo. Možno si to len namýšľam, čas ukáže.

A ešte jeden dosť podstatný detail, pri 5W40 mi po úplnom nahriatí motora lietala ručička tlaku oleja +/- 0,5 bar na voľnobehu vs keď som pridal. Teraz je tá ručička prikovaná hore a nič ju neposunie nadol. :) Okrem vypnutia motora :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Tue May 26, 2009 9:51 am

Anarki:
Ty sa mi páčiš. :D Ten obrázok dielov čerpadla v piesku, ako v poslednej etape pred Dakarom. Len dúfam, že to sú tie staré diely.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue May 26, 2009 3:59 pm

:lol: No či sú tie diely nové alebo staré to neviem, nie je to totiž moja fotka :)

Code: Select all

http://reichhard-motorsport.com/catalog/images/Renault%20TS/bilderg/A99312MFP.jpg
Neostáva nič iné len dúfať, že nie som prvý čo si od čias fotenia kúpil tento diel :P

Keď sme už pri tom, ešte jednu vec som si všimol, skôr mi zhasne kontrolka mazania po naštartovaní, nie je to nejaký extrémny rozdiel ale aj tak cca 0,5 sekundy :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Jul 30, 2009 11:16 pm

Jeden múdry človek raz povedal:

"Na Renaultoch s mi páči to, že sa opravujú samé" :lol:

Tak teda, výmena hlavných častí čerpadla so sebou priniesla aj smäd po vyššom výkone, keďže ale Turbo trochu žralo olej tak som začal opatrne na 0,9 a keďže oleja akosi neubúdalo tak neskôr aj na 1 bar. Zistil som zaujímavú vec, moje turbo sa asi zľaklo, začalo makať a zabudlo žrať olej. Potvrdila to cesta Prešov - Praha - Most a nazad, poistila to zase cesta Prešov Zlín a nazad. Za ten čas som dolial niečo nad 0,5 dcl oleja. Čo je normálne nakoľko časť oleja prenikne systémom odvetrávania kľuky až do sania. Pre porovnanie, vlani som dolieval 1 dcl v Prahe na zraze a ďalšie 1 dcl po návrate domov. Ja proste milujem svojho zhrdzaveného slimáka s nápisom Garrett :D Rozmýšľam o tom, že odpojím odvetrávanie kľuky od sania a pripojím to do zbernej nádoby aby som sa presvedčil o tom, koľko oleja mi naozaj unikne touto cestou. :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Jul 31, 2009 1:48 pm

jj, na to sa tiez chystam uz dlhsi cas. Zatial to mam len zvedene hadicou na zem. Nehovorte to zelenym ;)
Hlavne ze to nejde do sania...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

motuz
Posts: 4
Joined: Thu Feb 19, 2009 11:52 am
Contact:

Re: olej do motora?

Post by motuz » Fri Feb 18, 2011 10:04 am

Páni pracujem v predajni s ND a zákazník servisuje R8 1,1 celkom cukrík. Nevie však aký olej má objednať resp. ja neviem aký mu dodať do tohto autíčka. Auto stálo dlhé roky je ešte na bielych radiálkach proste nádhera. Poradte prosím aký olej. Rozmýšlal som nad olejmi z rady classic neviem si s tým však rady. Prešiel som si viacero strán na fóre a naozaj netuším. Poradte prosím.
P.S. zámerne nezakladáam nový topic tak si to snáď niekto všimne :wink:
www.meganeklub.sk

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Re: olej do motora?

Post by matus » Fri Feb 18, 2011 10:28 am

Odporucam nejaky dobry mineral, 15W40. Ja osobne lejem do skoro vsetkych svojich aut Valvoline MaxLife. Tym urcite nic nepokazite!

Prezradte prosim odkial ste a aspon akej farby je ta R8, pripadne sa prosim opytajte pana majitela ci by nemal zaujem byt clenom klubu. Dakujem.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Re: olej do motora?

Post by Majmajko » Fri Feb 18, 2011 10:40 am

Myslim ze ziadny mineralny olej 15/40 to nepokazy ... uz ani Madit neni taky zly ako bol...
Castrol Classic XL 20W-50 SAE (je fajn koli nazvu:-) ) no ak das nepokazis ...
Ja preferujem Mobil1 15/40, z mineralov predci v tabukovych hodnotach ine... (vsetky boli dobre ale tento bol este lepsi..)
Dalsi je Valvoline a jeho max life pre motory co maju viac km nabehane a nie su po GO

Neviem ci R8 bola aj vo verzi kde motor nemal olejovy filter ak ano tak je podstatna castejsia vymena...
No vymena je odporucana po 10.000km (15.000 rozne) alebo raz za dva roky co je asi najskor podstatne...

Len detial cierny olej neznamena ze je zly olej... (stary z motora)
No navrhni spravit kontrolu olejoveho cerpadla ci ma spravne vole... inac ziaden olej nespravy zazrak...
Samozrejme mu daj kontakt na nas klub, nech pride medzi nas :-) Kludne daj na forum aj fotku..

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Re: olej do motora?

Post by pedro » Fri Feb 18, 2011 11:31 am

Majmajko wrote: Neviem ci R8 bola aj vo verzi kde motor nemal olejovy filter ak ano tak je podstatna castejsia vymena...
Moj tatko nema olejovy filter na R8.
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

Post Reply