olej do motora?
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Myslím si, že prepláchnutie staršiemu motoru môže len pomôcť. Olej pri výmene nikdy nevytečie všetok a tie zbytky na stenách a v kanáloch obsahujú najviac nečistôt. Samozrejme preplach treba prispôsobiť stavu motora. Kedysi sa používal ložiskový olej OL-B2 a podobné, nafta je extrém. Môže dobre vypláchnuť, ale určite by som ju navytáčal do otáčok a už vôbec nie je na jazdu.
Výmena oleja po 1 roku: toto sa robí, lebo olej do seba príjíma vlhkosť (vodu) zo vzduchu a tým sa menia jeho vlastnosti - PH, schopnosť chrániť diely proti korózii a pod. V kosačke to nedodržiavam, ale v aute áno.
Boris Olej v motore znečistí zbytkami starého oleja,ale s tým je počítané v konštrukcii mazania a nie je to na ukor kvality mazania.
S týmto nesúhlasím. Oni si to len zjednodušili, tie zbytky oleja ti skracujú výmenný interval. Existuje filtračný systém (aj do áut), ktorý udrží olej tak čistý ako z výroby (alebo aj čistejší). Odlúči to aj vodu a preto je ho možné meniť asi po 5 rokoch (podľa kvality aditív).
Boris Motory sa preplachovali vtedy keď sa používali neaditivované oleje a tvoril sa karbon ktorý sa zle rozpúšťal. To že olej očernie je dobré lebo čistí motor,ono ešte neznamená ak je olej čierny,že je už zlý.
Ak olej očernie od zbytkov v motore nemusí byť zlý, ale nie je ani dobrý. Čím dlhšie je olej čistý, tým menšie je opotrebenie motora. To čierne je karbón taký istý ako kedysi.
Výmena oleja po 1 roku: toto sa robí, lebo olej do seba príjíma vlhkosť (vodu) zo vzduchu a tým sa menia jeho vlastnosti - PH, schopnosť chrániť diely proti korózii a pod. V kosačke to nedodržiavam, ale v aute áno.
Boris Olej v motore znečistí zbytkami starého oleja,ale s tým je počítané v konštrukcii mazania a nie je to na ukor kvality mazania.
S týmto nesúhlasím. Oni si to len zjednodušili, tie zbytky oleja ti skracujú výmenný interval. Existuje filtračný systém (aj do áut), ktorý udrží olej tak čistý ako z výroby (alebo aj čistejší). Odlúči to aj vodu a preto je ho možné meniť asi po 5 rokoch (podľa kvality aditív).
Boris Motory sa preplachovali vtedy keď sa používali neaditivované oleje a tvoril sa karbon ktorý sa zle rozpúšťal. To že olej očernie je dobré lebo čistí motor,ono ešte neznamená ak je olej čierny,že je už zlý.
Ak olej očernie od zbytkov v motore nemusí byť zlý, ale nie je ani dobrý. Čím dlhšie je olej čistý, tým menšie je opotrebenie motora. To čierne je karbón taký istý ako kedysi.
R4CV áno všetko zo všetkým súvisí,nepopieram,že ak by bol olej čistý po celý výmenný interval,tak by to bolo prospešné motoru.
Celý mazací proces je určený tak aby počas jeho trvania bol zabezpečený dostatočný mazací efekt a aby sa motoru neskracovala životnosť,asi takto som to myslel.
A to čierne ani z ďaleka nie je karbon ale väčšinou sadze z výfukových plynov a samo rozpustený karbon a oter z motora ,majú veľmi malú veľkosť a nevytvárajú abrazívnu zmes s olejom.
Som presvedčený,že ak by sa urobil test a do motora by sa lial denne nový olej tak by sa životnosť určite predllžila ale nebolo by to nijak očarujúce.
Môj otec najazdil na R8 cez 200 tis km ,motor nikdy nevyplachoval,uplna klasika a ten motor bol v dobrom stave.
A k tomu preplachovaniu,keď už tak tým čo je na to určené !!!!!!!!!!!!
To je preplachovací olej alebo špecialny prípravok,poprípade motorový olej aký sa v motore používa.
Celý mazací proces je určený tak aby počas jeho trvania bol zabezpečený dostatočný mazací efekt a aby sa motoru neskracovala životnosť,asi takto som to myslel.
A to čierne ani z ďaleka nie je karbon ale väčšinou sadze z výfukových plynov a samo rozpustený karbon a oter z motora ,majú veľmi malú veľkosť a nevytvárajú abrazívnu zmes s olejom.
Som presvedčený,že ak by sa urobil test a do motora by sa lial denne nový olej tak by sa životnosť určite predllžila ale nebolo by to nijak očarujúce.
Môj otec najazdil na R8 cez 200 tis km ,motor nikdy nevyplachoval,uplna klasika a ten motor bol v dobrom stave.
A k tomu preplachovaniu,keď už tak tým čo je na to určené !!!!!!!!!!!!
To je preplachovací olej alebo špecialny prípravok,poprípade motorový olej aký sa v motore používa.
Napriek kladom a záporom ktoré tu odzneli som urobil značný krok vpred k zabezpečeniu dokonalého mazania. Vymenil som olejové čerpadlo za nové. Presnejšie povedané dve najhlavnejšie časti olejového čerpadla.
99€ a mám pokoj svätý, žiadne obavy z horšieho mazania pri použití plnej syntetiky alebo pri zvýšení výkonu motora.
Inak robota odporná, zhodiť vaňu u R5 GTT keď je motor nahodený v aute je hlúposť. 5 hodín rozborka zisťovanie čo a ako odstrojovanie polovice auta a aj tak som musel niektoré plechy ohnúť a takisto odrezať časť rúrky čo ide z vane na odvetrávanie kľuky 10 minút výmena častí olejového čerpadla Ďalších 5 hodín čistenie dotykových plôch, osádzanie tesnenia a montovanie dohromady.
Keď som to včera dokončil tak ma napadla myšlienka napísať knihu R5 GT Turbo - Mein Kampf
99€ a mám pokoj svätý, žiadne obavy z horšieho mazania pri použití plnej syntetiky alebo pri zvýšení výkonu motora.
Inak robota odporná, zhodiť vaňu u R5 GTT keď je motor nahodený v aute je hlúposť. 5 hodín rozborka zisťovanie čo a ako odstrojovanie polovice auta a aj tak som musel niektoré plechy ohnúť a takisto odrezať časť rúrky čo ide z vane na odvetrávanie kľuky 10 minút výmena častí olejového čerpadla Ďalších 5 hodín čistenie dotykových plôch, osádzanie tesnenia a montovanie dohromady.
Keď som to včera dokončil tak ma napadla myšlienka napísať knihu R5 GT Turbo - Mein Kampf
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Som preštudoval a preložil manuál od dodávateľa a je to upravené pre plne syntetické oleje a takisto pre závodné oleje. Proti sérii je tiež vylepšený odvod oleja drážkami. Takže je to nový diel ale tuning, nie originál Renault.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Tak dnes som testol new oil versus new oil pump reparacion kit a ide to bohovsky Nielen vyšší tlak na budíku ale aj pravidelnejší chod motora, akoby to lepšie mazalo a ľahšie chodilo. Možno si to len namýšľam, čas ukáže.
A ešte jeden dosť podstatný detail, pri 5W40 mi po úplnom nahriatí motora lietala ručička tlaku oleja +/- 0,5 bar na voľnobehu vs keď som pridal. Teraz je tá ručička prikovaná hore a nič ju neposunie nadol. Okrem vypnutia motora
A ešte jeden dosť podstatný detail, pri 5W40 mi po úplnom nahriatí motora lietala ručička tlaku oleja +/- 0,5 bar na voľnobehu vs keď som pridal. Teraz je tá ručička prikovaná hore a nič ju neposunie nadol. Okrem vypnutia motora
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
No či sú tie diely nové alebo staré to neviem, nie je to totiž moja fotka
Neostáva nič iné len dúfať, že nie som prvý čo si od čias fotenia kúpil tento diel
Keď sme už pri tom, ešte jednu vec som si všimol, skôr mi zhasne kontrolka mazania po naštartovaní, nie je to nejaký extrémny rozdiel ale aj tak cca 0,5 sekundy
Code: Select all
http://reichhard-motorsport.com/catalog/images/Renault%20TS/bilderg/A99312MFP.jpg
Keď sme už pri tom, ešte jednu vec som si všimol, skôr mi zhasne kontrolka mazania po naštartovaní, nie je to nejaký extrémny rozdiel ale aj tak cca 0,5 sekundy
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Jeden múdry človek raz povedal:
"Na Renaultoch s mi páči to, že sa opravujú samé"
Tak teda, výmena hlavných častí čerpadla so sebou priniesla aj smäd po vyššom výkone, keďže ale Turbo trochu žralo olej tak som začal opatrne na 0,9 a keďže oleja akosi neubúdalo tak neskôr aj na 1 bar. Zistil som zaujímavú vec, moje turbo sa asi zľaklo, začalo makať a zabudlo žrať olej. Potvrdila to cesta Prešov - Praha - Most a nazad, poistila to zase cesta Prešov Zlín a nazad. Za ten čas som dolial niečo nad 0,5 dcl oleja. Čo je normálne nakoľko časť oleja prenikne systémom odvetrávania kľuky až do sania. Pre porovnanie, vlani som dolieval 1 dcl v Prahe na zraze a ďalšie 1 dcl po návrate domov. Ja proste milujem svojho zhrdzaveného slimáka s nápisom Garrett Rozmýšľam o tom, že odpojím odvetrávanie kľuky od sania a pripojím to do zbernej nádoby aby som sa presvedčil o tom, koľko oleja mi naozaj unikne touto cestou.
"Na Renaultoch s mi páči to, že sa opravujú samé"
Tak teda, výmena hlavných častí čerpadla so sebou priniesla aj smäd po vyššom výkone, keďže ale Turbo trochu žralo olej tak som začal opatrne na 0,9 a keďže oleja akosi neubúdalo tak neskôr aj na 1 bar. Zistil som zaujímavú vec, moje turbo sa asi zľaklo, začalo makať a zabudlo žrať olej. Potvrdila to cesta Prešov - Praha - Most a nazad, poistila to zase cesta Prešov Zlín a nazad. Za ten čas som dolial niečo nad 0,5 dcl oleja. Čo je normálne nakoľko časť oleja prenikne systémom odvetrávania kľuky až do sania. Pre porovnanie, vlani som dolieval 1 dcl v Prahe na zraze a ďalšie 1 dcl po návrate domov. Ja proste milujem svojho zhrdzaveného slimáka s nápisom Garrett Rozmýšľam o tom, že odpojím odvetrávanie kľuky od sania a pripojím to do zbernej nádoby aby som sa presvedčil o tom, koľko oleja mi naozaj unikne touto cestou.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
toto
jj, na to sa tiez chystam uz dlhsi cas. Zatial to mam len zvedene hadicou na zem. Nehovorte to zelenym
Hlavne ze to nejde do sania...
Hlavne ze to nejde do sania...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Re: olej do motora?
Páni pracujem v predajni s ND a zákazník servisuje R8 1,1 celkom cukrík. Nevie však aký olej má objednať resp. ja neviem aký mu dodať do tohto autíčka. Auto stálo dlhé roky je ešte na bielych radiálkach proste nádhera. Poradte prosím aký olej. Rozmýšlal som nad olejmi z rady classic neviem si s tým však rady. Prešiel som si viacero strán na fóre a naozaj netuším. Poradte prosím.
P.S. zámerne nezakladáam nový topic tak si to snáď niekto všimne
P.S. zámerne nezakladáam nový topic tak si to snáď niekto všimne
www.meganeklub.sk
Re: olej do motora?
Odporucam nejaky dobry mineral, 15W40. Ja osobne lejem do skoro vsetkych svojich aut Valvoline MaxLife. Tym urcite nic nepokazite!
Prezradte prosim odkial ste a aspon akej farby je ta R8, pripadne sa prosim opytajte pana majitela ci by nemal zaujem byt clenom klubu. Dakujem.
Prezradte prosim odkial ste a aspon akej farby je ta R8, pripadne sa prosim opytajte pana majitela ci by nemal zaujem byt clenom klubu. Dakujem.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Re: olej do motora?
Myslim ze ziadny mineralny olej 15/40 to nepokazy ... uz ani Madit neni taky zly ako bol...
Castrol Classic XL 20W-50 SAE (je fajn koli nazvu:-) ) no ak das nepokazis ...
Ja preferujem Mobil1 15/40, z mineralov predci v tabukovych hodnotach ine... (vsetky boli dobre ale tento bol este lepsi..)
Dalsi je Valvoline a jeho max life pre motory co maju viac km nabehane a nie su po GO
Neviem ci R8 bola aj vo verzi kde motor nemal olejovy filter ak ano tak je podstatna castejsia vymena...
No vymena je odporucana po 10.000km (15.000 rozne) alebo raz za dva roky co je asi najskor podstatne...
Len detial cierny olej neznamena ze je zly olej... (stary z motora)
No navrhni spravit kontrolu olejoveho cerpadla ci ma spravne vole... inac ziaden olej nespravy zazrak...
Samozrejme mu daj kontakt na nas klub, nech pride medzi nas Kludne daj na forum aj fotku..
Castrol Classic XL 20W-50 SAE (je fajn koli nazvu:-) ) no ak das nepokazis ...
Ja preferujem Mobil1 15/40, z mineralov predci v tabukovych hodnotach ine... (vsetky boli dobre ale tento bol este lepsi..)
Dalsi je Valvoline a jeho max life pre motory co maju viac km nabehane a nie su po GO
Neviem ci R8 bola aj vo verzi kde motor nemal olejovy filter ak ano tak je podstatna castejsia vymena...
No vymena je odporucana po 10.000km (15.000 rozne) alebo raz za dva roky co je asi najskor podstatne...
Len detial cierny olej neznamena ze je zly olej... (stary z motora)
No navrhni spravit kontrolu olejoveho cerpadla ci ma spravne vole... inac ziaden olej nespravy zazrak...
Samozrejme mu daj kontakt na nas klub, nech pride medzi nas Kludne daj na forum aj fotku..
Re: olej do motora?
Moj tatko nema olejovy filter na R8.Majmajko wrote: Neviem ci R8 bola aj vo verzi kde motor nemal olejovy filter ak ano tak je podstatna castejsia vymena...
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy