Oprava karburátoru, výroba tesnenia na mieru.

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Oprava karburátoru, výroba tesnenia na mieru.

Post by Anarki » Sat May 05, 2007 11:33 am

Takže pre tých čo s karburátorom jazdia do servisu alebo si kupujú drahé tesnenie priamo z Renaultu :lol:

Na mojom karburátore Solex 32 DIS povolilo tesnenie pod tzv. hlavou karburátora. Po demontáži karburátora som zistil, že sú v háji aj ďalšie dva tesnenia (medzi karburátorom a kolektorom a tesne nad ním t.j. mezdi karburátorom a poslednou klapkou kde je zároveň aj prívod vody.)
Predtým v Renaulte stála sada tesnení pod karburátor 1500,- SK dosť peňazí ale zase originál nové tesnenie niečo vydrží. :roll:
Po príchode do Renaultu ma čakoalo prekvapenie, zmena objednávacieho čísla a vyššia cena 2300,- Sk. To som už nerozdýchal a začal zháňať supersilné trvácne tesnenie na teploty okolo 150 °C a tlak okolo 5 bar (poriadne som to predimenzoval).

Nakoniec som narazil na tesnenia Hofland Deltaflex.
Síce mali "len" ten základný model červený ale na to že ho vôbec mali (východné Slovensko) a na moje potreby to bohate stačí.

Parametre základného modelu - Hofland Deltaflex 100
Farba: červená
Max teplota: 370 °C
Max tlak: 35 Bar

Parametre stredného modelu Hofland Deltaflex 400

Farba: červená/čierna
Max teplota: 510°C
Max tlak: 100 Bar

Hofland Universal - to isté len v modrej farbe.
Vrchol je Hofland Wire ktorý znesie 540 stupňov a tlak 200 bar.

Najmenší možný odber je 100 X 1500 mm.
Hrúbky základného tesnenia které boli skladom: 0,5 - 0,8 - 1,0 - 1,25 - 1,5 - 2,0 mm

Cena je vzhľadom k vlastnostiam mierna: za najmenšiu odbernú jednotku z ktorej sa dá urobiť cca 10 sád tesnení pod karburátor som zaplatil 60 korún.

Všetko som si urobil sám, ručne bez akýchkoľvek prípravkov, použil som len to čo je vidieť na fotke. Najväčšie otvory som nakoniec ešte presne upravil podľa karburátora (staré tesnenie bylo už veľmi roztlačené.)
Na zraz do Mělníka (keď tam štastne dorazím) môžem zobrať testovaciu vzorku.


http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 7777297794

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 7777297810

Edit: // Anarki


Obrázky na Azete už nefungovali tak som hodil odkaz na Picasa Google :idea:
Aby sa to nestratilo tak som to pripichol ako dôležité. :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Sat May 05, 2007 6:50 pm

No perfektne.
Konecne viem kde kupit papier na tesnenia... :idea:

Podla typu karbca a tvaru tesnenia, ty mas podobny (nie ten isty) karbec ako ja na R8 :lol:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sat May 05, 2007 7:00 pm

dobra rada :idea: :idea: :idea:

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat May 05, 2007 11:14 pm

To Matus:

Mám jednokomorový Solex 32 DIS 854/860 :) môže byť, že veľmi podobné boli aj na R8 a ja tam mám akurát naviac zhora prívod stlačeného vzduchu z IC.

Ešte malý dodatok, neviem aká bola pôvodná hrúbka tesnenia (bolo dosť roztlačené) tipoval som 0,5 - 0,8 mm a použil som radšej tú 0,8.

Uvidím aký vplyv to bude mať na chod celého auta.
Sám som zvedavý koľko to vydrží, chlapík čo to predáva tvrdí, že jeden jeho zákazník z toho robí tesnenia pod hlavu na rallye autá.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun May 06, 2007 5:26 pm

no dobree. takze mozme si pretesnit nase tatose.
8)
ja som inak nasiel nejake tesnenia v mojej zbierke ND z R8, takze mozme kuknut co sa kde hodi :-)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sun May 06, 2007 8:42 pm

Alex wrote:no dobree. takze mozme si pretesnit nase tatose.
8)
ja som inak nasiel nejake tesnenia v mojej zbierke ND z R8, takze mozme kuknut co sa kde hodi :-)
Hlavne urob si kopiu nech je podla coho mozne potom robit

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Sun May 06, 2007 8:51 pm

chlapci moji, dnes som zistil ze mi strieka benzin kade tade z karbca, mam uz choru tu stvorcovu membranu, neviete poradit z coho by sa dala urobit nova? pripadne nemate niekto v ND? dikes vopred
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun May 06, 2007 8:54 pm

maroxe wrote:chlapci moji, dnes som zistil ze mi strieka benzin kade tade z karbca, mam uz choru tu stvorcovu membranu, neviete poradit z coho by sa dala urobit nova? pripadne nemate niekto v ND? dikes vopred
no co si nepovedal v piatok ked som volal. mal som v ruke karbec. ale nevzal som ho, bo ine veci som chcel :oops:
snad nevyteces po ceste. hehe
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun May 06, 2007 10:01 pm

To Maroxe:

Myslíš membránu akceleračnej pumpičky ?
Ak áno viem čo s tým.
Vyber starú, utekaj do najbližších predajní n.d. Škoda a kúp len ten štvorec z pružnej gumy (diery pre skrutky sedia akurát v strede máš prázdne miesto).
A teraz čo s tým.

Na starej membráne z vnútornej strany by mal byť nit (alebo niečo podobné).
Ten odvŕtaj a tým uvoľníš prítlačnú železnú tyčku aj s podložkou čo bola pod nitom.
Teraz máš zase dve možnosti.

1: Buď do prítlačnej železnej tyčinky navŕtaš dieru, narežeš závit nasadíš na škodovácku membránku pod skrutku dáš podložku dotiahneš a poskladáš.
(Overený a doporučený spôsob.)
Ak by sa ti Škodovácka membránka zdala tenká, môžeš použiť aj dve naraz.

2: Alebo prítlačnú železnú tyčinku aj s podložkou z druhej strany prilepíš dvojzložkovým lepidlom.
(Metóda z internetu vlastnoručne neoverená.)

Meniť membránku za použitú z iného karburátora je oveľa rýchlejšie a z hľadiska prevedenia ja profesionálnejšie, ale nikto okrem veštkyne ti nepovie koľko vydrží použitá membránka, najmä ak predtým karburátor dlho ležal v šuflíku alebo odstavenom aute.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Sun May 06, 2007 11:37 pm

Anarki - dikes! Zajtra skusim jednu skodovacku predajnu pri dome :) myslim ze rozoberanie membrany bude jednoduchsie, mame tam zavit a matky, takze odvrtavat nebude treba , dufam
Tak to sa potesi aj Vlado, lebo on ma tiez podobny problem a membrany sa mu uz minuli.
Este raz vdaka.
:wink:
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun May 06, 2007 11:48 pm

heh. ak to klapne tak vsetci pojdeme preventivne menit :lol:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Mon May 07, 2007 3:20 pm

Klaplo to! Kupil som membranku v predajni SKODA, za 90 SKK, na Skoda 105, 120... bol tam nit, odvrtal som, a zistil ze dvojmembranka pasuje na milimeter presne, kedze stara nebola este uplne out z kazdej strany som dal jeden plat membranky a nasail, auto ide jak vychor a necaka kade tade. Takze este raz vdaka. Heslo dna: Kupujte vyrobky Skoda!
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon May 07, 2007 7:21 pm

Super :)
Som rád, že som pomohol a o to viac Renaulťákovi :P
maroxe wrote:Heslo dna: Kupujte vyrobky Skoda!
:lol:

Nielen Škoda ale aj Lada má veľa podobných dielov.
Klapky aj membrány neraz pasujú na Solexy úplne presne.
Len tak mimochodom, zabudol som včera dopísať, že aj Lada membránka do karburátoru (tuším Ozon) by mala pasovať do Solexu.
Lada membránka by mala mať na sebe pripevnenú už aj prítlačnú železnú tyčinku. No aká je dlhá a či presne pasuje do Solexu to ešte neviem, momentálne som kvôli zrazu RC dosť vyťažený a nestihol som to ešte vyskúšať.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Aug 11, 2008 12:00 pm

Keď chceš mať niečo spravené poriadne urob si to sám - už dlho sa riadim touto zásadou a predsa sa niekedy zdržiavam konzultáciou s tzv. "odborníkmi" ktorý mi nakoniec aj tak povedia že sa to nedá, prípadne že sa to dá ale za nehoráznu cenu.

Takto som s nimi konzultoval klasický problém tlakového karburátora Solex 32 DIS pre R5/R9/R11 Turbo ktorým sú vydreté klapky (klapka sytiča a hlavná akceleračná klapka)

V mojom prípade šlo o vydretú klapku sytiča cez ktorú unikalo okrem stlačeného vzduchu čiastočne aj palivo čo sa nepriaznivo prejavovalo nielen na výkone ale aj na kultivovanom chode motora.
Z mojej straty výkonu mali najväčšiu srandu chalani z R5 zrazu 2007 :D , mysleli si, že si vymýľam ale ja som naozaj pociťoval postupné strácanie ťahu.

Nakoniec som prišiel na to čo to spôsobuje. Po už spomínanom neúspechu (a neochote) pri konzultácii s "odborníkmi" som sa do riešenia problému pustil na vlastnú päsť. Začal som s najjednoduchším možným riešením, vyhodiť klapku a zaslepiť dieru po nej. Začiatok začal úspešne, obidve skrutky sa mi podarilo nielen povoliť ale bez ulomenia aj vyskrutkovať. :wink: S nejakým špeciálny zaslepovaním som si hlavu nerobil, našiel som vhodnú skrutku so zapustenou hlavou (škoda že samoreznú), upravil som na nej maticu, poistil azbestovým papierom.


http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 5393824994

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 2585961346

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 6066629394

Toto riešenie sa žiaľ ukázalo ako nefunkčné nakoľko používam sériovú reguláciu otvárania klapky turba a tá po vyhodení klapky sytiča okamžite prestala fungovať.
Prejavilo sa to tak, že pri pomalšom rozbiehaní turbo po dosiahnutí 3500 rpm absolútne prestalo plniť a rozjazd do vyšších otáčok bol veľmi pomalý. Jedine ak som vypálil s plným plynom tak to akotak fungovalo.
Problémy sa ale prejavovali aj na voľnobehu, cukanie pri otáčkach 1500 - 2000 rpm zmena voľnobehu z rozsahu 1500 - 2000 rpm. V tomto štádiu som zanechal doterajší experiment a pozmenil ho tak, že klapka sytiča v karburátore proste musí zostať. No čo s netesnosťou. Na klapke sytiča sú také mosadzné valčeky, tie sa používaním vyšúchajú a začnú prepúšťať.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 4494575954


Chvíľu som premýšľal o výrobe nových vložiek z plastu, no nič použiteľné som doma nenašiel. Nakoniec ma napadla jedna bláznivá myšlienka. Spôsobila ju karburátorová hadička v skrinke o priemere 4 mm. To by mohlo fungovať. Začal som vnútro hadičky opracovávať pilníkom no nakoniec som usúdil, že lepšie bude celé prešívané vnútro vydlabať.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 6355116978

Podarilo sa, klapka pripravená na "návrat do pevnosti" :)
Počasie bolo zjavne proti môjmu experimentu, celý deň "šikalo" (to je dážď ktorý prší o slabej intenzite dlhú dobu ale tak aby ste nemohli nič robiť.) Podvečer som to už nevydržal a od strechy po otvorenú kapotu som si natiahol deku a pustil sa do zrýchlenej demontáže karburátora.
Dúfam, že ma nikto zo susedov nekameroval a neskončím v zábavnej relácii. :lol: V teple a suchu domova som prišiel na to, že hadička o priemere 4 mm po pár výbrusoch gumy síce sadla ale tak natesno, že s klapkou bol problém pohnúť. Tak som skúsil hadičku 3,2 mm stačilo len vydlabať prešívané vnútro a sadla tam tak, že ostal funkčný aj sytič (v prípade núdze). Na úplné spojazdnenie sytiča bolo potrebné použiť silnejšiu vratnú pružinku.

Kvôli zlému počasiu som sa k spätnému namontovaniu karburátora dostal až v Nedeľu na obed. Hneď som sa vydal na cesty s úmyslom vyskúšať ako to pôjde tentoraz. Bol som spokojný, malý nárast výkonu sa dostavil a všetko funguje tak ako má. Hyundai Coupe 3,0 V6 síce ostal neštastný na semaforoch pozadu ale čo už, taký je život :mrgreen:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Aug 11, 2008 3:50 pm

Suhlasim s tym ze najlacnejsie je kupit tesniacu dosku a vyrezat, pre BA a okolie tieto dosky maju vo firme RVR Afinis na Žitnej 1 v Bratislave.

www.rvrafinis.sk
berieme to aj do Slovnaftu a poznam tam dvoch ludi takze keby nieco bolo v neporiadku tak ma kontaktujte.

Este jedna pomocka je vhodna pri vyrobe a to du dierovaccie klieste, ktore kupite za 80,- v Hornbachu priemery 1,5 az 5mm, take pološmejdy, ale mam ich doma a funguju zatial. Da sa s nimi vycvakat aj vacsia diera.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

Post Reply