Page 1 of 1

prebíjanie R5 TGD

Posted: Wed Oct 31, 2007 2:08 pm
by Lucia Rosáková
zdravím, má niekto skúsenosti s prebíjaním baterie? Po predchádzajúcich zlých skúsenostiach s dobíjaním som si namontoval meračik a neustale tak kontrolujem stav napätia na baterke. Po výmene alternárotra cca 3 mesiace späť mám opačný problém. totálne nepravidelne hlavne teda pri zvýsených otáčkach zasvieti kontrolka baterky a ručička na meraku klepe o vrchný doraz... má niekto schému elektriky alebo vie mi pradiť?
Ešte taka vec alternator je 55 Ampérový a baterka má 75 Ah... ale podla Ohma a aj mojich skúseností /som elektrotechnik/ by to malo byť v poriadku...
Ďakujem...

toto

Posted: Wed Oct 31, 2007 5:10 pm
by matus
Regulator na alernatore nefunguje. Neznizuje budiace napatie na alternatore zo zvysujucimy sa otackami, takze napatie nekontrolovatelne stupa. Napatie nad 15V(aj to uz je kriticky vela) bude varit baterku a po case budete kupovat novu.
Pri dlhsej "jazde" nad 15V riskujete exploziu baterky :!: :!: :!:

Posted: Sun Nov 04, 2007 7:14 pm
by Lucia Rosáková
dakujeme! dosli sme do trnavy a otocili sme to naspat s odpojenym dobijanim baterky, muz usudil ze by to mohlo buchnut... nakoniec sme cestovali kamaratovym autom a nezmestil sa nam kocik, zalahinalo nam v usiach, tlmice tlmili tak dobre ze som sa desila kazdej jamy - ako na kolotoci... vdaka bohu za staru dobru r5, uplne chape co nasa rodinka potrebuje :lol: o spotrebe ani nevravim...
kym vymenime alternator muz chce jazdit s odpajanim dobijania baterky... tak ho popozeniem do tej vymeny... L

alternátor

Posted: Sun Nov 04, 2007 7:50 pm
by Lucia Rosáková
Ahojte, mangelka už nieco napisala.... :D
Nemate niekto, schemu alternatora alebo typ kde sa dá zohnať? ...nemam narychlo na novy, ale viem si za par korun spravit stabilizator napatia, len neviem presnu schemu zapojenia vinutia alternatora...
:cry:

Dakujem

Posted: Sun Nov 04, 2007 10:36 pm
by Anarki
Schéma zapojení vinutia alternátora ti je k ničomu. Zapojenie vinutia totiž ide cez diódy a až nakoniec na regulátor napätia.

Mimochodom ťažko ti niekto dá schému zapojenia keď si neuviedol na aký alternátor (značka a typ).

Je potrebné zistiť čo odišlo. Je možné že odišla niektorá dióda (nie je priepustná iba v jednom smere ale v obidvoch) ktorá stojí od 8 Sk do max 50 Sk. Predpokladám, že meranie diód zvládneš ľavou zadnou.

No a ak odišiel koncový člen regulátora napätia na konci tak ten by sa mal pripájať na 2 max 3 vodiče. Nový stojí 300 - 800 Sk podľa typu alternátora, robia sa aj repliky (tam je potrebné vedieť koľko ampérov dáva pri 12V).

toto

Posted: Mon Nov 05, 2007 7:26 am
by matus
anarki: hehe a pri akych otackach.. To cislo, napr. 60A vyjadruje maximalny prud ktory dokaze altik generovat pri nejakych vysokych otackach!

Ja to tipujem na regulator. Treba opisat udaje z altika, vacsinou su napisane zozadu v strede a podla toho najst v katalogu konkretny typ reglera. Nieco ako A14N102. Len podla prudu by som to nekupoval. Co sa altikov tyka Renaultaci davali co prislo pod ruku, takze dve rovnake auta mozu mat rozdielne altiky.

Co sa toho regulatora tyka, nejaky jednoduchy stabilizator napatia nepomoze. Regulator upravuje budiace napatie (na budiacom vynuti) v zavislosti na vystupnom napati.

Posted: Mon Nov 05, 2007 3:44 pm
by Lucia Rosáková
Všeobecnu schemu mam ale chcel som nieco presnejsie... mám dva alternatory Paris Rhone YL152A a Ducelier ... číslo si nepamatam ... nový regultor stoji 800-1200 Sk v Podunajských Biskupiciach, vymenim ho aj pred panelákom ... ešte chcem skusiť jazdený...
toto kazal poslat mangel
a dakujeme za pomoc!!! L

Posted: Thu Nov 08, 2007 10:48 pm
by Lucia Rosáková
takže pokračovania story a prebíjaním: vybral som "stary" regulátor a zistil som ze jeden uhlík je dost opotrebovany. Dával som nove pred 3 mesiacmi a vinutia zasvinené... prečistil som to a nasadil "nový" regulátor. výsledok: pri volnobehu dobíja perfektne, po zvýšení otáčok napatie stúpne na 15 V a pri plynulej jazde skáče od 13 do 15-16 V. zajtra asi prehodím aj alternátor, lebo istota je istota :D . vyskúšam aj "starý regulátor a ak bude v pohode, tak to bol usmerňovač alebo skratovane vynutie... bez ohladu na výsledok mám na predaj/výmenu/darovanie jeden alternátor Paris-Rhone YL152 alebo ZL122 ... :D :D :D . Pôvodný Ducelier dám asi niekomu skontrolovať a zrepasujem si ho ... lebo istota je istota a jeden dobrý alternátor vie vela zachrániť. :idea:
Ak máte niekto typ na firmu zaoberajúcu sa kontrolou, repasovaním alternátorov, môžte mi dať kontakt. Za spýtanie sa nič nedám...
Ešte ma potom čaká výmena hriadela na plyn a vytesnenie čerpadla :) :D :) ...

R5-alternator

Posted: Fri Nov 09, 2007 12:08 pm
by Robert
Ahojte repasnici!
Podla toho, co hovorite, jednoznacne regulator. Ten je sucastou alternatora a dodava sa ako cela suciastka.
Tu nie je co riesit, najjednoduchsie je to dat opravit technikovi specializujucemu sa len na startre a alternatory. V kazdom meste je taky a kazdy z nich ma potrebne na preskusanie a opravu. Mas tam aj garanciu.
Viem, ze problem su niekedy financie, aj ja som riesil moje Fuego tak, ze som dal alternator zo starej skodovky (neobsahuje regler) a regulator som pripojil mimo. Fungovalo jak oci.
Este jednoduchsie je kupit na vrakovisku za 400 nejaky z R9, 21, 19, Megane. Aby ti pasoval konektor a aspon jeden uchyt. Druhy dorobis. Idealne je aby ti nabijaci prid cca sedel s povodnym. Aj ked nesadne velku chybu nespravis. Ak je regulator funkcny, U neprekroci 14.2V nema sa ti teda co pokazit vplyvom U. Pri slabsom alternatore ti bude len menej dobijat hlavne teraz v zime pri zapnutom osvetl, stieracoch, ventilatore a 500W subwoferi. :D

Posted: Fri Nov 09, 2007 8:10 pm
by Lucia Rosáková
No zatial to vyzera nasledovne: nový regulator (použivany x rokov) vykazuje tú istu poruchu čo predchadzajuci... čakam na vymenu alternatora... . Ten čo som zohnal vyzera byť lepsi ako sucasny, pretoze sa nan daju namontovať uchyty z pôvodneho... (už som ich s pomocou mojho syna/3r / prehodil) :D
Teraz mám dilemu: dať 500-1000Sk v servise, alebo hodinu mrznuť niekde na parkovisku a spraviť si to sám... dovtedy nahodim staru baterku(toči slušne) aby som nezničil novu a uvidime ...

Posted: Sat Nov 10, 2007 12:33 am
by Anarki
Ak robia dva regulátory tú istú chybu bude podľa mňa zrada v usmerňovacích diódach ktoré sú pripájkované na mostíku hneď za vinutím statora.

Rozobrať altík, premerať diódy a jedna z nich musí vykazovať chybu.

Posted: Sat Nov 10, 2007 4:09 pm
by jozo-ke
No ak ste v tom aspon kusok zručny tak určite si to zrobte sám...Aspon budete vedieť ako to mate poskladane.Na cliu to je zapratane a podarilo sa mi to urobiť doma na dvore...alebo ešte rada isť ku známemu a spraviť to u neho v garáži.

Posted: Tue Nov 13, 2007 8:21 pm
by Lucia Rosáková
Pokračovanie STORRY s alternatorom: ráno (podla môjho predpokladu) bola baterka mtrva... nastartoval som pomocou káblou a kamaratovej Toyoty... medzitým ako prišiel som namontoval pôvodný regulátor - ved dom isiel do servisu na výmenu alternatora- a čuduj sa svete aj ked som dnes spravil asi 100 km, dobíja perfektne a prebral aj vybitu baterku... skúšal som všetky varianty od krátkych jázd po meste až po rýchlu jazdu po dialnici (naštastie nemerali na Blavackych obchvatoch) ... medzitým som skompletizoval rezervný alternátor a tak čakám ako sa vyvynie situácia s ubúdajúcimi dielikmi na teplomery ...

Posted: Fri Nov 23, 2007 10:41 pm
by Lucia Rosáková
Pokračovanie.... Dnes som vymenil alternátor :D Samozrejme, že na jazdený :( , ale dobíja :shock: . Horšie je, že pri zvýšení otáčok začne ručička merača napätia na baterke kolísať ?!?!?! a následne kolíše komplet elektrika: svetlá sa v pravidelných intervaloch rozžiarujú trochu viac... ak zvýšim otáčky ešte viac, kolísanie napätie je rýchlejšie... ale nepresiahne hodnotu 14-15 V. ešte skúsim vymeniť regulátor...
Inak na altík som namontoval držiak z pôvodneho a krásne sedí v rovine s ostatnými kolieskami.... o tom predtým sa to nedalo povedať. bol mierne nakrivo a roztrhol mi remeň ... to bola jeho posledná cesta... teraz ho môžem darovať, alebo vymeniť za niečo užitočné na našu R5....