silnejsi motor

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
muro
Posts: 69
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:28 pm

silnejsi motor

Post by muro » Wed Dec 12, 2007 6:53 pm

Ahojte, tak nedavno som si zadovazil jeden skvost aj ja. Mam s nim par planov. Zovnajsok musi ostat bez zmeny, okrem kolies, novych tlmicov atd, ale motor, ten potrebuje par ps naviac. Takze uz je vonku. Mam uz nachystany, jeden y Renoultu 5, bol to sice vstrek, ale dostane nove sanie aj s karburatorom. Problem vsak je, ze mame iny zotrvacnik,je niekto kdo sa nam s tym uz stretol? Dik moc.

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Dec 12, 2007 7:29 pm

Najprv tu napíš o aky model a aký motor ide..bez toho ti nikto nevie pomôcť...
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Dec 13, 2007 8:30 am

Tak tak nejake podrobnosti
Je rozdiel medzi (v zamene ineho motora myslim) R8, R4, R5, R5S, R15......... Kazde ma svoje odlisnosti ale vsetko sa da poriešiť

muro
Posts: 69
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:28 pm

Post by muro » Thu Dec 13, 2007 10:05 am

Mate pravdu, takze mam Renault 8 rv. 1966, bola tam 900-ka, mam na ponku uz pripraveny motor z Renault 5, 1400cm, rok vyroby ca 90, bol to vstrek, ale uz mam nachystane sanie s karburatorom. Podotykam, ze auto mam ca 2 tyzdne a zatial skusam, tak povediac na slepo, kedze skusenosti s 8 nemam. Prve som si vsimol, ze silembloky na motore budem potrebovat nove, struny asi onieco vyssie, keddze motor bude asi o nieco tazsi. A teraz spat k motoru. Na R8 je zotrvak na piatich sroboch a na R5 na siedmich. Zotrvak tam musim asi dostat z 8, kvoli hriadeli a starteru. Podotykam, ze idem mozno na to uplne zle. Uz som rozbehol nieco vo zvaracaku, ci sa tam nenajde moznost z dvoch urobit jeden, samozrejme presne vyvazeny, no uvidim. Pocitam, ze z R-12 by tam sadol ako uliaty, ale no uvidim, mozno, ze mi pomozete. Dakujem vsetkym.

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Thu Dec 13, 2007 10:33 am

No vcera sme na renault schodzi s osadenstvom riesili podobny zamer - co sa da a neda dat do osmicky, respektive ako na to. Ja som dospel k zaveru ze najefektivnejsie a najrychlejsie riesenie je na povodny motor - u mna je to 1100, je dat karburator a sanie z renaultu 1.4 , alebo take nieco. No, ale chcem sa spytat, ze ci ma niekto nejaky presny typ, ktory by pasoval na ten motor bez potreby na motore nieco menit, lebo boli aj take hlasy, ze na to treba in hlavu motora, ma s tym niekto skusenosti?
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Kone pod kapotu

Post by Majmajko » Thu Dec 13, 2007 2:14 pm

Ja by som to rozdeli do niekolkych moznosti:

1. Pridanie vykonu bez vecsich uprav:

Mas povodny motor 1.0 (0.9) a das len iny karburator (Solex 32 - 34) (na povodne sanie) popripade vyfuk tam mozes dosiahnut citelny narast vykonu.
Image

2. Mensaia uprava, vymena motora - pouzit mozes tieto motory:

R10 1.3 -To je vlasne to iste ako R8 uz s 1.3 aj pretriskovany karburator (ako u R8 )

R12 1.3, R15 1.3 - Tieto motory najdes asi naj lachsie, tam je rozdiel v mekane na prevodovke (ak je motor aj s prevodovkou tak prehodis aj kos na povodnu R8 prevodovku... - je to potrebne urobit - Matus asi doplni co robil na tom)
Image
tu je aj prehodene vyfukove potrubie....
Toto mozes rozne kombinovat - motor 1.1 - 1.3 tam uz je ine mekano... (matus teraz ma 1.3 v R8 ti povie presne)

Image

3. Stredna prestavba a dalsie motory co mozes pouzit

R4 0.8 - 1.1
R5 0.8 - 1.1 - 1.3 - 1.4 Alpine
R16 1.5 - 16

Image
Image

Tu je ale tento problem ze mas vlastne od nadrze vsetky remenice - vrtula na chladici musi ist elektricka.... Dalsie upravi potom podla sania a karburatora...
Toto je potrebne prerobit
Image

4.Vescia prestavba

R15 - 1.6
R17 1.6
R18 1.6
Fuego 1.4 - 1.6
R5 Super 1.4 - 1.4Turbo (tam je zopar inych veci potrbnych este riesit....)
aj
R16 1.5 - 16 (tam je este ten problem co pisem vyssie

toto je uz troska tasii motor tam bude potrebne troska tuchsie pruziny (alebo dvojite tlmice ako R8 Gordini) Samozrejme aj prevodovka by mala mat troska upravu (hlavne diferak) tu uz je viac PS co potrapi ostatne veci na aute

Image

5.
Extrem ako toto nejdem popisovat. Je to sice R4CV ale viac menej to iste aj na R8...

Image

tu je R8
Image

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Dec 13, 2007 2:39 pm

Kedze sudim ze si z BA alebo okolia tak si mohl na to nase kofola stretko dojst ...
Ked tak nabuduce

Dake foto na pomlsanie

Image

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2095
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Dec 13, 2007 4:49 pm

Marian to tu uz celkom pekne zhrnul, tak to trosku upresnim.

Motor z R5,8,10 1108ccm, R10,12 1250ccm a 1289ccm a R5 (1.4) C1J C2J su vlastne rovnake. Vsetko to su bloky postavene na povodnom R8 motore, vyrabane vo Fabrike Cleon (preto to C u R5).

Tieto motory mozes menit krizom krazom vo vsetkych autach. Vsetky maju 7 srobov na zotrvacniku! Tvoja 956ka je uplne ina a popravde mensi zotrvacnik a spojka by mohla mat problem z prenasanim celeho vykonu 1.4ky.

Okrem toho z vlastnych skusenosti viem, ze francuzi zjavne vyvazovali zotrvacnik aj s klukou. Dvakrat som bojoval s tym problemom ze po namontovani 1.3ky z R12 a zotrvacnika z R8 motor strasne vybroval. Naozaj velmi vybroval a prenasal to na celu kasnu. Po spatnom namontovani R12 zotrvaku to zmizlo.

Dalej je tu este odlisnost spojkoveho mechanizmu, mekana a loziska u starsich R8 a poslednych modelov (niekde okolo 1969). R12 a R5 ma zase uplne iny prevod a hlavne vyvod na spojku.

Vychadzajuc s tvojho pripadu by som postupoval asi takto:
Skus zmontovat kos z prevodovky z R5 a namontovat na R8 prevodovku. Malo by to sediet, akurat budes musiet vymysliet ako ovladat spojku! So zmenou kosa sa spaja este dalsi problem. Mrkva (hriadel trciaci z prevodovky) je v jednom mieste hrubsi. Presne tam kde je na kosi simering. Porovnaj hriadel z R8 a R5 ci je to na rovnakom mieste ak nie ci maju rovnaku dlzku a ci by sa dali zamenit. Pokial ich budes vymienat, tak vedz ze je chyteny zavlackou (podobnou ako na dverovych pantoch len mensou) o hriadel veduci z utrob prevodovky. Ked zhodis kos tak ponad zotrvak to nahmatas. Je to hodna pakaren to odtial vyklepat, ale potom len vytiahnes hriadel smerom k sebe. A nezahod tu zavlacku za diferak, velmi blbo sa odtial lovy, ver mi!

Inak by cely motor mal pasovat. Odmontuj Uckovy ram na ktorom je uchyteny motor na strane pri chladici a namontuj na 5kovy.

Dalsi problem je vodna pumpa a nahon vrtule chladica. R12kova pumpa napriklad ma vyvod do kurenia zo spodu pozaporpiokolo klinoveho remena a privod z druhej strany. Takze treba ponapajat hadice a povymislat kade ich viest. Osobne by som isiel cestou vymeny pumpy za tu z R8, aspon budes mat na co primontovat vrtulu!

No a poslednou nemenej podstatnou vecou je vyfuk. Bud ho budes musiet nejak dat dopasovat na zvody z R5, alebo skombinovat zvody z R8 a sanie z R5.

Jo a nejak si musis doviest sytic do kabiny!

Ono cele to mas velmi ztazene tym ze vychadzas z tej 956ky...
A to neviem ktoru prevodovku mas. Mas synchronne vsetky styri kvalty?!
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

muro
Posts: 69
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:28 pm

Post by muro » Fri Dec 14, 2007 11:34 am

Dakujem vsetkym, za vase odpovede. Napred k tej schodzi ak by bolo naozaj mozne velmi rad by som prisiel, velmi by mi to pomohlo. Poprosim o termin a miesto dalsieho stretnutia. Aby som to znova zhrnul, k vacsim prstavbam urcite pride, len nie v blizkom case a nie na tejto Osmicke mam co robit, aby som si dal svojich 160 ps na dvoch kolesach po havarii z leta do jari do kopy. Takze mam vela dielov pocnuc novou spojko, platnickami atd. Momentalne sa mi najviac paci riesenie, ake ma uz Matus za sebou, takze motor R-12 uz len vediet ci mi to pasne na moju prevodovku, aj na hriadel, alebo pouzit aj prevodovku z R-12 , bol by som rad, keby mi to Matus presne opisal. to by bola 1 moznost, ale napada ma este nieco. Mam aj nove valce, takze asi by sa dalo z 900 jednoducho sparavit nieco vacsie, mozno trosku dopomoct vacke, dat druhe sanie, karburator a to by malo na zaciatok postacit. poprosim Vas o odpoved, lebo velmi tazko sa mi pozera na Osmicku stojacu bez motora v mojej garazi. Co mi doporucite? Dakujem.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Dec 14, 2007 11:44 am

Pozri si clanoky o kofola zraze tam mas pisan kedy ako sa stretavame
Ak chces nejaky motor ci prevodovku, myslim ze nieco sa v mojej garazi najde.
V sobotu idem pre tu biela R8 co tu ma foto, tam je aj motor z R15 tak bude sa aj na co priamo pozriet... :wink:
Najlepsie by bolo sa stretnut (nielen na tej kofole)
Cisla alebo email mas na mna aj matusa na stranke tak kludne sa ohlas. Rad budem stebou riesit tvoju upravu (a zaroven moju)

muro
Posts: 69
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:28 pm

Post by muro » Fri Dec 14, 2007 12:01 pm

Myslis tu bielu, ktoru vidim na foto!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Dec 14, 2007 12:44 pm

ano

muro
Posts: 69
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:28 pm

Post by muro » Fri Dec 14, 2007 12:55 pm

Matus ahoj. Este raz ta poprosim co musim spravit, ak by som chcel pouzit motor z R-12, mal som R-12, bolo to tusim moje 1 auto, jazdilo bez problemou a myslim, ze na tie ploosi to bude aku rat. Poprosim ta co musim urobit, ci tam mozem dat aj motor s prevodovkou, ci mi to bude pasovat na poloosi, alebo len motor, ako to vlastne je. ja by som kupil cely R-12, to by nemal byt problem. Este jednu vec sa ta spytam, co s pruzinami mam ich uz unavene, keby boli o cosi vyssie vobec by mi to nevadilo, aspon by sa zadok trozku zdvyhol. poprosim ta odpoved este na jednu vec: silenbloky na motore, su kaput, daju sa kupit?, alebo nahradit inymi? dakujem.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Dec 14, 2007 1:37 pm

Odpoviem ti ja:
Prevodavka je ina a nepasuje tam ... iny system poloos R12... suche
... R8 mokre ktore su zaroven aj ako vodiace rameno....
ImageImage
Image

muro
Posts: 69
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:28 pm

Post by muro » Fri Dec 14, 2007 2:31 pm

To som aj predpokladal, takze motor R12, prevodovka ostava, co musim este urobit? Nezabuni, ze tam bola 900ka, musim este nieco menit ?

Post Reply