Karburator Weber 32 DIR

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Karburator Weber 32 DIR

Post by Majmajko » Tue Jan 08, 2008 12:36 pm

Mam taky problem ze ked nastartujem hned mi ide motor do vysokych otacok
Ani v manuali sa mi nepodarilo nikde najst ze co by mohol byt dovod
Plyn je na 0 aj stelovanie bohatosti zmesi je zasrobovane....
:?: :?: :?:

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Jan 08, 2008 1:16 pm

a co trysky? nebabral si ich? a srob bohatosti sa zvykne aj znefunkcnovat - vid moj problem...
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Jan 08, 2008 2:04 pm

vysoke otacky = chudobna zmes

Uz ti tam ide aspon benzin?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jan 08, 2008 2:05 pm

:arrow: Vsetko som cistil a pretesnil :?
Ani falosny vzduch netaha nikde :x
Trysky, vzdusniky, zmiesavace, rozprasovace v hlavne aj druhej komore som vycistil a preskusal su OK
Srob regulacie bohatosti smesy - na to nereaguje vobec
Proste nastartovat nastartuje az po zoslapnuti pedalu (axceleracna pumpicka vstrekne benzin) inac nie :evil: , potom hned zacne davat vela benzinu a motor ide do otacok
:roll:

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Jan 08, 2008 2:44 pm

je to blbost ale opytat sa musim...

Mas zavretu skrtiacu klapku? Nema velku volu, ze by vzduch isiel okolo? A sytic co? Volnobezne otacky vysrobovane?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jan 08, 2008 4:06 pm

no to som nepisal
klapky su vsetky zavrete, vola tam nieje sytic je samozrejme off volnobezne otacky su tiez na min

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Jan 08, 2008 4:56 pm

Matus, pamatas sa, u mna to bolo podobne, ked si sa pokusal naposledy stelovat ten vzdusnikovsky srob, nereagoval na nic. Inak doteraz mam s tym problem... Ved kvoli tomu som challengeoval s Cxkom. Fast sice cosi vravel o nejakom tesneni, ale tato hypoteza sa nepotvrdila, aj ked v tej tvojej mudrej knizke bolo co si o "tape"... ale co to bolo, nevie nik. Vlado ma taku teoriu: "Ked zlyhali vsetky moznosti, treba vymenit difuzor, aj ked vyzera ze je v pohode, nie je." Sranda je ze mu to zatial vzdy vyslo, ... blbe je ze uz sa minuli vsetky difuzory, a moj problem sa tymto nevyriesil... ale asi to ani v tom nie je, lebo ked som menil tie karbce, tak sa to sice trocha zlepsilo, ale stale to tam je citit, ze to blbne. Aby som sa vratil k teme, zacalo to vysokymi otackami a nemoznostou regulacie. Zrejme je to vsak o tom, ze chyb bolo u mna viac a je nejasne povedat co je hlavnou pricinou daneho stavu. tak ja len tolko.
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Tue Jan 08, 2008 8:44 pm

Ešte prichádza do úvahy kontrola hadičiek (všetne vývodov na sacom potrubí (napr. podtlakový regulátor, alebo posilovač).
Inak koľko to je "vysoké otáčky"?
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jan 08, 2008 10:40 pm

Vsetko odpojene
Brzdovy posilovac aj otackomer je v policke
Vysoke myslim - dost vysoke (motor reve) pokial nedusim rukou privod vzduchu (to ale nema co podporovat horenie :-) )

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Wed Jan 09, 2008 12:42 am

Niečo bude s tým karbecom. Už to že ti nereaguje na šroub bohatosti je dosť zlé. Aj keď je to blbá rada, skúsil by som iný karbec na to hodiť, kľudne úplne iný (jednokomorový Solex) kedže záložný dvojkomorový Weber asi nezoženieš.

BTW: Nie som si istý ale neviem či na ten motor nemal ísť dvojkomorový Weber DRT :idea: Síce malá šanca ale za pokus to stojí.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Jan 09, 2008 8:18 am

To mas pravdu len co snim je :cry:
Tento mi tam pasuje najednoduchsie
Dal som tam zatial druhy zalozny dvojkomorovy Solex ale tam mam problem s prevodom (skaratka mam kratky pohyb pedalu a len tak sa to predlzit neda) okrem toho ze je z obsahu 1,6 :roll:
Idem kuknut na vrakac 8)

Robert
Posts: 17
Joined: Thu Nov 08, 2007 10:16 am
Location: Bracovce 18

Weber 32 DARA

Post by Robert » Wed Jan 09, 2008 9:07 am

Nazdar hosi!
Ak sa jedna o karb rady Weber 32, tak by to mal byt 2 komorovy karb. Dolu mas klapky, ktore ovladas pedalom a hore su klaPKY stvoruholnikoveho tvaru, ktore su original ovladane bimetalom a ich zatvorenie (pri studenom motore) sposobuje obtekanie vzduchu cez kanalik sitica.
Nenapisal si, ci ti tak reve, aj ked je motor zohriaty. Ak na studeno, tak ti ide na sytic.
Ja mam v Fuegu 32 DARA a mam uz vybehane ulozenie osky klapky a unavenu vratnu pruzinu. To mi sposobuje, ze volnobezne otacky musim mat na 1000, lebo nizsie sa nedaju v pohode udrzat. Prisava si tamad.
Skus syticove klapky otvorit /vybrat, co ti auto spravi. Potom mozme diskutovat dalej.
Prisavanie pod karburator (hadice podtlaku brzd, rozdeloveca, tesnenie pod karb) nemoze zvysit otacky. To robi u vstrekovacky, lebo snimac podtlaku v sacom potrubi indikuje elektronike tlak bliziaci sa atmosferickemu = otvorena klapka= prida vstrek = otacky hore. U karburatora davku benzinu riadi prave prietok vzduchu cez neho. To znamena, ak vzduch priteka mimo karb, nevznikne v nom podtlak, ktory vysaje benzin do potrubia.
Moze ale byt, ze je skriveny vrchny dekel a prisava si vypary z plavakovej komory. Daj si na sklo jemnejsi brusny papier a posuchaj dosadacou plochou dekla. Samozrejme musis odmontovat, co treba. Staci pat tahov a uvidis, kde to nie je rovne.
Dalsia vec, ktora moze sposobovat bohatu zmes a neregulovatelnost bohatosti je vysoka hladina v plavakovej komore. Plavak v hornej polohe, nadlahceny benzinom, ma mat 8 mm medzeru od roviny tesnenia. vykyv ma byt 7 mm.
... a este, niektore typy DARA 32 maju na boku druhej komory velky sroub ktory mozes otacat prstamy. To nie je bohatost zmesi. Tym samozrejme ovplyvnis vyslednu bohatost zmesi, ale sluzi na stabilizaciu volnob otacok.
Bohatost sa ladi na prvom stupmi drobnym sroubom zastrcenym zboku dole. Je pristupny len tenkym srubovako m.
Napis, ci ti nieco z toho pomohlo, resp upresni, kedy a ako sa ten motor sprava.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Jan 09, 2008 9:29 am

No s tym deklom to skusim preverit ale vymenil som dva dryhy bol sice 32 DIR 75 (alpina turbo) ale nic to nezmenilo proste hned vybehol do otacok ...
Ja mam manualni sytic DIR inac to iste ako DARA klapky zavrete aj otvorene - stale rovnako
Plavak mam nastaveny ako pises A 7mm B8mm

Srob z boku ... neviem teraz ktory myslis ... na tele asi 1cm pod deklom je z kazdej strany zasrtobovana tryska (tusim vzdusnika)
Na tom tele z DIR 75 je na strane hlavnej komory vecsi srob s tesniacou gumickou a poistnym malym srobom Ale asi ani jeden sa neda stelovat rukou Hlavicka ma velkost asi 8mm
Srob na bohatost je taky mali izidor aj s pruzinkou kusok od kladky (kde je aj srob na volnobezne otacky) z hlavnej klapky (tam je napojene plynove lanko)

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Wed Jan 09, 2008 9:33 am

Jednoznačne saje falošný vzduch (a veľa). To vyzerá na zaseknutú klapku druhej komory, alebo neucpatú dieru po nejakej hadičke. Pri voľnobehu stačí pridať len vzduch, aby to šlo na 3000. Benzínu má dosť.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Jan 09, 2008 9:43 am

Mam podozrenie na tu jednu trisku vzdusnika (ta co je nasrobovana z vonkajsej strany 2 komore Tu som prisposoboval z DIR 75 ...
velkos ta ista ale dlzka bola ina, ako keby tam bola podlozka. To som jemne odbrusil na tu istu velkost ako ten povodny (inac to tam ta tryskla lockala-behala) ....
Tu moze byt tiez to ze este to neni tak presne ze to nesaje vzduch len cez tie diery v tryske... ako pise Mario - si to saje poriadne
a este co je na tom ze ako bocne otvory na tryske su o chlp vecisie ale (nebudem konkretizovat aky) ten hlavny je rovnaky
(hlavny povazujem ten co je ako keby na spicke sroba a bocne su na boku sroba durch)

Post Reply