Cinovanie

Tipy, triky, alebo sa len pochvalte..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Cinovanie

Post by Majmajko » Mon May 09, 2005 9:44 am

Vedel by sa niekto rozpisat o cinovani? Postup, kde to je najlepsie pouzit atd...

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Oct 02, 2007 1:48 pm

tu som daco nasiel ohladom toho link

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Fri Jan 11, 2008 10:10 pm

Tá stránka je zaujímavá, preklad dodám v blízkom čase.
Poraďte, kde je možné kúpiť klampiarsky horák, nejakú modernú letlampu :?:

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Fri Jan 11, 2008 11:28 pm

Tu je slúbený preklad:

Potrebné náradie:
uhlová brúska s kotúčom na brúsny papier (plochý), klampiarsky horák, drevená špachtla, štetec na tavidlo, tavidlo, cín.

Napísal Yannick (na http://jeep.mag.free.fr/article.php3?id_article=202)

Na obrázkoch Vám vysvetlím reštaurovanie dielu karosérie cínovaním.
čas realizácie: 1 hod
1.Cena materiálu: olovená pasta (taviaca pasta) + cín = 43eur
drevené náradie = 8eur
Image
2.Vybral som plech z willysu, ktorý je treba tu opraviť.
Image
3.Očistenie povrchu na čistý plech, ideálne je dobre vybrúsiť.
Image
4.Dobre očistiť povrch dutiny, jamy a pod.
Image
5.Aplikovať cínové tavidlo a začať ohrievať jemne a rovnomerne.
Image
6.Cín vsiakol do plechu a plech ešte nie je deformovaný.
Image
7.Keď je plech ešte teplý, vyčistite ho s čistou (veľmi dôležité) bavlnenou látkou, ak treba zľahka zahrejte.
Image
8.Plech je pripravený na pocínovanie.
Image
9.Teraz prichádza to najťažšie. Nahrejte cínovú tyč až kým nezmäkne, ohrevajte ju zvrchu na pocínovanú plochu, takto zabezpečíte ideálnu teplotu pre oba diely (plech aj cín). Mal som iba dve ruky, tak mi prosím prepáčte tú fotografiu.
Image
10.Cieľom je udržať tyč cínu mäkkú (nikdy nie tekutú) a dobrú teplotu plechu. Ak to dobre zvládnete, tak ste vyhrali!
Image
11.Ponudiť sa s cínom (hra pre deti).
Image
12.Hľa! Teraz ste eso a Váš jeep (RENAULT) bude v súťažnej forme.
Image

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sat Jan 12, 2008 12:47 pm

dobre dobre, len tak dalej s prekladmi 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sun Jan 13, 2008 11:38 am

No asi by som mal niekde zohnat nejky ten material na taku pracu a doma mam na com to skusat :D
Ak niekdo najde kde sa to predava (alebo sa mu to len tak vala :) ) dajte vediet
Videl som to robit aj z olovom ktoreho mam za vedro a tam nedaval ani ziaden zaklad len s autogenom (zmes plynu je nastavena s menej kyslikom) zohriate a spachtlou roztierane

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun Jan 13, 2008 12:49 pm

to musi smakovat. asi by bolo treba este poznamenat ze to chce aj rusku na tvar, inak by si si mohol pekne zvysit stopove mnozstva tazkych kovov v organizme :D
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Sun Jan 13, 2008 2:04 pm

Som z toho fascinovany :lol:
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Sun Jan 13, 2008 8:37 pm

Pri preklade som mal pocit,, že robí aj s cínom aj s olovom. v pôvodnom texte sú spomínané oba kovy, možno je to kombinácia (olovené tavidlo a cín, alebo naopak). myslím, že najlepšie nám poradia klampiary, taký čo cínujú poznikované rýny. musíme hľadať v našom okolí. Kto prvý nájde ten sa ozve, skúšať to chcem aj ja.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Jan 14, 2008 1:39 am

Vacsinou to byva cin s obsahom olova. Niekde sme tu uz mali na fore odkaz na ine forum kde to nejaky Cech popisoval (aj s fotkami).
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Mon Jan 14, 2008 7:36 pm

Dnes som zisťoval ceny materiálu: horák na PB kartuše stojí od 600,- (čína) katruša 60,- horák na malú flašu (2,5kg) cca 2000. Pasty sú rôzne od 50 do 250 sk za tubu cca 50-100g, väčšinou zmes cínu a niečoho iného (striebro). Tyč na zaliatie môže byť 96%Sn+4%Ag alebo 50%Sn+50%Pb (lacnejšia). Klampiar mi odporučil ten horák za 2000 a na materiál sa mám ísť pozrieť.

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Jan 14, 2008 10:06 pm

50Sn a50Pb je to pravé. To je aj to nepochopenie z prekladu. Dva materiály v jednom. :D (Olova môže byť až do 70%) Pri tejto práci nie je potrebné investovať do drahého striebra.

Niekde som videl machra, ktorý nie špachtlou, ale dreveným hladítkom roztieral tú kašu na zvislých plochách. Celé je to o trafení správnej teploty. pár stupňov hore a stečie to a pár stupňov dole je to tvrdé. :(
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jan 15, 2008 8:22 am

Tak je otazka v akej forme to je ta conova zmes ci je to ako pouzivaju klampiary na strechy... tam maju take tenke klbka ako na elektrocinovanie
(ja som mal doma davno as 10xi 1m dlhe tyce cinu ... kde som ich dal uz nik nevie)

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Tue Jan 15, 2008 9:23 am

V podstate to je jedno. To čo som videl bola tá hrubšia tyčka. Staré Klampiarske a chladičiarske remeslo používalo tie. Tenké sú väčšinou s vysokým obsahom striebra a sú určené pre elektro, chladiace zariadenia, prípadne vodu, plyn robenú z medi (presné tvarovky, kde sa prídavného materiálu spotrebuje iba málo).
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

Boris
Posts: 26
Joined: Wed Feb 07, 2007 9:28 pm
Location: Tr. Teplice

Post by Boris » Sun Jun 22, 2008 10:26 pm

Pred rokmi používali výrobcovia áut cínovanie namiesto gitovania v určitých prípadoch. Ja som pri renováciach tiež použival cín,tie hrubé klampiarske tyčky,je to ošikovnosti a skúsenostiach na prvý krát nečakajte zázraky.

Ja som najprv dané miesto pocínoval,špecialnou cínovou pájkou ktorá vo vnútri obsahovala tavidlo a bola určená na spájkovanie železa a potom na to chytal ten klampiarsky cín.

Post Reply