Cinovanie
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Cinovanie
Vedel by sa niekto rozpisat o cinovani? Postup, kde to je najlepsie pouzit atd...
tu som daco nasiel ohladom toho link
Tu je slúbený preklad:
Potrebné náradie:
uhlová brúska s kotúčom na brúsny papier (plochý), klampiarsky horák, drevená špachtla, štetec na tavidlo, tavidlo, cín.
Napísal Yannick (na http://jeep.mag.free.fr/article.php3?id_article=202)
Na obrázkoch Vám vysvetlím reštaurovanie dielu karosérie cínovaním.
čas realizácie: 1 hod
1.Cena materiálu: olovená pasta (taviaca pasta) + cín = 43eur
drevené náradie = 8eur
2.Vybral som plech z willysu, ktorý je treba tu opraviť.
3.Očistenie povrchu na čistý plech, ideálne je dobre vybrúsiť.
4.Dobre očistiť povrch dutiny, jamy a pod.
5.Aplikovať cínové tavidlo a začať ohrievať jemne a rovnomerne.
6.Cín vsiakol do plechu a plech ešte nie je deformovaný.
7.Keď je plech ešte teplý, vyčistite ho s čistou (veľmi dôležité) bavlnenou látkou, ak treba zľahka zahrejte.
8.Plech je pripravený na pocínovanie.
9.Teraz prichádza to najťažšie. Nahrejte cínovú tyč až kým nezmäkne, ohrevajte ju zvrchu na pocínovanú plochu, takto zabezpečíte ideálnu teplotu pre oba diely (plech aj cín). Mal som iba dve ruky, tak mi prosím prepáčte tú fotografiu.
10.Cieľom je udržať tyč cínu mäkkú (nikdy nie tekutú) a dobrú teplotu plechu. Ak to dobre zvládnete, tak ste vyhrali!
11.Ponudiť sa s cínom (hra pre deti).
12.Hľa! Teraz ste eso a Váš jeep (RENAULT) bude v súťažnej forme.
Potrebné náradie:
uhlová brúska s kotúčom na brúsny papier (plochý), klampiarsky horák, drevená špachtla, štetec na tavidlo, tavidlo, cín.
Napísal Yannick (na http://jeep.mag.free.fr/article.php3?id_article=202)
Na obrázkoch Vám vysvetlím reštaurovanie dielu karosérie cínovaním.
čas realizácie: 1 hod
1.Cena materiálu: olovená pasta (taviaca pasta) + cín = 43eur
drevené náradie = 8eur
2.Vybral som plech z willysu, ktorý je treba tu opraviť.
3.Očistenie povrchu na čistý plech, ideálne je dobre vybrúsiť.
4.Dobre očistiť povrch dutiny, jamy a pod.
5.Aplikovať cínové tavidlo a začať ohrievať jemne a rovnomerne.
6.Cín vsiakol do plechu a plech ešte nie je deformovaný.
7.Keď je plech ešte teplý, vyčistite ho s čistou (veľmi dôležité) bavlnenou látkou, ak treba zľahka zahrejte.
8.Plech je pripravený na pocínovanie.
9.Teraz prichádza to najťažšie. Nahrejte cínovú tyč až kým nezmäkne, ohrevajte ju zvrchu na pocínovanú plochu, takto zabezpečíte ideálnu teplotu pre oba diely (plech aj cín). Mal som iba dve ruky, tak mi prosím prepáčte tú fotografiu.
10.Cieľom je udržať tyč cínu mäkkú (nikdy nie tekutú) a dobrú teplotu plechu. Ak to dobre zvládnete, tak ste vyhrali!
11.Ponudiť sa s cínom (hra pre deti).
12.Hľa! Teraz ste eso a Váš jeep (RENAULT) bude v súťažnej forme.
No asi by som mal niekde zohnat nejky ten material na taku pracu a doma mam na com to skusat
Ak niekdo najde kde sa to predava (alebo sa mu to len tak vala ) dajte vediet
Videl som to robit aj z olovom ktoreho mam za vedro a tam nedaval ani ziaden zaklad len s autogenom (zmes plynu je nastavena s menej kyslikom) zohriate a spachtlou roztierane
Ak niekdo najde kde sa to predava (alebo sa mu to len tak vala ) dajte vediet
Videl som to robit aj z olovom ktoreho mam za vedro a tam nedaval ani ziaden zaklad len s autogenom (zmes plynu je nastavena s menej kyslikom) zohriate a spachtlou roztierane
Pri preklade som mal pocit,, že robí aj s cínom aj s olovom. v pôvodnom texte sú spomínané oba kovy, možno je to kombinácia (olovené tavidlo a cín, alebo naopak). myslím, že najlepšie nám poradia klampiary, taký čo cínujú poznikované rýny. musíme hľadať v našom okolí. Kto prvý nájde ten sa ozve, skúšať to chcem aj ja.
toto
Vacsinou to byva cin s obsahom olova. Niekde sme tu uz mali na fore odkaz na ine forum kde to nejaky Cech popisoval (aj s fotkami).
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Dnes som zisťoval ceny materiálu: horák na PB kartuše stojí od 600,- (čína) katruša 60,- horák na malú flašu (2,5kg) cca 2000. Pasty sú rôzne od 50 do 250 sk za tubu cca 50-100g, väčšinou zmes cínu a niečoho iného (striebro). Tyč na zaliatie môže byť 96%Sn+4%Ag alebo 50%Sn+50%Pb (lacnejšia). Klampiar mi odporučil ten horák za 2000 a na materiál sa mám ísť pozrieť.
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
50Sn a50Pb je to pravé. To je aj to nepochopenie z prekladu. Dva materiály v jednom. (Olova môže byť až do 70%) Pri tejto práci nie je potrebné investovať do drahého striebra.
Niekde som videl machra, ktorý nie špachtlou, ale dreveným hladítkom roztieral tú kašu na zvislých plochách. Celé je to o trafení správnej teploty. pár stupňov hore a stečie to a pár stupňov dole je to tvrdé.
Niekde som videl machra, ktorý nie špachtlou, ale dreveným hladítkom roztieral tú kašu na zvislých plochách. Celé je to o trafení správnej teploty. pár stupňov hore a stečie to a pár stupňov dole je to tvrdé.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
V podstate to je jedno. To čo som videl bola tá hrubšia tyčka. Staré Klampiarske a chladičiarske remeslo používalo tie. Tenké sú väčšinou s vysokým obsahom striebra a sú určené pre elektro, chladiace zariadenia, prípadne vodu, plyn robenú z medi (presné tvarovky, kde sa prídavného materiálu spotrebuje iba málo).
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
Pred rokmi používali výrobcovia áut cínovanie namiesto gitovania v určitých prípadoch. Ja som pri renováciach tiež použival cín,tie hrubé klampiarske tyčky,je to ošikovnosti a skúsenostiach na prvý krát nečakajte zázraky.
Ja som najprv dané miesto pocínoval,špecialnou cínovou pájkou ktorá vo vnútri obsahovala tavidlo a bola určená na spájkovanie železa a potom na to chytal ten klampiarsky cín.
Ja som najprv dané miesto pocínoval,špecialnou cínovou pájkou ktorá vo vnútri obsahovala tavidlo a bola určená na spájkovanie železa a potom na to chytal ten klampiarsky cín.