
Čo sa týka zadných kotúčov, nič si z toho nerob, aj obyčajné kotúče bohate postačia na zabrzdenie. Len nech je to kvalita, (Ferodo, Brembo ....)
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Viem,len mohli byť krajšie...Anarki wrote: Čo sa týka zadných kotúčov, nič si z toho nerob, aj obyčajné kotúče bohate postačia na zabrzdenie. Len nech je to kvalita, (Ferodo, Brembo ....)
Po poradí...Jan Kalina wrote:2.0 12v má 99-101kW. Turbo bych na ten motor nedával, už takhle je to motor, kterej toho vydrží snad nejmíň ze všech - a to je potřeba si uvědomit. R21 2.0 12v (L48R) má brzdy úplně stejný jako Turbo (krom počtu děr na kola..). Ale to je všechno, co mají stejnýho - jinak je to obyčejná 21ka se suchýma poloosama, NG-převodovkou a lankem ovládanou spojkou. Neříkám, že 2.0Turbo k tomu dát nejde, jde. Jirka to má ve Fuegu a jezdí. Ovšem ten motor 2.0T jede víc, takže jinou převodovku (delší) ten motor potřebuje jako sůl, a UN1, resp. UN7 (Quadra) v R21 2.L Turbo byla nejdelší převodovka, dokonce i UN1 v R25 V6Turbo má kratší stálej převod. Zástavba převodovky UN1 do obyčejný R21 je trošku oříšek, protože kastle s UN1 má jinou podlahu - větší tunel, ta převodovka je o kus větší do všech stran. Navíc předělat spojku na hydrauliku, jiný pedály apod. Sice ano, je to pak úplně o něčem jiným oproti lanku, ale..
Palivový čerpadlo je stejný, to vypusť![]()
Jestli máš teď opravdu 12v a v dobrým stavu, udržuj ho při životě tak jak je, není to špatnej motor, když funguje. Ale jestli je to už průtokový ohřívač oleje (což jsem taky jeden takový viděl - pán přijel na pumpu, zakoupil asi 5 litrovek oleje a hned tam 3 glogloglo nalil na místě - a do týhle fáze se dostane dřív nebo později každej 12v), pak sežeň 2-litra 8v. Přeplňovanýho upravovat nemusíš, atmosféru upravovat můžeš, něco vydrží. Eventuelně 2.2ku osaď turbem, v Argentině to docela běžně dělali na Fuegu.
Uff,len krátko,som dosť ospalí a zajtra mám dosť skúšania...Jan Kalina wrote:Tak pomaly pomaly![]()
Ja som len zvedavý, nič viac, nič menejKeď budem vedieť, poradím, keď nie, rád sa niečo dozviem
![]()
Tých 115kW mě zajímá a budu to chtít vědět, dokud to neprozradíš![]()
Vyskĺzna spojka nevím co je, znám jen viskózní spojku a ta se nedává tam na to místo, o kterém se bavíme - takže to bude něco speciálního, co navíc do češtiny přeložit neumím![]()
Jak vypadá podvozek z Turba mi povídat nemusíš, měl jsem ho. Ale pokud máš poloosy z Turba, musel bys mít i převodovku z Turba (nebo z R25V6, AlpineV6, Espace II.V6,..), protože jsou nezaměnitelný. Máš spojku ovládanou spojkovým lankem, nebo hydraulikou? Kolik to auto jede ve skutečnosti při určitých otáčkách se dá jednoduše spočítat, jen musím vědět typ převodovky a rozměr pneumatik
Ďakujem,ale to všetko sú rady ktoré už naštastie mám za sebou...Jan Kalina wrote:Originální rozměr z Turba je 195/55R15, z 12v 185/55R15. Jestli tam byly 195/50R15, pak je to na to auto sakra malý kolo (tohle jsem měl na R5GTturbo, tam to bylo akorát). Výhoda je ta, že na těch malých kolech to jde snáz do otáček a auto je živější. Ztrácí ale na rychlosti, ikdyž ukazuje hodně - ale je to zkreslený, skutečná rychlost je menší nejen o odchylku rychloměru, ale i díky tomu menšímu kolu.
Než tam dáš větší kola, pořádně si spočítej prostor pro ně. R21 nemá zrovna velký podběhy, na to jak velký je to auto. Hlavně zadek je schopnej ti škrtat i při skoro obyčejných rozměrech. Náprava je dělaná na ET=36 plus mínus kousek, jak dáš malý ET a ještě širokou gumu, jsi v háji, drhne to o lem. Řešením je trocha klempířiny - rovný zadní lem předělat na kulatý, tím si uděláš prostor pro větší kola a vzhledu to taky neuškodí.
A duševně se připrav na to, že až dáš větší kola, auto ti zleniví
Pardón,znova som sa pomýlil,napísal som 195/55 a to má byť zase 195/50...jozo-ke wrote:no 10 cm valec som videl len na VW Corrado a to malo bodykit Rieger..a to boli sakra valce vzadu!!!Zaujmalo by ma ako to máš uchytene...A k tým pneu..nieje jedno aké tam dáš..ako sa vraví fyziku neojekabátiš a R16 a R15 nieje ani v podstate to iste 1 palec je 2,54 cm a aj šírka pneu 195 a 215 je rozdielná...195/55R15 vs. 215/55R16 sú úplne iné pneu to sa nedá len tak zameniť a aj na výške záleži..pokiaľ nechceš mať z auta kostitras...A už ked sme pritom myslím že Jan Kalina má toho viac az sebou a určite sa tomu viac rozumie..tak je Ján???A btw..aká je to vyskĺna spojka..to by má veľmi zaujmalo...Viem aká je vyskózna ale vykĺzna
Na R21 sa mi zdal veľký,nejak by si tam nič väčšie pri našom znížení podvozku a pri tých zadných blatníkoch nedal...Jan Kalina wrote:Ale v klidu, však se tu bavíme jako rovnaký magořiŽe mi už těch pár vlasů šediví neznamená, že vím všechno
Spojka není důležitá, až ji zjistí, napíše nám to
Jistě že jsem všechno četl, ale spoustu z toho už i zapomněl
![]()
195/50R15 je možná nejpoužívanější rozměr, ale to neznamená, že je vhodný na každý nebo většinu aut. A na R21 je to kolo malý, to mi věř, o Laguně nemluvě. Výška/průměr toho kola je 57.6cm (pro porovnání - nejběžnější rozměr na R21 je 185/65R14 a ten má průměr 59.6cm), tvoje 215/55R16 má 64.3cm. To jsou hodnoty, jejichž rozdíly nejsou zanedbatelný. Až to budeš moct porovnávat při jízdě, přijdeš na to