Nezávislé kúrenie

Tipy, triky, alebo sa len pochvalte..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Nezávislé kúrenie

Post by Anarki » Sun Nov 23, 2008 5:05 pm

Priblížila sa nám zima a ja som splnil sľub ktorý som dal svojej R5 v pubertálnom veku, že jej namontujem nezávislé kúrenie aby som eliminoval studené štarty :D Sľub som splnil a dávam na fórum rozsiahly návod ako do svojich karburátorových miláčikov namontovať pomôcku vďaka ktorej sa zmaže náskok moderných áut (okamžitý štart bez cukania, priskakovania, pridávania plynu či používania sytiču.) A ako bonus to roztopí zamrznuté okná a vyhreje interiér. :wink:

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 6901135986

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 8154615074

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 4566881682

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 4840568866

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 5337674258

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 8429852002


Nezávsilé kúrenie je značky Eberspacher typ B5W. Je to kúrenie ktoré ohrieva vodu v motore a radiátore, následne zopne ventilátor kúrenia v aute, rozmrazí okná, vyhreje interiér. Auto na ktoré som ho namontoval je pre montáž nezávislého kúrenia bezpochyby najtvrdší oriešok - Renault 5 GT Turbo Phase 1. Nezávislé kúrenie som kupoval použité pričom som nemal ani šajnu kde ho umiestnim a každý komu som to spomenul ma od toho odhováral :twisted: Už pri montáži do GTT sa vyskytlo hodne komplikácií. Tou prvou bolo kam umistniť samotné nezávislé kúrenie, riadiacu jednotku kúrenia, modul diaľkového ovládania kúrenia (aby to bolo pekne urobené a nebolo to vidieť) , kadiaľ bezpečne viesť prívod paliva, káble k čerpadlu a výfuk.
Vyriešil som to následovne. Riadiaca jednotka kúrenia šla zospodu na modul bežného kúrenia ktoré je v aute od výroby. Vošla sa tam len vďaka širokej konzole, pri bežnej malej konzole je montáž na toto miesto nemožná. Výhoda širokej konzoly je aj tá, že rovno môžete umiestniť ovládací prepínač nezávislého kúrenia na miesta kde bola od výrobcu príprava na klimatizáciu. (Viď fotka číslo 2.) Modul diaľkového ovládania sa pre tento typ nezávislého kúrenia nerobil, niekto ho na B5W "dobastlil" spolu s prepínačom. V R5 sa pohodlne zmesil za palubnú dosku na vodičovej strane v miestach kde je malá odkladacia priehradka. (Fotka číslo 4 a 5) Zospodu som musel pripevniť koľajničky ktoré ho držia na mieste aby nevypadol.
Káble k čerpadlu nezávislého kúrenia sú vedené po pravej strane auta a vychádzajú von sériovým otvorom ktorým idú káble k palivovým čerpadlám. Čerpadlo je vzhľadom k svojej váhe a veľkosti pripevnené k palivovej trubke. Z bezpečnostných dôvodov, hadička vedúca od čerpadla k nezávislému kúreniu je dimenzovaná na teplotu 100 stupňov celzia a je uložená v ohybnej pancierovej chráničke. (Viď foto 3)
Samotné teleso nezávislého kúrenia sa v cele R5 nezmestí nikde len do miest kde je uložený zdvihák. Tomu boli prispôsobené aj ostatné okolnosti ako je rozvod vody a výfuku. Rozvod vody je štandardne urobený u väčšiny áut, jednoducho sa preruší hadica medzi vodnou pumpou a radiátorom. Do tohto okruhu sa zapojí nezávislé kúrenie ktoré disponuje vlastným elektrickým vodným čerpadlom. Výfuk bol najväčší oriešok no s trochou fantázie ehm. šialenstva sa mi ho podarilo dotiahnuť k dokonalosti a zlepšiť vlastnosti nezávislého kúrenia. 8) Výfuk vedie poza modul zapaľovania okolo výfuku motora až k riadeniu okolo ktorého robí poloblúk. Tam je aj prichytení, nie o riadenie samotné ale o karosériu ktorá je za ním. Výfuk končí niekoľko cm za samotným riadením a je nasmerovaný na spodnú časť olejovej vaňe :D (Fotka číslo 6)
Nezávislé kúrenie je skúšobne napájané druhou batériou, chcem zmerať aký to má odber a či postačí cesta do práce na dobitie batérie. Káble napájania ústia pri poistkovej skrini v interiéri voziadla (pri nohách spolujazdca.)

Pri prvom zážehu ktorý sa konal 17.11.2008 som bol sklamaný. Kúrenie nenabehlo. Po preštudovaní schémy som zistil, že som zabudol pripojiť mínusový zväzok :oops: Štart som opakoval no ozvalo sa len slabé cvaknutie a nič :twisted: 22.11.2008 v popoludňajších hodinách som sa do toho obul poriadne, rozobral som prepínač a zistil že tam nejde napätie 12 V. Podľa schémy som zistil cez ktorú poistku by to malo ísť (nezávislé kurenie má 3 vlastné poistky na vstupe.) a našiel som ju spálenú :? Vymenil som 10A za 15 A a test opakoval. Výsledok rovnaký, cvaknutie a poistka odpálená :( Tak som začal podľa schémy preverovať zapojenie prepínača a zistil, že je z novšej verzie nezávislého kúrenia. Takisto diaľkový modul ktorý tam bol pripojený bol bastl, schéma s ním nepočítala a v katalógu náhradných dielov sa na toto nezávislé kúrenie žiadny nevyskytoval :roll: Nuž som ho odpojil a na prepínači nechal len káble ktoré boli aj na schéme. Zapnutie spínača, cvaknutie (už som myslel že zas prdla poistka) zavrčanie a kúrenie beží. :) Teda zatiaľ len čerpadlo vody, takisto bolo počuť cvakanie palivového čerpadla. Začal som kontrolovať teplotu kúrenia a či sa niekde nevyskytne zrada. Minúty bežali no z výfuku šiel stále len studený vzduch. Keď sa konečne trošku nahrialo teleso kúrenia v miestach kde je žhaviaca sviečka, kúrenie sa z ničoho nič vyplo :twisted: A je po vtákoch pomyslel som si. Začal som znova študovať montážny návod a narazil na vetu asi v tom zmysle. Pri prvom spustení nezávislého kúrenia bude v prípade dlhšieho vedenia palivového potrubia potrebné zapnúť nezávislé kúrenie ešte raz nakoľko ak nedostane benzín do určitého času tak sa vypne. :shock: Rozbehol som sa k autu, zapínam kúrenie, rovnaký stav, počuť čerpadlo paliva a čerpadlo vody. Po pol minúte ale počujem silnejší zážehový zvuk :D :
Nezávislé kúrenie funguje. Horúčkovito kontrolujem či všetko funguje ako má a či sa niečo nedotýka výfuku ktorý sa začal rýchlo nahrievať.
Všetko bežalo v pohode. :D Po 15 minútach nezávislé kúrenie stíchlo a ostalo pracovať len čerpadlo. Hm, žeby bol už celý vodný okruh nahriaty ?
Po kontrole teploty motora, vodnej pumpy a turba konštatujem že áno. :o Olejová vaňa ohrievaná výfukovými výparmi z nezávislého kúrenia sa dostala z 4 stupňov priemerne na 20 stupňov. V miestach kde na ňu fúkal výfuk priamo až na 40 stupňov. :idea: Riadenie na tom bolo trocha horšie, malo lokálne (v miestach kade vedie výfuk) len 15 stupňov. :P
Nastal okamih pravdy. Vypol som kúrenie prepínačom. Zhaslo okamžite akurát čerpadlo vody ešte fungovalo nejaký čas (cca 45 sekúnd). Prepol som kľúče do polohy 1. Teplota vody ktorú som mal v zime pod prvou paličkou sa vyšplhala medzi prvú a druhú paličku :D Skúsil som štart, bezproblémový a ejha, ono to zrazu drží voľnobeh aj bez sytiču :shock:
Dal som si skúšobnú jazdu, motor sa správal tak ako v lete, predtým aj keď som ho nechal bežať 5 minút pred jazdou tak nebol takto zohriaty a pripravený na jazdu.


Pár slov na záver. Pred montážou použitého nezávislého kúrenia je dobrá skontrolovať: žhaviacu sviečku, snímač plameňa, kontakty na kúrení, riadicej jednotke, relátkach. V prípade potreby očistiť, pripojovacie kontakty postriekať vhodným sprejom. Zabezpečte dostatočnú vzdialenosť medzi nezávislým kúrením a horľavými predmetmy (káble hadičky, nádoby, náradie), to isté platí o výfuku ktorý ide z kúrenia.
Stretol som sa s názormi, že keď nezávislé kúrenie tak Webasto, je to špička, má to najlepšie servisné pokrytie ... blá blá blá :roll: Keď som opravoval nezávislé kúrenie Mandarkovy tak som na Webasto nenašiel žiaden manuál na internete, žiadny cenník, nikde nič len kontatky na ľudí ktorý mi odkázali aby som do ničoho nebabral, že oni to spravia odborne a za veľa peňazí samozrejme :?
Eberspacher pravý opak, na stránke výrobcu manuál na stiahnutie legálne zdarma, k dispozícii cenník a náhradné diely nielen v obchodoch ale aj na internete (a takisto na Ebayi). Čo sa týka mechanického prevedenia sú si Webasto a Eberspacher dosť podobný.
Všetkým priznivcom nezávislého kúrenia želám aby príjemne prežitú zimu v teple ich miláčikov. :D Všetkým odporcom nezávislého kúrenia a ľuďom čo ma namiesto pomoci odhovárali želám tuhú kosu a poriadne zamrznuté okná :twisted:

Aby som nezabudol, moje osobné poďakovanie pri tomto projekte si zaslúži Jakub Vrba, ktorý mi to kúrenie zaobstaral a poskytol o ňom na začiatok dostatok informácií.

A takisto vzdialenejší sused z mojej ulice taktiež vlastník R5GTT Igor ktorý tieto kúrenia montuje do kamionov a prípadne aj servisuje.

Vďaka chlapi, bez Vás by som to nezvládol :t18:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Nov 24, 2008 8:44 am

Zaujimave..

Prefikane riesenie s tym vyfukom smerujucim na olejovu vanu.. :wink:

Mal som za to ze nezavisle kurenie ma vlastny zdroj elektrickej energie, resp. dynamo/alternator. Zaujimava informacia naozaj bude vediet odber.. Z mojho pohladu zatozavat baterku v zime dvoma cerpadlami a ventilatorom... nic moc :cry:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Nov 24, 2008 10:21 am

Anarki:
Gratulujem. Mám z toho radosť, keď sa niečo takéto doma podarí. :D
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Nov 24, 2008 12:13 pm

No pockame ako to bude fungovat dalej, inak s tymi dvoma barkami je to dobry napad urcite tam staci nejaka 17 Ah ktora je mala a lacna a neohrozi bateriu potrebnu nanastartovanie auta. je to dobre vymyslene.
Inak pre priaznivcov co by chceli napr dialkovy start existuju lacne alarmy Magicar ktore sa cca za 3500,- maju funkciu dialkoveho startu. Sestra to mala v Cliu a celkom to fungovalo.Podmienka bola mat neutral, zatiahnutu rucnu (ked by auto bolo na kopci) a pustene kurenie a ventilator. Inak by auto iba nastartovalo a to by bolo vsetko.

Ale gratulujem k tomuto zaujimavemu rieseniu.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Nov 24, 2008 12:28 pm

Dialkovy start je fajn u modernejsich aut, kde je predpoklad ze nastartujes len otocenim klucika.

Taka osmicka chyti na brnk, ale na plyn musis slapnut aspon raz! Takisto predstava zatiahnutej rucky > nic moc.

Osmicka kuri sice rychlo, ale keby bola vykurena este skor by som neodmietol!

Toto anarkiho zariadenie ma oslovilo ze je nezavisle.. teda akurat az na tu baterku...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Nov 24, 2008 10:39 pm

Som rád že Vás to oslovilo chalani, teším sa na ďalšieho architekta nezávislého kúrenia :D

To Mondrejka: Magicar neprichádza do úvahy, drvivá väčšina z nás má tryskové karburátory :idea: Aj karburátory s automatickým sytičom majú problém a presne ako píše predseda, musíš aspoň raz poriadne stlačiť plynový pedál.
Navyše prečo páliť veľa benzínu a trápiť motor studeným štartom (opotrebenie motora, väčšia spotreba). Nezávislé kúrenie žerie 0,2 - 0,5 litra benzínu na hodinu :D Fakt božia spotreba, uvidím aký budem mať teraz priemer keď namiesto 5 minútového státia a zohrievania motora na mieste budem vyrážať už po prvej minúte (kvôli poriadnemu rozvozu oleja po celom motore.)

To Matus: Z elektrickej spotreby nemusíš mať strach, palivové čerpadlo nezávislého kúrenia je membránové cvakátko, čerpadlo vody síce dokáže pretlačiť vodu skrz celý motor ale takisto to nie je špirála na varenie kávy. Najväčší odber má samotný ventilátor ktorý je umiestnený v aute. Naňho je pripravená aj najsilnejšia poistka a hrubšie káble.

Ako napísal Mondrejka, stačí ti maličká baterka ktorá sa ti bude dobíjať po naštartovaní auta (buď manuálne cez konektor na zapaľovači alebo automaticky či už cez vypínač alebo nejaké relé.)
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Nov 25, 2008 8:52 am

Anrki, zmeraj prosim prudovy odber cerpadiel a ventilatora ak mozes..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Tue Nov 25, 2008 9:22 am

Je to pravda, vsak donedavna som mal tiez take auta co bolo treba trocha potlacit plyn aby naskocilo hned.
Ale nevadi proste je tu navod a inspiracia a o to islo.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Nov 25, 2008 12:07 pm

To Matus: OK, len niekedy musím svoj merač zapojiť do série.

Inak fungujem tak, že druhá batéria (47ah) napája nezávislé a po vypnutí nezávislého naštartujem auto a druhú batériu dobíjam cez zapaľovač. Čo som meral s merakom tak to dobíja na 12,9 voltu.

S tým by to mohlo vydržať taký mesiac a potom to znova nabijem. :idea:

Pritom hlavná batéria auta je nabíjaná na 14 volt.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Nov 30, 2008 10:23 pm

Krátky review po namontovaní NT.

Testovaná batéria na napájanie NT dvakrát po sebe zlyhala takže NT beží na batérii auta. Ako dlho to vydrží na nej budem informovať. 8) Kedže mám ale motor zohriaty už za 15 minút predpokladám, že ju bude stačiť dobíjať. Pre zlepšené dobíjanie prerobím žiarovky v prístrojovke na led diódy. :arrow:

Aj keď som nemal NT hneď odkedy som naposledy tankoval spotreba mi vyšla o 2 litre menšia :idea: (miesto 13 len 11 :) ) Pripisujem to tomu, že keď som štartoval studené auto, zakaždým som ho nechal chvíľu pobehať, v zime aj 3 minúty na mieste. Keď si ešte predstavím, že auto viac vytáčam kedže je oveľa skôr zohriate je to priam senzačná spotreba. :wink: Neviem či to nezávislé nevyrábna a nepumpuje do nádrže nejaký ten benzín naviac :D

Pri poriadne zamrznutých oknách to u R5 GT na 1 stupni ventilátor za 15 minút roztopiť nestihne ale to ma vôbec netrápi 8) trochu škrabnúť po okne aby som zhodil poloroztopenú snehovú kašu ma nezabije :wink:

Čo ma prekvapilo je pomerne tichý chod, na začiatku keď sa zapne je trochu hlučnejšie čerpadlo vody no len čo dôjde k zážehu čerpadlo pamaly utíchne a okrem slabého zážehovéhu hluku nie je nič počuť.
Akurát susedom nejde do hlavy prečo sa mi pred naštartovaním auta začne roztápať sneh na oknách a kapote :lol:

Pôvodne som s ním chcel kúriť len v zime no teraz už viem že s ním budem kúriť aj na jar a jeseň. :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Dec 20, 2008 6:23 pm

Posledná tohtoročná správa s výsledkami.

Režim jednej batérie sa osvedčil, nepozoroval som že by sa vybíjala, štartérom stále točí svižne. Počas testovania režimu jedna béria som fungoval s odpojeným ventilátorom kúrenia, dnes som ho nahodil a budem testovať ako táto nová a pomerne veľká záťaž zapôsobí na baterku. :)

Spotreba oproti normálnemu režimu pri slabej zime a teplotách 0 - 5 stupňov klesla cca o 2,5 litra (vyšla mi ešte vyššia hodnota ale odpočítal som pár detailov ako napr. nepresnosť merania :) )

Jediná vec ktorá mi na tom trochu vadí je naprogramované dochladzovanie nezávislého kúrenia ktoré po vypnutí trvá ešte 3 minúty až potom môžem štartovať :twisted:

Najväčšou perličkou celého kúrenia v mojom aute je fakt, že necelý týždeň po spojazdnení začali v Nazyslovenskej republike pokutovať za naštartované a stojace autá či už na parkovisku alebo cestnej komunikácii Image Dôvod znečisťovanie životného prostredie. :roll:

Keď si predstavím, že predtým som aj ja takto postával a čakal kým sa auto akotak zohreje (niekedy aj 5 minút) a pritom škrabal okná :D

Ešte sa teším na tribologický test opotrebenia oleja, porovnanie minulého a tohto roku, po ukončení zimy ho sem nahodím. :) Ak nezabudnem :idea:

P.S. Matúš, nezabudol som, omerám to po skončení psychiatrie zvanej vianoce, výhodou bude, že budeš mať údaj odberu kompletného nezávislého kúrenia. Ak by si chcel aj odber nezávislého bez ventilátora, no problemo vytiahnem poistku pre ventilátor a bude to. :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Sun Dec 21, 2008 12:36 pm

Dik, ze namna myslis. Poprosim odber s ventilatorom aj bez. D.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Wed Nov 04, 2009 8:43 pm

Sorry že idem s krížikom po funuse :oops: ale nakoľko mám psychiatriu už asi na celý život nebudem odkladať to čo sľúbim bo to nespravím nikdy a ako sa hovorí "keď je zle bude ešte horšie" pre mňa platí dvojnásobne.

Skrátim to. Zmeral som to. Po zapnutí začína nezávislé kúrenie prvý cyklus a tým je kontrola systému, spustenie čerpadla vody, spustenie palivového čerpadla a spustenie núteného obehu vzduchu. V tejto fáze odoberá 15A pri 12V. Prvá fáza trvá 1 - 2 minúty.

Druhá fáza je zážeh, žhaviaca sviečka zapaľuje benzín vo výhrevnej komore, všetky doteraz zapnuté zariadenia bežia naďalej bez zmeny.
Odber v tejto fáze je 22 A pri 12V. Druhá fáza trvá dokiaľ sa nenahreje celý okruh v aute na 50 stupňov. Tento čas je závislý od toho aká je vonku zima, mne táto fáza trvala od 12 - 20 minút.

Tretia fáza je zvoľnenie, čerpadlo paliva, nútený obeh vzduchu aj čerpadlo vody znížia svoj výkon o cca 2 tretiny. Zapína sa ventilátor kúrenia v aute. Táto fáza trvá dokiaľ sa nezávislé kúrenie nevypne alebo dokiaľ neschladne voda v okruhu o 15 stupňov. Keď som niekedy nechal bežať NT dlhšie tak sa cca po 10 minútach vrátilo k druhej fáze. Pri tretej fáze je odber najmenší a to 3 - 4 A S ventilátorom na prvom stupni bol ten odber o necelé 3A väčší.

Štvrtá fáza pre NT je vypnutie. Buď cez časovač alebo ručne. V tejto fáze sa všetko vypne a beží 2 minúty čerpadlo vody na plný výkon. Ako dochladenie nezávislého kúrenia. Odber ako pri prvej fáze 15 A pri 12V. Ja už som pochopil, že pri jazde 5 km do práce sa baterka nemá šancu dobiť a prerobil som to na napájanie z externého zdroja mimo auta alebo z externej batérie ktorá môže byť v aute a ktorú si raz týždenne dobijem. :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Nov 04, 2009 11:25 pm

nemáš tam niečo zle??Kamoš mal webasto v Clio I a druhý v Impreze a to bez použitia externej baterie.šlapalo jak oči :?
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Nov 05, 2009 1:56 am

Ono mi to tiež šľape ako oči ale za 5 km nedobiješ baterku po použití žiadneho nezávislého kúrenia :idea:
Navyše sa hodnoty ktoré som nameral takmer presne zhodujú s hodnotami ktoré uvádza výrobca. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

Post Reply