Renault 21. zvýšenie výkonu

Tipy, triky, alebo sa len pochvalte..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Jun 07, 2009 2:05 pm

Tak máš o starosť menej, pehodíš len motor s polosami a prevodovkou :wink: Samozrejme + elektrika, riadiaca jednotka, budíková doska, čerpadlo paliva a aj výfuk.
Čo sa týka zadných kotúčov, nič si z toho nerob, aj obyčajné kotúče bohate postačia na zabrzdenie. Len nech je to kvalita, (Ferodo, Brembo ....)
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Sun Jun 07, 2009 2:20 pm

Huh,to je fakt zoznam,no vravím,čas ukáže... :)
Anarki wrote: Čo sa týka zadných kotúčov, nič si z toho nerob, aj obyčajné kotúče bohate postačia na zabrzdenie. Len nech je to kvalita, (Ferodo, Brembo ....)
Viem,len mohli byť krajšie... :)
A chcel som Brembo(mám v predu),nedali sa zohnať,vzadu mám Lucas alebo Bendix,teraz som si nie istý... :(

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Jun 08, 2009 3:10 pm

2.0 12v má 99-101kW. Turbo bych na ten motor nedával, už takhle je to motor, kterej toho vydrží snad nejmíň ze všech - a to je potřeba si uvědomit. R21 2.0 12v (L48R) má brzdy úplně stejný jako Turbo (krom počtu děr na kola..). Ale to je všechno, co mají stejnýho - jinak je to obyčejná 21ka se suchýma poloosama, NG-převodovkou a lankem ovládanou spojkou. Neříkám, že 2.0Turbo k tomu dát nejde, jde. Jirka to má ve Fuegu a jezdí. Ovšem ten motor 2.0T jede víc, takže jinou převodovku (delší) ten motor potřebuje jako sůl, a UN1, resp. UN7 (Quadra) v R21 2.L Turbo byla nejdelší převodovka, dokonce i UN1 v R25 V6Turbo má kratší stálej převod. Zástavba převodovky UN1 do obyčejný R21 je trošku oříšek, protože kastle s UN1 má jinou podlahu - větší tunel, ta převodovka je o kus větší do všech stran. Navíc předělat spojku na hydrauliku, jiný pedály apod. Sice ano, je to pak úplně o něčem jiným oproti lanku, ale.. :D
Palivový čerpadlo je stejný, to vypusť :)

Jestli máš teď opravdu 12v a v dobrým stavu, udržuj ho při životě tak jak je, není to špatnej motor, když funguje. Ale jestli je to už průtokový ohřívač oleje (což jsem taky jeden takový viděl - pán přijel na pumpu, zakoupil asi 5 litrovek oleje a hned tam 3 glogloglo nalil na místě - a do týhle fáze se dostane dřív nebo později každej 12v), pak sežeň 2-litra 8v. Přeplňovanýho upravovat nemusíš, atmosféru upravovat můžeš, něco vydrží. Eventuelně 2.2ku osaď turbem, v Argentině to docela běžně dělali na Fuegu.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Mon Jun 08, 2009 7:17 pm

Jan Kalina wrote:2.0 12v má 99-101kW. Turbo bych na ten motor nedával, už takhle je to motor, kterej toho vydrží snad nejmíň ze všech - a to je potřeba si uvědomit. R21 2.0 12v (L48R) má brzdy úplně stejný jako Turbo (krom počtu děr na kola..). Ale to je všechno, co mají stejnýho - jinak je to obyčejná 21ka se suchýma poloosama, NG-převodovkou a lankem ovládanou spojkou. Neříkám, že 2.0Turbo k tomu dát nejde, jde. Jirka to má ve Fuegu a jezdí. Ovšem ten motor 2.0T jede víc, takže jinou převodovku (delší) ten motor potřebuje jako sůl, a UN1, resp. UN7 (Quadra) v R21 2.L Turbo byla nejdelší převodovka, dokonce i UN1 v R25 V6Turbo má kratší stálej převod. Zástavba převodovky UN1 do obyčejný R21 je trošku oříšek, protože kastle s UN1 má jinou podlahu - větší tunel, ta převodovka je o kus větší do všech stran. Navíc předělat spojku na hydrauliku, jiný pedály apod. Sice ano, je to pak úplně o něčem jiným oproti lanku, ale.. :D
Palivový čerpadlo je stejný, to vypusť :)

Jestli máš teď opravdu 12v a v dobrým stavu, udržuj ho při životě tak jak je, není to špatnej motor, když funguje. Ale jestli je to už průtokový ohřívač oleje (což jsem taky jeden takový viděl - pán přijel na pumpu, zakoupil asi 5 litrovek oleje a hned tam 3 glogloglo nalil na místě - a do týhle fáze se dostane dřív nebo později každej 12v), pak sežeň 2-litra 8v. Přeplňovanýho upravovat nemusíš, atmosféru upravovat můžeš, něco vydrží. Eventuelně 2.2ku osaď turbem, v Argentině to docela běžně dělali na Fuegu.
Po poradí...
Normálny 2.0 12V áno,ale môj motor má naozaj 156 koní (115 kW) ... ;)
(nepýtaj sa ako je to upravené,ale ver mi,naozaj je to tak-a samozrejme blbým čipovaním to nieje)
Ďalej ako som písal ja tam mám vyskĺznu spojku nie obyčajnú,nápravy a poloosi sú menené a sú úplne iné ako majú normálne 21tky(teda nápravy mám s Turba),ver,sedí a chodí to lepšie a ďalej tlmiče,za tie ručím,sú to koni...
Vlastne celý podvozok je upravovaný,jednoducho to auto nanovo vzniklo v 99. :)
A keď sa to tak vezme,nemám nič na tom aute ako normálne 21tky alebo tobôž Nevady... :)
A inú prevodovku?No neviem presne akoby sa to správalo,ale viem že tá moja je slušná a na 6500 otáčkach na päťke sa ti tachometer zasekuje na 260 a to ešte na 15kach kolesách. ;)
Inak keď spomínaš tunel,ja tam toho zmestím,mám totiž tunel z automatu. ;)

A preto som aj pripúšťal v budúcnosti dať tam turbo... :)
Samozrejme kým si zvyknem a prejde dvojročná skúšobná lehota je času dosť a možno naozaj zistím že tam nič také netreba... :D

Ale díky za názor,to som chcel počuť. :)

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Jun 08, 2009 9:34 pm

Tak pomaly pomaly :D
Ja som len zvedavý, nič viac, nič menej :P Keď budem vedieť, poradím, keď nie, rád sa niečo dozviem :wink:
Tých 115kW mě zajímá a budu to chtít vědět, dokud to neprozradíš :lol:
Vyskĺzna spojka nevím co je, znám jen viskózní spojku a ta se nedává tam na to místo, o kterém se bavíme - takže to bude něco speciálního, co navíc do češtiny přeložit neumím :)
Jak vypadá podvozek z Turba mi povídat nemusíš, měl jsem ho. Ale pokud máš poloosy z Turba, musel bys mít i převodovku z Turba (nebo z R25V6, AlpineV6, Espace II.V6,..), protože jsou nezaměnitelný. Máš spojku ovládanou spojkovým lankem, nebo hydraulikou? Kolik to auto jede ve skutečnosti při určitých otáčkách se dá jednoduše spočítat, jen musím vědět typ převodovky a rozměr pneumatik 8)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Mon Jun 08, 2009 10:15 pm

Jan Kalina wrote:Tak pomaly pomaly :D
Ja som len zvedavý, nič viac, nič menej :P Keď budem vedieť, poradím, keď nie, rád sa niečo dozviem :wink:
Tých 115kW mě zajímá a budu to chtít vědět, dokud to neprozradíš :lol:
Vyskĺzna spojka nevím co je, znám jen viskózní spojku a ta se nedává tam na to místo, o kterém se bavíme - takže to bude něco speciálního, co navíc do češtiny přeložit neumím :)
Jak vypadá podvozek z Turba mi povídat nemusíš, měl jsem ho. Ale pokud máš poloosy z Turba, musel bys mít i převodovku z Turba (nebo z R25V6, AlpineV6, Espace II.V6,..), protože jsou nezaměnitelný. Máš spojku ovládanou spojkovým lankem, nebo hydraulikou? Kolik to auto jede ve skutečnosti při určitých otáčkách se dá jednoduše spočítat, jen musím vědět typ převodovky a rozměr pneumatik 8)
Uff,len krátko,som dosť ospalí a zajtra mám dosť skúšania... :oops:
Takže sa rozpíšem asi zajtra...
Ale v krátkosti,teda,neviem či by som to mal vravieť,ale je tam aj niečo zo Safranu zdá sa mi trojlitrového,ale viac nemôžem vážne povedať. :)
Vieš,je to know-how,rýchlosti a asi ani zelením by sa to nepáčilo. :(
(tiež pred skončením projektu je o tom blbé hovoriť)

A pneumatiky to malo asi 195/50 R15 a ako som písal na 6500 možno až 6700 to malo 260 na tacháči ale to je ajtak minulosť,ja nato obujem 215/55 R16... :twisted:

Inak keď sme pri kolesách tu je foto mojich diskov,na ľavo letný 16,na pravo zimný 15 a na leto obúvam Falkeny ze452...
http://servimg.com/image_preview.php?i=23&u=12195349
http://servimg.com/image_preview.php?i=24&u=12195349
http://www.rlgtyres.co.uk/car/rlg_tyres ... en_452.jpg

A ešte k spojke?
Teraz som po práci tak mimo že si ma dostal...sám neviem ako to je,že či sa to po česky povie takto,alebo ako,či tam mám preklep,alebo preklep v hlave,dokelu,som vymletí,fakt mi to teraz nenapadne... :D :oops:

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Tue Jun 09, 2009 8:51 pm

EDIT v predošlej správe,jasné že nie 195/55 ale 195/50... :oops:

No znova k spojke...
Je to len neoficiálny názov,vlastne nikto mi nevedel povedať že ako sa volá normálne,len že sú obvikle dva druhy...
Tlačné a ťažné,no a ja mám ten druhý...
Neviem ktorý,ale v základe je to tak že ťažko sa pretláča ale naspäť ide prutko...

K autu na dnes asi toľko že som ho bol obzrieť,momentálne sa čaká na jedného mechanika ktorý sa "rozumie motorom",asi tak že mi ho rozobral a iba on vie čo skade poviťahoval... :?
(a to je jediná vec do ktorej by som sa ja ani oco nebabral,proste je to zložité a kladku by sme dlhšie menili :D)
Ale dobré je že som si zohnal ten filter na odsávanie klukovky... :)
Už som neveril že za dobré prachy nejaký taký malý až zlatý bude. :)

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Tue Jun 09, 2009 9:55 pm

Originální rozměr z Turba je 195/55R15, z 12v 185/55R15. Jestli tam byly 195/50R15, pak je to na to auto sakra malý kolo (tohle jsem měl na R5GTturbo, tam to bylo akorát). Výhoda je ta, že na těch malých kolech to jde snáz do otáček a auto je živější. Ztrácí ale na rychlosti, ikdyž ukazuje hodně - ale je to zkreslený, skutečná rychlost je menší nejen o odchylku rychloměru, ale i díky tomu menšímu kolu.
Než tam dáš větší kola, pořádně si spočítej prostor pro ně. R21 nemá zrovna velký podběhy, na to jak velký je to auto. Hlavně zadek je schopnej ti škrtat i při skoro obyčejných rozměrech. Náprava je dělaná na ET=36 plus mínus kousek, jak dáš malý ET a ještě širokou gumu, jsi v háji, drhne to o lem. Řešením je trocha klempířiny - rovný zadní lem předělat na kulatý, tím si uděláš prostor pro větší kola a vzhledu to taky neuškodí.
A duševně se připrav na to, že až dáš větší kola, auto ti zleniví :)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Tue Jun 09, 2009 10:20 pm

Jan Kalina wrote:Originální rozměr z Turba je 195/55R15, z 12v 185/55R15. Jestli tam byly 195/50R15, pak je to na to auto sakra malý kolo (tohle jsem měl na R5GTturbo, tam to bylo akorát). Výhoda je ta, že na těch malých kolech to jde snáz do otáček a auto je živější. Ztrácí ale na rychlosti, ikdyž ukazuje hodně - ale je to zkreslený, skutečná rychlost je menší nejen o odchylku rychloměru, ale i díky tomu menšímu kolu.
Než tam dáš větší kola, pořádně si spočítej prostor pro ně. R21 nemá zrovna velký podběhy, na to jak velký je to auto. Hlavně zadek je schopnej ti škrtat i při skoro obyčejných rozměrech. Náprava je dělaná na ET=36 plus mínus kousek, jak dáš malý ET a ještě širokou gumu, jsi v háji, drhne to o lem. Řešením je trocha klempířiny - rovný zadní lem předělat na kulatý, tím si uděláš prostor pro větší kola a vzhledu to taky neuškodí.
A duševně se připrav na to, že až dáš větší kola, auto ti zleniví :)
Ďakujem,ale to všetko sú rady ktoré už naštastie mám za sebou...
Pretože osobne si myslím že na tom aute nemá čo zlenivieť,jednoducho je to strela a vyrovanalo ba predčilo ho iba jedno auto čo som šoféroval,ale to patrí do iného fóra... :)
V každom prípade,neviem či si čítal,ale ja nato auto idem dať bodykit,tým pádom budem vytvárať miesto na už dané kolesá takže ma celé trápenie obíde. ;) (ako základ na podblatníky poslúžia lemy zo škody 105 :D)
Ďalej že kedže mi to auto sedí už teraz na desať centimetrových podložkách tak jeden z prvých krokov bolo odflexovať blatníky a podblatníky,dokonca v predu aj kúsok zo stĺpikov...

A k rýchlosti,tacháč mal odchylku približne sedem až desať,radar nám nameral 223 a tachometer mal zhruba 230... :oops:

A inak neviem prečo si myslíš že 195/50 sú zlé,veď je to skoro základný rozmer na všetky autá a aj Lagúna nám na to jazdí a sedí ako pribitá... :?

A ešte,neviem či si si všimol,ja budem mať 215/55 R16 čo je vpodstate to isté ako 195/55 R15 takže sa akokeby nič nemenilo. ;)

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Tue Jun 09, 2009 10:35 pm

no 10 cm valec som videl len na VW Corrado a to malo bodykit Rieger..a to boli sakra valce vzadu!!!Zaujmalo by ma ako to máš uchytene...A k tým pneu..nieje jedno aké tam dáš..ako sa vraví fyziku neojekabátiš a R16 a R15 nieje ani v podstate to iste 1 palec je 2,54 cm a aj šírka pneu 195 a 215 je rozdielná...195/55R15 vs. 215/55R16 sú úplne iné pneu to sa nedá len tak zameniť a aj na výške záleži..pokiaľ nechceš mať z auta kostitras...A už ked sme pritom myslím že Jan Kalina má toho viac az sebou a určite sa tomu viac rozumie..tak je Ján???A btw..aká je to vyskĺna spojka..to by má veľmi zaujmalo...Viem aká je vyskózna ale vykĺzna :roll:
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Tue Jun 09, 2009 11:40 pm

Ale v klidu, však se tu bavíme jako rovnaký magoři :mrgreen: Že mi už těch pár vlasů šediví neznamená, že vím všechno :D Spojka není důležitá, až ji zjistí, napíše nám to :wink: Jistě že jsem všechno četl, ale spoustu z toho už i zapomněl :P
195/50R15 je možná nejpoužívanější rozměr, ale to neznamená, že je vhodný na každý nebo většinu aut. A na R21 je to kolo malý, to mi věř, o Laguně nemluvě. Výška/průměr toho kola je 57.6cm (pro porovnání - nejběžnější rozměr na R21 je 185/65R14 a ten má průměr 59.6cm), tvoje 215/55R16 má 64.3cm. To jsou hodnoty, jejichž rozdíly nejsou zanedbatelný. Až to budeš moct porovnávat při jízdě, přijdeš na to :)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Wed Jun 10, 2009 6:41 am

jozo-ke wrote:no 10 cm valec som videl len na VW Corrado a to malo bodykit Rieger..a to boli sakra valce vzadu!!!Zaujmalo by ma ako to máš uchytene...A k tým pneu..nieje jedno aké tam dáš..ako sa vraví fyziku neojekabátiš a R16 a R15 nieje ani v podstate to iste 1 palec je 2,54 cm a aj šírka pneu 195 a 215 je rozdielná...195/55R15 vs. 215/55R16 sú úplne iné pneu to sa nedá len tak zameniť a aj na výške záleži..pokiaľ nechceš mať z auta kostitras...A už ked sme pritom myslím že Jan Kalina má toho viac az sebou a určite sa tomu viac rozumie..tak je Ján???A btw..aká je to vyskĺna spojka..to by má veľmi zaujmalo...Viem aká je vyskózna ale vykĺzna :roll:
Pardón,znova som sa pomýlil,napísal som 195/55 a to má byť zase 195/50...
Sakra,tie rozmery ma zabijú a už len tu sme ich koľko menovali...

No mne robí s tymito vecami otec,takže si myslím že tomu tiež rozumiem,aj keď áno,ja som viac typ jazdca ako mechanika...
Ale späť k veci,teraz definitívne píšem to v čom som sa včera pomýlil,195/50 R15 sú úplne rovnaké samozrejme rozmerovo ako 215/50 R16...
Jasné že nemôže byť 50 a 55 rovnaké...
Čo ma privádza k tomu že som zase napísal divný údaj,ja to fakt nemám rád tieto prepočty,proste uznávam,pneu mi nejdu a ak treba vypočítať zmenu tak mi to trvá spoň polhodinu a anokniec sa ajtak spýtam otca že ako to má byť a on to má hneď... :D
V každom prípade na tých 195/50 a 215/50 som si istý,pretože aj pri prekrytí sú také isté,len disk sa zväčšil...
(naozaj,pneumatika je úplne taká istá na vonkajší rozmer,fakt,prekryl som si to a ak viete počítať tie prechody,zistíte to)

A neviem či si čítal,prosím ak chcete reagovať tak to dočítajte,ohľadne spojky som to napísal,je to buď ťažna alebo tlačná,ale opačná ako normálne autá,a tým pádom že naspať sa tí "skĺzne" úplne neodborne v slovníku z dielne jej hovoria vyskĺzna...

EDIT:
Zabudol som na tie podložky...
Mám to uchytené cez náboj,neviem ako inak by sa to dalo... :D
Teda celkovo mám na nich 15 dier,5 úchyt,5 110 a 5 108... ;)

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Wed Jun 10, 2009 6:50 am

Jan Kalina wrote:Ale v klidu, však se tu bavíme jako rovnaký magoři :mrgreen: Že mi už těch pár vlasů šediví neznamená, že vím všechno :D Spojka není důležitá, až ji zjistí, napíše nám to :wink: Jistě že jsem všechno četl, ale spoustu z toho už i zapomněl :P
195/50R15 je možná nejpoužívanější rozměr, ale to neznamená, že je vhodný na každý nebo většinu aut. A na R21 je to kolo malý, to mi věř, o Laguně nemluvě. Výška/průměr toho kola je 57.6cm (pro porovnání - nejběžnější rozměr na R21 je 185/65R14 a ten má průměr 59.6cm), tvoje 215/55R16 má 64.3cm. To jsou hodnoty, jejichž rozdíly nejsou zanedbatelný. Až to budeš moct porovnávat při jízdě, přijdeš na to :)
Na R21 sa mi zdal veľký,nejak by si tam nič väčšie pri našom znížení podvozku a pri tých zadných blatníkoch nedal... :?
(nevychádzaj s fotky z podpisu,to je z doby kedy bola už skoro ako vrak :()
A na Lagúnu je predpísaní...
Teda ešte by som uznal chybu na Nevade,vpohode,ale na Lagunu je taký rozmer daný a jazdíme ho od 96,stále tam máme 15ky lebo 16 by boli už veľa,ani nie na ukrútenie,ale na údržbu,pretože otec je bol typ čo mení pneumatiky každý rok,niekedy sa stalo že aj dva krát za sezónu...

PS:
Verte mi že človek čo robí z autami odjakživa a má firmu na predaj autodielov t.j môj otec by ma nenechal jazdiť na zlých rozmeroch...
Všetky nezrovnalosti hádžte namňa a moju hlavu...
Nejak to v poslednom čase nezvládam v škole a práci a je toho namňa veľa...
Ťahám to od piatej pretože sa ráno učím a domov prichádzam o siedmej večer a zase sa učím a už to takto ide hodne dlho...
Verte,že jediné odreagovanie odkedy som sa rozišiel s priateľkou kôli nedostatku času je práca na aute...ale tá je iba cez víkend... (čiastočne teraz aj toto fórum )
Čiže inokedy som ako múmia,takže prosím,aspoň te omyly mi chápte... :(



A ešte mi napadlo,že jasné že beriem že som mladší a neskúsenejší,to je tak vždy a všade. :)
Ja som sa ani nehádal,len som sa snažil vysvetliť,(čo sa mi nie vždy na prvý,ani druhý raz podarí)to že čo tam mám a že ako to je... :(

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed Jun 10, 2009 8:15 am

k tym rozmerom pneumatik...
mrkni si tuto stranku http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
jednoducho si vies prepocitat seriove pneumatiky na take ake chces pouzit :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Wed Jun 10, 2009 8:33 am

Ked si chcete porovnat dva rozmery pneu:
http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

U tych 195/50R15 vs 215/50R16 to vychadza o 7.9% vacsia ta R16.
Vzhladom aj na sirsi behun by som povedal ze to na dynamike bude citit. Nie velmi, ale bude!
Na druhej strane, "kola delaj auto". 8)

No a pri pomysleni na body-kit na nevadu.. poviem to takto, mam obavy! :?

Ale najhlavnejsie je, aby sa to tebe pacilo ;)
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply