Renault 21. zvýšenie výkonu
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Renault 21. zvýšenie výkonu
Da sa na R21 zvýšiť výkon výmenou originálneho výfukoveho systému za športový? Ak ano viete mi poradit ako ? Mám športový koncový tlmič a neviem či môžem nahradiť katalizátor REZONÁTOROM, a úplne vitiahnut stredný tlmič. Prosím poraďte mi !?
//:Edit Anarki - Gramatická úprava
//:Edit Anarki - Gramatická úprava
Odstránením katalyzátoru u atmosferického motoru posunieš krútiaci moment vyššie a viac stratíš než získaš. Iná vec je keby si tam nahodil športový katalyzátor no to sa dáva na vážne autá, určite nie na 1,7 - 2,2 s výkonom okolo 100 koní. Ono to bude fungovať aj s tým ale tá cena je vyššia.
Tu máš výsledky z Dynometru
červená/svetlo modrá sériový katalyzátor, zelená/tmavo modrá rezonátor
Tu máš výsledky z Dynometru
červená/svetlo modrá sériový katalyzátor, zelená/tmavo modrá rezonátor
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Haha, 10 koní Ak by si tým získal 5 koní tak je to veľa a to by si musel neustále jazdiť nad 5 tisíc otáčok aby si z toho navýšeného výkonu aj niečo mal, nakoľko ti klesne krútiaci moment. Ako len to povedal majster sveta Rallye "Výkon predáva autá, krútiaci moment vyhráva závody."
Ak vyberieš stredový tlmič, stane sa to isté ako keby si vybral katalyzátor, zmenší sa tlak vo výfuku, zmení sa vyplachovanie valcov a krútiaci moment sa posunie smerom k vyšším otáčkam. Cesta zvýšenia výkonu tade rozhodne nevedie. Keď tak kompletnú výfukovú sústavu, stredový tlmič, koncový tlmič a prepočítať to na ten motor. Také srandy s výfukom robí firma AMA v Modre.
Za málo peŇazí ti viac pomôže bavlnený športový vzduchový filter do filterboxu, prípadne hruška - otvorené sanie.
A ešte programovateľná riadiaca jednotka - ak tam máš 4-bodové vstrekovanie. No to už je drahší špás.
Ak vyberieš stredový tlmič, stane sa to isté ako keby si vybral katalyzátor, zmenší sa tlak vo výfuku, zmení sa vyplachovanie valcov a krútiaci moment sa posunie smerom k vyšším otáčkam. Cesta zvýšenia výkonu tade rozhodne nevedie. Keď tak kompletnú výfukovú sústavu, stredový tlmič, koncový tlmič a prepočítať to na ten motor. Také srandy s výfukom robí firma AMA v Modre.
Za málo peŇazí ti viac pomôže bavlnený športový vzduchový filter do filterboxu, prípadne hruška - otvorené sanie.
A ešte programovateľná riadiaca jednotka - ak tam máš 4-bodové vstrekovanie. No to už je drahší špás.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
JJ, to mi došlo, keď máš 2,2 tak to je ten 107 koňový. S výfukom a saním si urobil čo sa urobiť dalo. Ostatné úpravy by išli buĎ riadne do peňazí alebo by ti výkon zhoršily.
Na čo je rezonátor ? To je pseudotuningové kurvítko ktoré sa vďaka tuzerom a idiotom rozšírilo a mylne sa predáva ako tuningový doplnok. Podobne ako magnetizér paliva, zosiľovač iskry, elektrické turbo či akákoľvek iná XXX to v najlepšom prípade pridá 1 - 2 kone, v bežnom prípade to výkon uberie a v najhoršom ti to niečo poškodí.
Čo ešte môžeš spraviť za pomerne málo peňazí je výmena regulátoru tlaku paliva nastvovací a dvihnúť tlak na palivovej rampe. Nejaké info o tom ako to funguje nájdeš tu:
http://www.tuning.sk/dokument-pbv_regul ... mp_ventily
Na čo je rezonátor ? To je pseudotuningové kurvítko ktoré sa vďaka tuzerom a idiotom rozšírilo a mylne sa predáva ako tuningový doplnok. Podobne ako magnetizér paliva, zosiľovač iskry, elektrické turbo či akákoľvek iná XXX to v najlepšom prípade pridá 1 - 2 kone, v bežnom prípade to výkon uberie a v najhoršom ti to niečo poškodí.
Čo ešte môžeš spraviť za pomerne málo peňazí je výmena regulátoru tlaku paliva nastvovací a dvihnúť tlak na palivovej rampe. Nejaké info o tom ako to funguje nájdeš tu:
http://www.tuning.sk/dokument-pbv_regul ... mp_ventily
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Vadiť to nebude nakoľko ten 2.0i má 140 koní a 3 ventily na valec takže je náročnejší na tlak paliva než tvoja 2.2
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Použijem túto tému...
Prosím Vás má niekto skúsenosti či by sa reálne do motora 2.0 12V (aktuálne 115 kW) dalo dať turbo?
Viem,je to vpodstate zbytočné a výkon je už teraz dostačujúci ale napadla mi takáto úprava niekedy možno tak o dva-tri roky keď došporím a bude treba niečo meniť...samozrejme zatiaľ je to v teoretickej rovine a nič nejdem prerábať.
Ale teda šlo by to?Čo by to potrebovalo okrem turba?Vymeniť hlavu motora?
Alebo by ste mi skôr odporúčali na zahratie si kúpiť normálnu 21 turbo?
(mám už rok jednu za 30 000sk v merku,stojí nejazdí sa na nej,čaká ma,len papiere niesu,čiže by to chcelo ďalšiu na papiere.)
Ďakujem za nejaké nápady odpovede.
Inak keď sa tu hovorí tak obecne o 21 a výkone,tak ja mám síce Nevadu ale ak nerátam upravený podvozok tak je v nej momentálne športové sanie a športoví výfuk...
(k saniu akurát ešte zháňam taký malí ventilík na prisávanie vzduchu aby to bolo ešte lepšie)
Prosím Vás má niekto skúsenosti či by sa reálne do motora 2.0 12V (aktuálne 115 kW) dalo dať turbo?
Viem,je to vpodstate zbytočné a výkon je už teraz dostačujúci ale napadla mi takáto úprava niekedy možno tak o dva-tri roky keď došporím a bude treba niečo meniť...samozrejme zatiaľ je to v teoretickej rovine a nič nejdem prerábať.
Ale teda šlo by to?Čo by to potrebovalo okrem turba?Vymeniť hlavu motora?
Alebo by ste mi skôr odporúčali na zahratie si kúpiť normálnu 21 turbo?
(mám už rok jednu za 30 000sk v merku,stojí nejazdí sa na nej,čaká ma,len papiere niesu,čiže by to chcelo ďalšiu na papiere.)
Ďakujem za nejaké nápady odpovede.
Inak keď sa tu hovorí tak obecne o 21 a výkone,tak ja mám síce Nevadu ale ak nerátam upravený podvozok tak je v nej momentálne športové sanie a športoví výfuk...
(k saniu akurát ešte zháňam taký malí ventilík na prisávanie vzduchu aby to bolo ešte lepšie)
Všetko sa dá ale lacnejšie ťa vyjde kúpa motora s turbom a jeho prehodenie komplet s príslušenstvom, než dorábanie turba na atmosferický motor.
Zosilnené tesnenie pod hlavou, na mieru upravený výfuk a vyrobené zvody, prerobenie chladenia vodou a olejom aby sa dalo napojiť turbo, úprava riadiacej jednotky resp. kúpa programovateľnej riadiacej jednotky, dopasovanie Intercoolera pod kapotu, väčšie trysky a vo finále aj tak nebudeš môcť fúkať viac než 0,4 bar kvôli vysokému kompresnému pomeru.
Navyše, motor nie je všetko. Čo na to povie spojka ? Treba takisto posilniť brzdy aby si sa nielen rozbehol ale aj zastavil. Čo na to tlmiče a pružiny ?
Môj návrh, kúp R21 Turbo s roztrieskaným zadkom a prehoď celý motor s rámom, prevodovkou, polosami, brzdami a kompletným príslušenstvom. Je to oveľa jednoduchšie, vyjde ťa to lacnejšie a vo finále dosdiahneš aj väčšieho výkonu.
Zosilnené tesnenie pod hlavou, na mieru upravený výfuk a vyrobené zvody, prerobenie chladenia vodou a olejom aby sa dalo napojiť turbo, úprava riadiacej jednotky resp. kúpa programovateľnej riadiacej jednotky, dopasovanie Intercoolera pod kapotu, väčšie trysky a vo finále aj tak nebudeš môcť fúkať viac než 0,4 bar kvôli vysokému kompresnému pomeru.
Navyše, motor nie je všetko. Čo na to povie spojka ? Treba takisto posilniť brzdy aby si sa nielen rozbehol ale aj zastavil. Čo na to tlmiče a pružiny ?
Môj návrh, kúp R21 Turbo s roztrieskaným zadkom a prehoď celý motor s rámom, prevodovkou, polosami, brzdami a kompletným príslušenstvom. Je to oveľa jednoduchšie, vyjde ťa to lacnejšie a vo finále dosdiahneš aj väčšieho výkonu.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Pozriem...jozo-ke wrote:V inzercii chalan predáva R21 turbo v slušnom stave tak mrkni tam
For Anarki:
Hmm,hej,je to náročné ale časť toho mám... (vieš,do Nevadky je napchaný podvozok z 21 )
Pretože nápravy mám z Turba-päť dierové,podvozok je celý z L48R čiže namakaný (ako vravíš poloosi,pružiny,tlmiče všetky športové koni) takisto aj s vysklznov spojkou ktorá by to mala zvládať...
Inak dá zabrať kým sa pretlačí,ale naopak naspäť ide hladko a dá sa vystreliť ako raketa a medziplyny sú lahôdka.
Tiež kotúče,platničky všetko je teraz nové a najlepšie aké sa dali zohnať.
Inak zohnať zadné nové kotúče,to bol malí pôrod,len škoda že nemali tie z dierkami...
V každom prípade je to hudba budúcnosti,len ma zaujímal Váš názor za ktorý ďakujem...