RCC Challenge 08 20.9.2008

Viete o nejakom zraze alebo organizujete zraz ktorý sa týka Renaultov alebo youngtimerov? Alebo ste za zúčastnili nejakej zaujímavej akcie? Dajte nam vedieť...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Aug 06, 2008 2:55 pm

NAŠLI HO

Image

Image

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Aug 08, 2008 10:53 am

a u jeho nevlastneho pravnuka z druheho kolena dcery muž ma tento obchodik

http://www.renaultparts.us/

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Fri Aug 08, 2008 11:27 am

Epizoda 1: Jacques Baptiste a Louiz Renault.

V r. 1925 mladý Jacques Baptiste požiadal o štipendium na strednú umeleckú školu v Paríži. Bol síce sociálny prípad, ale od štátu ho nedostal. Sociálna agentúra rozposielala zamietnuté žiadosti súkromným firmám na ďalšie posúdenie. Takto sa Jacquesova žiadosť dostala do Renaultu a sám šéf firmy Louiz Renault sa osobne stretol s uchádzačmi, aby si dvoch vybral ktorým štipendium poskytne. Jacques vtedy povedal Louizovi, že znak, ktorý je na automobiloch Renault mu veľmi pripomína moment, keď prichádzal na svet a rozpovedal túto príhodu: Jacquesova matka Mégane Baptiste bola chudobné dievča, ktoré sa živilo upratovaním taxíkov v Paríži. Pracovať musela 10 hodín denne, aby sa uživila. Okrem rastúceho dieťatka v brušku nemala žiadnych príbuzných. Tak sa stalo, že ju chytili pôrodné bolesti rovno v taxíku, ktorý zametala. Previesť do nemocnice ju nemohli, pretoža bola práve demonštrácia, tak zavolali pôrodnú babu aby pomohla malému Jacquesovi na svet. Nemusíte ani hádať, akej značky bol taxík, pretože Renault mal už vtedy na taxíky monopol a ich státie bolo v Bilancourte rovno oproti vstupnej brány do fabriky. Brána mala vodorovné tyčky a v prostriedku veľký nápis RENAULT. Mégane položili na zadné sedadlo, nohy si oprela na stupačky a takto rodila. Jacques videl už zvnútra matky stred brány fabriky, ktorá vyzerala rovnako ako znak na predných kapotách Renaultov. Jedine celkový tvar nebol guľatý, ale kosoštvorcový, pozanamenal Jacques. Louiza Renaulta tento príbeh dojal a nielenže dal Jacquesovi štipendium, ale aj zmenil tvar znaku. Tento tvar je aj po niekoľkých modifikáciách u Renaulta stále. Napriek tomu, že Jacques štipendium väčšinou prepil a školu nedokončil, zostal u Luiza v priazni. Bol zamestnaný vo fabrike ako robotník a mnohým dobrými radami vylepšil výrobnú linku aj vyrábané automobily. Neskôr pracoval na personálnom, lebo mal talent na posúdenie ľudí a vďaka svojmu bohémskemu životu poznal pol Paríža.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Fri Aug 08, 2008 11:33 am

Image

ides mario ides
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Aug 08, 2008 11:43 am

kazdy ma nieco zo svojeho detstva :lol:

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Thu Aug 14, 2008 12:53 pm

Myslim, ze od nehody co mal Mario pred Slovnaftom sa mu nieco stalo s mozgom, nakolko doteraz bol normalny, a teraz tieto renault-scenare, no asi sa mu asi pehodili zavity a preto doporucujem diagnostiku na CT. Predsalen Mario je novsi model a potrebuje diagnostiku na pocitaci.Ale az po challengi aby dovtedy mal bujnu fantaziu.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Aug 14, 2008 1:53 pm

Mário :!: vyhlasujem akciu :arrow: ---- :!: "vypapkáme si Maťka"
Uštrikujem poriadnú búdu na neho :-) :lol:

Má ešte niekto nejaké námietky :twisted:

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Aug 15, 2008 6:39 am

Myslim ze akcia "vypapkame si Matka" prebieha v nocnych hodinach podla uvazenia a chuti mojej Mirky.Takze pozor na Mirku, vie byt aj nebezpecna.
a este pridavam, ze na zaklade mojho lobovania sa rozsirila rodina Renaultov (bohuzial novsich) v nasej rodine. Sestra ma nove 100-konikove Clio 1,2 turbo benzin, a skoro rodina si kupili Renault Megane 1,6 benzin model 1997.
Tak neviem ci budu mat cas prist aj na challenge ale uvidime.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Aug 15, 2008 7:05 am

ehme Ja som myslel "vypapkanie" nie vypapkanie... to neboj nehame Mirke..... :P

hmm dalsie TCE...

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Aug 18, 2008 11:52 am

To Maťo:
Ono sa to zhoršuje. :D
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
PEPE-K
Posts: 6
Joined: Sat Feb 03, 2007 9:56 pm
Location: Brno, Renault Bouldevard 8r

Post by PEPE-K » Tue Aug 19, 2008 12:15 am

Tuž chlapci, keď sa zadarí, ako sa zadariť má, tym chci povedat, ze pokal Mike bude pojazdny, možu vam slubiť, že sa na vašej bratislavskej akcii ukážem. Snad sa tedy neurazite za pár českých espézetok... Budu sa těšiť, dovidenia :)
R8, když ji miluješ, není co řešit...

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Aug 19, 2008 7:57 am

No tusim ked sa ty ozves tak to stoji zato :-)
Samozrejme ze sa potesime ked vy sa budete tesit ako sme vam skomplikovali zestu zivotom na aute v jednu sobotu :-)

Podarilo sa mi vyhrabat a zrestaurovat prve slova od Jacquesa po narodenia a pri pohlade na fabriku....ô
"klik"

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Aug 19, 2008 9:01 am

a nie je to nahodou tvoja dcera :D
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Wed Aug 20, 2008 9:22 am

Epizoda 5: Jacques Baptiste a 4CV

Jacques v bohémskom živote neprestával ani po skončení štúdia. Osobne doporučil Luizovi, aby prijal mladého inžiniera Fernanda Picarda. Ten sa osvedčil a stal šéfom vývoja. Vojnové udalosti silno ovplyvnili chod fabriky aj životy všetkých ľudí. Renault sa dostal pod nútenú správu nemecka, resp priamo konkurenčnej firmy Mercedes Benz. Vývoj bol zastavený a výroba bola nasmerovaná iba pre potreby nemcov. Napriek tomu sa Louzovi podarilo presadiť vývoj automobilu vysššej triedy s dvojlitrovým motorom (11CV). Na Jacquesovu radu sa Fernand Picard pustil do vývoja malého ľudového vozidla. Tento projekt bol utajovaný pred nemcami a naoko aj pred samotným Louizom. Správy mu podával iba Jacques. Na malé povojnové auto sa veľmi tešil, lebo si bol istý jeho úspechom. Vyzeralo to skoro ako VW chrobák. Vzadu motor, dvoje dvere a vpredu malý kufor. Vyvíjané boli hlavne podvozkové časti a motor. Design karosérie bol vyvíjaný na 11CV. Zámerom bolo zmenšenú karosériu 11CV napasovať na 4cv. Toto vedel jedine Jacques. Raz, keď mal kresbou prototypu na stole a premýšľal, priletel motýľ a sadol si práve na miesto b-čkového stĺpika. Krídla zložil k sebe a čakal. Jacquesovi sa zazdalo, že do auta nastupili ľudia. Jeden dopredu a jeden dozadu. Vtedy Motýľ krídla rozprestrel, akoby zavrel dvere a odletel. Jacques dvere prekreslil a Fernand Picard ich zmenil aj v skutočnosti na "motýlie". Koncom vojny dostala fabrika zdrvujúci úder. V roku 1942-43 ju spojenecké vojská zbombardovali. To však nobolo to najhoršie, pretože obnovu fabriky Louiz zvládol rýchlo. Vlastní Francúzi ho zatvorili v roku 1944 za kolaboráciu s nemcami. Jeho podlomené zdravie to nevydržalo a zomrel. Toto je strohé konštatovanie, ale čo bolo za tým? Francúzsko malo problémy s obnovou krajiny. Majetok bol veľmi potrebný a tak Louizovou smrťou sa otvorila brána k znárodneniu bez náhrady. Do fabriky bol dosadený správca, právnik Pierre Lefaucheux, ktorý zožal úspechy nového 4CV. Louiz Renault nanašiel pokoj, a blúdil ako duch po fabrike a okolitom svete. Keď už nemohol udalosti napraviť, tak sa im snažil dať aspoň správny smer. Vtedy sa Jacques stal Louizovým jediným pomocníkom, pretože bol dobré médium. Skutočnosť, že otec (Louiz Renault) sa nedočkal narodenia svojho dieťaťa (4CV), sa vo fabrike zopakovala a verte, nebola to náhoda.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Aug 20, 2008 11:13 am

Image

Post Reply