Post
by Majmajko » Tue Jun 10, 2008 5:32 pm
Hmm a ked
Elf Sporti TXI 10W-40
API SL/SC
ACEA A3/B3
Elf Sporti TXI 10W-40 je kvalitní semisyntetický olej pro běžné použití na všech typech komunikací. Poskytuje výbornou ochranu motoru. Určen pro benzinové i dieselové motory.
API
SL zážihové motory pre modely od roku 2001 do 2004
SC zážihové motory so stredným a čiastočne zvýšeným namáhaním pre modely od roku 1964 do 1967
ACEA
A1- 96 nově A1- 02 - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad, tvorbou kalů a opotřebením, s vysokou odolností proti oxidaci za vysokých teplot. Umožňující dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40
A2- 96 - jako A1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC G4
A3- 96 nově A3- 02 - jako A2- 96, s vyšší odolností proti oxidaci za vysokých teplot, vyšší výkonnost než u CCMC G5
B1- 96 nově B1- 02 - oleje zabezpečující vysokou ochranu pístu proti tvorbě úsad a vaček proti opotřebení, umožňující dosahovat úspory paliva min. 2.5% ve srovnání s oleji 15W-40
B2- 96 - jako B1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC PD2
B3- 96 - jako B2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC PD2
Elf Sporti TXI 10W-40 zo stranky olejposta
Na stranke olejposta ma tento olej uz oznacenie mineralny a inu specifikaciu
API SL/CF
ACEA A3/B3
CF vznetové motory s nepriamym vstrekom, pre terénne automobily pre palivá s obsahom síry trieda bola zavedená v roku 1994, môže nahradiť oleje triedy CD
CD vznetové motory prepĺňané, s podmienkami na vznik usadenín, korózie a opotrebenia, alebo pracujúce v osobitne nepriaznivých podmienkach trieda bola zavedená v roku 1955
dalsi je Valvoline
Valvoline
MAX LIFE 10W-40
API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98
API
SL zážihové motory pre modely od roku 2001 do 2004
CF vznetové motory s nepriamym vstrekom, pre terénne automobily pre palivá s obsahom síry trieda bola zavedená v roku 1994, môže nahradiť oleje triedy CD
CD vznetové motory prepĺňané, s podmienkami na vznik usadenín, korózie a opotrebenia, alebo pracujúce v osobitne nepriaznivých podmienkach trieda bola zavedená v roku 1955
ACEA
A1- 96 nově A1- 02 - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad, tvorbou kalů a opotřebením, s vysokou odolností proti oxidaci za vysokých teplot. Umožňující dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40
A2- 96 - jako A1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC G4
A3- 96 nově A3- 02 - jako A2- 96, s vyšší odolností proti oxidaci za vysokých teplot, vyšší výkonnost než u CCMC G5
B1- 96 nově B1- 02 - oleje zabezpečující vysokou ochranu pístu proti tvorbě úsad a vaček proti opotřebení, umožňující dosahovat úspory paliva min. 2.5% ve srovnání s oleji 15W-40
B2- 96 - jako B1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC PD2
B3- 96 - jako B2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC PD2
MaxLife 15W-40 minerál
API SJ/CF, ACEA A3/B2-98
doplnim len SJ
SJ zážihové motory pre modely od roku 1997 do 2001
a vypadava B3
Takže otazka
1. podla specifik kludne mozeme dat aj polosyntetiku ?
2. Je Elf Sporti TXI 10W-40 minera ci syntetika alebo aj aj?
3. MaxLife 15W-40 je tiez od 1997 ... tak sme podla nich uz veterany ?
4. MaxLife 10W-40 je mineral ci syntetika alebo aj aj?
5. Pre tie nase krasne zladene motory je potrebne vobec preberat ci mineral alebo polosynt... a ci 10W40 ci 15W40 roby nam to az taky rozdiel?
uz mi to pripada ako keby mi Bolek povedal "co chces, ty skupino"