RCC Challenge 08 20.9.2008
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Epizoda 6: Jacques Baptiste a slečny z Avignonu.
Pierre Lefaucheux bol šikovný podnikateľ. Využil svoje kontakty vo vláde, aby mohol rozbehnúť naplno výrobu a taktiež využil už existujúcu sieť dílerov na predaj. Z modelu 4CV vyťažil snáď maximum. No Louizov duch sa stále zjavoval hromžil, zhadzoval predmety z políc a nič čo Pierre Lefaucheux urobil nebolo dobré. Jacques tým veľmi trpel. Louiz naliehal, že vývoj spí. Nestačí keď autá budú funkčné, ale musia byť aj krásne. Že v Taliansku nevyrábajú autá, ale sochy. Jacques to celkom nezvládal, začal piť ešte viac, ale bol poslaný na dizajnérske skusy do Talianska. Tam sa zoznámil s mnohými známimi dizajnérmi. Prešiel cez Carrozzeria Ghia, Carrozzeria Bertone, Carrozzeria Pininfarina, Ital Design, ap. Jacques sa po návrate z Talianska naďalej stýkal so slávnymi umelcami. Známy Francúzsky priemyselný dizajnér Philippe CHarbonneaux (kreslil do plánov R8 aj R16, ale to sú iné epizódy) bol jeho blízkym priateľom. Raz tak obdivovali Picassove maľby, keď Jacques sa díval na obraz Slečny z Avignonu a niekto poznamenal: Toto by bolo krajšie, keby to maľoval ako guličky a nie ako kocky. To by ale nebol Picassov kubizmus, ale nejaký bublizmus, pomyslel si Jacques. Nedalo mu to a nakreslil niekoľko obrázkov v takomto novom štýle a vyvesil si ich do pracovne. Okrem Fernanda Picarda bol vo vývojovom tíme aj Robert Barthaud a Jacques Ousset. Jacques Baptiste objavil dva mimoriadne talenty. Gastona Jucheta a o dva roky mladšieho Roberta Oprona. Chlapci božsky kreslili a mali zmysel pre techniku. Jacques doporučil vedeniu Renaultu aby im venovali mimoriadnu pozornosť. Vedel, že títo chlapci majú na to, aby zdvihli úroveň dizajnu omnoho vyššie. Avšak ako to býva, vedenie fabriky malo dôležitejšie úlohy. Keď Robert Barthaud uvidel Jacquesove obrázky na stene spýtal sa. Tie autá si maľoval Ty? Aké autá to sú Slečny z Avignonu v štýle bublizmu, povedal Jacques. Mohol sa Jacques sústrediť na baby koľko len chcel, stále myslel na autá. Robert vzal jeden obraz otočil ho o 90 stupňov a povedal. Toto bude Dauphine. Vtedy spadla zo stola fľaša, ale to bolo prvý krát, čo sa nerozbila. Jacques tvrdí, že to bol prvý súhlasný prejav ducha Louiza Renaulta. Odvtedy sa traduje že autá sú ženského rodu. Lefacheux naďalej riadil fabriku po svojom a nedal na varovania Louiza Renaulta. V r. 1955, keď sa Frégate už veselo vyrábala, ale Dauphine bola stále iba na papieri, cestoval Lefacheux do Strasbourgu. Nahnevaný Louiz sa mu zjavil na ceste. Lefacheux sa tak zľakol, že strhol riadenie svojej Frégate a vletel do priekopy. Celá príhoda skončila veľmi nešťastne, pretože kufor, ktorý bol na zadnom sedadle vyletel a vrazil Lefacheuxovi do hlavy, čím ho zabil. Takto to Louiz neplánoval, chcel riaditeľa iba vystrašiť. Týmto to Louiz vlastne ešte viac pokazil, pretože fabrike začal vládnuť prehnane ambiciózny Piere Dreyfus. Dauphine sa narodila v roku 1956 a stala druhým dieťaťom, ktorého sa otec nedožil.
Pierre Lefaucheux bol šikovný podnikateľ. Využil svoje kontakty vo vláde, aby mohol rozbehnúť naplno výrobu a taktiež využil už existujúcu sieť dílerov na predaj. Z modelu 4CV vyťažil snáď maximum. No Louizov duch sa stále zjavoval hromžil, zhadzoval predmety z políc a nič čo Pierre Lefaucheux urobil nebolo dobré. Jacques tým veľmi trpel. Louiz naliehal, že vývoj spí. Nestačí keď autá budú funkčné, ale musia byť aj krásne. Že v Taliansku nevyrábajú autá, ale sochy. Jacques to celkom nezvládal, začal piť ešte viac, ale bol poslaný na dizajnérske skusy do Talianska. Tam sa zoznámil s mnohými známimi dizajnérmi. Prešiel cez Carrozzeria Ghia, Carrozzeria Bertone, Carrozzeria Pininfarina, Ital Design, ap. Jacques sa po návrate z Talianska naďalej stýkal so slávnymi umelcami. Známy Francúzsky priemyselný dizajnér Philippe CHarbonneaux (kreslil do plánov R8 aj R16, ale to sú iné epizódy) bol jeho blízkym priateľom. Raz tak obdivovali Picassove maľby, keď Jacques sa díval na obraz Slečny z Avignonu a niekto poznamenal: Toto by bolo krajšie, keby to maľoval ako guličky a nie ako kocky. To by ale nebol Picassov kubizmus, ale nejaký bublizmus, pomyslel si Jacques. Nedalo mu to a nakreslil niekoľko obrázkov v takomto novom štýle a vyvesil si ich do pracovne. Okrem Fernanda Picarda bol vo vývojovom tíme aj Robert Barthaud a Jacques Ousset. Jacques Baptiste objavil dva mimoriadne talenty. Gastona Jucheta a o dva roky mladšieho Roberta Oprona. Chlapci božsky kreslili a mali zmysel pre techniku. Jacques doporučil vedeniu Renaultu aby im venovali mimoriadnu pozornosť. Vedel, že títo chlapci majú na to, aby zdvihli úroveň dizajnu omnoho vyššie. Avšak ako to býva, vedenie fabriky malo dôležitejšie úlohy. Keď Robert Barthaud uvidel Jacquesove obrázky na stene spýtal sa. Tie autá si maľoval Ty? Aké autá to sú Slečny z Avignonu v štýle bublizmu, povedal Jacques. Mohol sa Jacques sústrediť na baby koľko len chcel, stále myslel na autá. Robert vzal jeden obraz otočil ho o 90 stupňov a povedal. Toto bude Dauphine. Vtedy spadla zo stola fľaša, ale to bolo prvý krát, čo sa nerozbila. Jacques tvrdí, že to bol prvý súhlasný prejav ducha Louiza Renaulta. Odvtedy sa traduje že autá sú ženského rodu. Lefacheux naďalej riadil fabriku po svojom a nedal na varovania Louiza Renaulta. V r. 1955, keď sa Frégate už veselo vyrábala, ale Dauphine bola stále iba na papieri, cestoval Lefacheux do Strasbourgu. Nahnevaný Louiz sa mu zjavil na ceste. Lefacheux sa tak zľakol, že strhol riadenie svojej Frégate a vletel do priekopy. Celá príhoda skončila veľmi nešťastne, pretože kufor, ktorý bol na zadnom sedadle vyletel a vrazil Lefacheuxovi do hlavy, čím ho zabil. Takto to Louiz neplánoval, chcel riaditeľa iba vystrašiť. Týmto to Louiz vlastne ešte viac pokazil, pretože fabrike začal vládnuť prehnane ambiciózny Piere Dreyfus. Dauphine sa narodila v roku 1956 a stala druhým dieťaťom, ktorého sa otec nedožil.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
Mário prestaň
Normálne ma desíš, toto už nie je o Baptistovi ale otváraš utajené skutočnosti dôb dávno minulých, nebojíš sa že ťa príde strašiť Louis aj Lefacheux


Normálne ma desíš, toto už nie je o Baptistovi ale otváraš utajené skutočnosti dôb dávno minulých, nebojíš sa že ťa príde strašiť Louis aj Lefacheux


[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Tak a je to tu !!!

Poprosím ctených účastníkov aby sa nahlasovali kvôli rezervácii jedla a prípadného ubytovania.
Štartovné:
člen klubu 200,- Sk na osobu (posádka auta)
nečlenovia 250,- Sk na osobu
deti čo si trúfajú aspoň na polovične porcie to budu mať za 150,- na nezbedníka
Dostanete: desiatu, obed a na večeru pečené kroch kroch
Ceny nápojov v kaštieli:
Káva -10,- Sk
Zl.bažant 12% - 20,- Sk
Vinea 0,5 l - 24,- Sk
Becherovka 5 cl – 20,- Sk
Borovička spišská 5 cl – 13,- Sk
Whisky Balanteine 5 cl - 31,-Sk
Ubytovanie:
od 190,- Sk (1 posteľ) až po 800Sk (2+2+P)
Prípadne špeciálne požiadavky na stravu mi tiež nahláste.
tel: 0905580315
mail: marian_nagy(zavčo)orangemail(bodkoš)sk

Poprosím ctených účastníkov aby sa nahlasovali kvôli rezervácii jedla a prípadného ubytovania.
Štartovné:
člen klubu 200,- Sk na osobu (posádka auta)
nečlenovia 250,- Sk na osobu
deti čo si trúfajú aspoň na polovične porcie to budu mať za 150,- na nezbedníka
Dostanete: desiatu, obed a na večeru pečené kroch kroch
Ceny nápojov v kaštieli:

Káva -10,- Sk
Zl.bažant 12% - 20,- Sk
Vinea 0,5 l - 24,- Sk
Becherovka 5 cl – 20,- Sk
Borovička spišská 5 cl – 13,- Sk
Whisky Balanteine 5 cl - 31,-Sk
Ubytovanie:
od 190,- Sk (1 posteľ) až po 800Sk (2+2+P)
Prípadne špeciálne požiadavky na stravu mi tiež nahláste.
tel: 0905580315
mail: marian_nagy(zavčo)orangemail(bodkoš)sk
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Epizoda 10: Renault 8
Maroxe napísal:
Jacques Baptiste, kedze bol z bohatej rodiny, ale sam mal hlboko do vrecka, tak sa strasne snazil aspon vzedlavat. Cital najprv tenke knihy, neskor hrube, potom este hrubsie, a neskor si do fabriky nosil knihy tak velke, ze ich musel tahat na karicke. Pracoval v lisovni, mal na starosti prednu, zadnu kapotu a lave dvere. Obsluhoval velky hrkotavy lis, a vzdy ked bola desiatova prestavka, ktoru si zamestnanci vystrajkovali o 11:00, tak on nevybral ako vsetci francuzsku bagetu, ale velikansku hrubu knihu a vylozil ju na plech pripraveny pod lisom. Takto to robil niekolko rokov, ked tu zrazu prisiel novy projekt Renault 8. Plechy mu dodali krasne, rovne, lis takisto. Nuz ako vzdy prisla 11ta hodina a Jacques si na plech pod lisom vylozil svoju obrovsku knihu. Roztvoril ju a zacal citat. Potom isiel na zachod, zacal pat totiz problemy s prostatou. Strasne dlho na zachode mocil. Ked sa vratil bolo uz 12:00 a vsetci boli v pracovnom nasadeni. Jacques v strese rychlo zapol lis, aby stihol dohnat kolegu, ktory robil strechu a druhe dvere. Lis sa dal do pohybu. Jacques si vsak az neskoro nevsimol, ze na plechu nechal roztvorenu svoju obriu knihu. Plech, ktory tymto vznikol bol uplne prehnuty - presne taky ako ho pozname zo sucasnych renaultov osem. Vsetci sa zbehli k Jacquesovi, ktory bol najskor cely zeleny, bledy, ale ked mu riaditel lisovne triasol pravicou a slavnostne mu odovzdaval flasu sampanskeho a dakoval mu v mene celeho podniku za inovativne riesenie prednej kapoty, Jacques sa narovnal a hrdo prijal poctu. Som rad ze prave Jacquesovi vdacime za tuto designersku lahodku a ze prave jemu je venovany nas Challenge.
Tak, ked uvidite osmicku zpredu, vzdy si spomente na tento pribeh a sirte ho dalej.
Braňo napísal:
V tej dobe bolo možné vo Francúzsku kúpiť len dve knihy tých rozmerov:
- Ilustrovaná biblia pre deti
- Sexuálna príručka pre menej chápavých
Keďže v tom čase sa zmenil aj tvar predného znaku Renault, myslím si, že to nebola Biblia. To šampanské nedostal za tvar prednej kapoty, ale za návrh nového loga. Viem to naisto, mal som doma tú R8, len som si neuvedomil aká je vzácna. Mám z nej ešte výrobný štítok, motor poháňa domarobený traktor niekde pri Nitre a kasňa po pretavení skončila ako chladiaca vitrína niekde na Jamajke.
Mario dodáva:
Logo nebolo celkom nové. Logo na masku R8 skutočne navrhol Jacgues. Toto logo je upresnený zážitok zo svojho pôrodu (podľa epizódy 1) Ešte aj vodorovná chromová lišta mala v pôvodnom príbehu svoj význam. Čo v skutočnosti znamenala dozviete sa počas jazdy Challenge.
Maroxe napísal:
Jacques Baptiste, kedze bol z bohatej rodiny, ale sam mal hlboko do vrecka, tak sa strasne snazil aspon vzedlavat. Cital najprv tenke knihy, neskor hrube, potom este hrubsie, a neskor si do fabriky nosil knihy tak velke, ze ich musel tahat na karicke. Pracoval v lisovni, mal na starosti prednu, zadnu kapotu a lave dvere. Obsluhoval velky hrkotavy lis, a vzdy ked bola desiatova prestavka, ktoru si zamestnanci vystrajkovali o 11:00, tak on nevybral ako vsetci francuzsku bagetu, ale velikansku hrubu knihu a vylozil ju na plech pripraveny pod lisom. Takto to robil niekolko rokov, ked tu zrazu prisiel novy projekt Renault 8. Plechy mu dodali krasne, rovne, lis takisto. Nuz ako vzdy prisla 11ta hodina a Jacques si na plech pod lisom vylozil svoju obrovsku knihu. Roztvoril ju a zacal citat. Potom isiel na zachod, zacal pat totiz problemy s prostatou. Strasne dlho na zachode mocil. Ked sa vratil bolo uz 12:00 a vsetci boli v pracovnom nasadeni. Jacques v strese rychlo zapol lis, aby stihol dohnat kolegu, ktory robil strechu a druhe dvere. Lis sa dal do pohybu. Jacques si vsak az neskoro nevsimol, ze na plechu nechal roztvorenu svoju obriu knihu. Plech, ktory tymto vznikol bol uplne prehnuty - presne taky ako ho pozname zo sucasnych renaultov osem. Vsetci sa zbehli k Jacquesovi, ktory bol najskor cely zeleny, bledy, ale ked mu riaditel lisovne triasol pravicou a slavnostne mu odovzdaval flasu sampanskeho a dakoval mu v mene celeho podniku za inovativne riesenie prednej kapoty, Jacques sa narovnal a hrdo prijal poctu. Som rad ze prave Jacquesovi vdacime za tuto designersku lahodku a ze prave jemu je venovany nas Challenge.
Tak, ked uvidite osmicku zpredu, vzdy si spomente na tento pribeh a sirte ho dalej.
Braňo napísal:
V tej dobe bolo možné vo Francúzsku kúpiť len dve knihy tých rozmerov:
- Ilustrovaná biblia pre deti
- Sexuálna príručka pre menej chápavých
Keďže v tom čase sa zmenil aj tvar predného znaku Renault, myslím si, že to nebola Biblia. To šampanské nedostal za tvar prednej kapoty, ale za návrh nového loga. Viem to naisto, mal som doma tú R8, len som si neuvedomil aká je vzácna. Mám z nej ešte výrobný štítok, motor poháňa domarobený traktor niekde pri Nitre a kasňa po pretavení skončila ako chladiaca vitrína niekde na Jamajke.
Mario dodáva:
Logo nebolo celkom nové. Logo na masku R8 skutočne navrhol Jacgues. Toto logo je upresnený zážitok zo svojho pôrodu (podľa epizódy 1) Ešte aj vodorovná chromová lišta mala v pôvodnom príbehu svoj význam. Čo v skutočnosti znamenala dozviete sa počas jazdy Challenge.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
- Pavel Vypler
- člen RCC
- Posts: 692
- Joined: Mon Jun 30, 2008 8:19 pm
- Location: Kolín,Česká Republika
- Contact:
-
- člen RCC
- Posts: 139
- Joined: Tue May 10, 2005 10:51 am
- Location: Brno
- Contact:
toto
Sem treba prist!
..a trasa smerom od Brna!
Pozor na konci treba zakruzit cez nadjazd, aby si sa dostal na druhu stranu!!
..a trasa smerom od Brna!
Pozor na konci treba zakruzit cez nadjazd, aby si sa dostal na druhu stranu!!

Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!