Hodnotenie je rovnake ako poslednych niekolko rokov.
Cas orientacneho zavodu bol hodnoteny, ale nakolko vsedci prisli v stanovenom maximalnom case (po odratani prestojov) nebolo co hodnotit. Pokial by si s tym mal problem kludne mozes vsetkym priratat trebars 10 bodov, no na poradi to vsak nic nezmeni. Ucelom casomiery v oboch pripadoch (orientak a cumka) je len vytvorenie maximalneho casu jazdy a tym eliminovat vykonove a vekove rozdiely medzi vozidlami. No a v neposlednom dovode dodrzovanie maximalnej povolenej rychlosti.
To ze maju to iste umiestnenie viacere posadky je normalne. Pokial chces mozete si medzi "osmickarmi" vylosovat poradie. Pre ucely hodnotenia prvych troch miest staci pokial sa, v pripade rovankeho poctu bodov, nejakou sutazou rozhodne o poradi. Mali sme to v Kovacovej aj na minulorocnom Challenge. Uznaj ze dodatocne "rozsutazenie" vsetkych ostatnych miest by bolo trochu zdlhave.
Hodnotenie sutazi ma svoje stanovene pravidla uz od Kovacovej a finalnu verziu som dotiahol na nasledujucom Challenge v tom istom roku.
Princip je jednoduchy. Cas sluzi ako horna hranica, pripadne aj spodna ak to okolnosti vyzaduju. Za nedodrzanie stanoveneho casu su trestne body.
Z jednotlivych sutazi sa takysto spravy poradie a rebricek, kde podla poctu ziskanych bodov dostane ucastnik body do hodnotenia. Nakonci sa to cele zrata a odrata a kto ma najviac je prvy, druhy atd.
Pokial ti cokolvek na tomto nieje jasne kludne ti to vysvetlim. Lamal som si nad tym pomerne dlho hlavu tak aby to bolo ferove a transparentne.
Samozrejme sa aj mne moze stat preklep a posunut sa poradie, napriek tomu ze to nahadzujeme vzdy minimalne dvaja, pripadne to po mne niekto skontroluje. Aj ja som len clovek
