Myslím si, že prepláchnutie staršiemu motoru môže len pomôcť. Olej pri výmene nikdy nevytečie všetok a tie zbytky na stenách a v kanáloch obsahujú najviac nečistôt. Samozrejme preplach treba prispôsobiť stavu motora. Kedysi sa používal ložiskový olej OL-B2 a podobné, nafta je extrém. Môže dobre vypláchnuť, ale určite by som ju navytáčal do otáčok a už vôbec nie je na jazdu.
Výmena oleja po 1 roku: toto sa robí, lebo olej do seba príjíma vlhkosť (vodu) zo vzduchu a tým sa menia jeho vlastnosti - PH, schopnosť chrániť diely proti korózii a pod. V kosačke to nedodržiavam, ale v aute áno.

Boris Olej v motore znečistí zbytkami starého oleja,ale s tým je počítané v konštrukcii mazania a nie je to na ukor kvality mazania.
S týmto nesúhlasím. Oni si to len zjednodušili, tie zbytky oleja ti skracujú výmenný interval. Existuje filtračný systém (aj do áut), ktorý udrží olej tak čistý ako z výroby (alebo aj čistejší). Odlúči to aj vodu a preto je ho možné meniť asi po 5 rokoch (podľa kvality aditív).

Boris Motory sa preplachovali vtedy keď sa používali neaditivované oleje a tvoril sa karbon ktorý sa zle rozpúšťal. To že olej očernie je dobré lebo čistí motor,ono ešte neznamená ak je olej čierny,že je už zlý.
Ak olej očernie od zbytkov v motore nemusí byť zlý, ale nie je ani dobrý. Čím dlhšie je olej čistý, tým menšie je opotrebenie motora. To čierne je karbón taký istý ako kedysi.