Vplyv kvality benzinu na chod motora

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Vplyv kvality benzinu na chod motora

Post by maroxe » Wed May 23, 2007 6:34 pm

Mate s tym skusenosti? Ja som len pocul, ze Jurkimu sa treba vyhnut a prave mi sused povedal ze aj Jetka je zla... Ostatna kontrora vsak ukazala ze v BA mala len Jet dobry benzin. Odporucaju ESSO... Teda co sa tyka 95ky... Ale vela ludi vravi, ze JUrki je super. Tak ja uz neviem, a bolo mi to jedno, az kym sa mi nestalo toto:
Zacalo mi auto po 100 km po tankovani cukat. Karbec je cisty, akceleracna membrana nova, uz dlhsie, rozdelovac vyzera dobre, namontoval som aj ten smiesny cistic benzinu co sa toci v plaste, este skusim vymenit v nom nejake veci v rozdelovaci ale...
Dalsia moznost vraj je ta ze benzin je naprd. Moze to v Renault 8 urobit take nieco? Autu teraz kolisu otacky z 800 obcas na 500, a uz to aj uplne skapinalo az kym som ich nezdvihol na 1200 a potom po 5 km to bolo zase akoze OK, ale kolisu furt... :?:

Co vy na to Renoltaci klasici?
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed May 23, 2007 9:40 pm

marosko, moze to byt aj tym benzinom ale v prvom rade prosimta skontroluj sviecky!!!! ja som to opomenul a auticko sa slo zblaznit. to moze byt aj pricina tych kolisavych otacok.
byt tebou vymenim sviecky, kable a veko rozdelovaca.. to idem spravit aj ja v najblizsej dobe 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed May 23, 2007 10:18 pm

Maros :arrow: Benzin mas vsade rovnaky. :!: :!: :!:
Strieda sa dovoz zo Slovnaftu, OMV ci z CZ na kazadej pumpe. Jedine Aral mal svoj benzin (naftu neviem) ale tu kupil OMV.
No je ale otazka kde su tie pancovane benziny a nafta .... kauza lahke topne oleje....
Inac idu nam dobre napredaj trysky na opravu do dieslov .... :lol:

Suhlasim s Alexom som chcel povedat :D

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Wed May 23, 2007 11:25 pm

ok, myslel som si to... Majmajko myslim ze u teba by sa dali tieto veci objednat, inak sviecky som menil minuly rok, aj kable, pamatate, ale to veko rozdelovaca na osmicku by som si u teba ak sa to da objednal. Mam pozriet sviecky? Ako zistim ci su moje sviecky O.K.??? Stare nie su...
Sexgrafik Renault Classic Clubu

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu May 24, 2007 9:43 am

Podla testovani cerpacich stanic, najlepsi benzin a naftu ma JET (ja tam tankujem uz niekolko rokov) a na opacnom konci je Jurki a Slovnaft (!!).
Neviem ci vsetky firmy beru z OMV a Slovnaftu, ale ako je potom mozne ze benzin je vsade iny?
Vysvetlenie: Benzin a nafta idu z fabriky v pozadovanej kvalite, na to su normy, pochybujem ze by si OMV a Slovnaft dovolili predavat zlu kvalitu.
Na vine su podla mojho nazoru prevadzkovatelia cerpacich stanic, ktori za honbou zisku mozu ovplyvnit kvalitu paliva. Dalsia moznost je ze niektore stanice maju stare zasobniky (hlavne Slovnaft) a moze sa do nich dostat voda nejakym sposobom, ci uz presakovanim alebo zlymi uzavermi a pod.
Ale myslim ze tvoj problem nie je v benzine, neviem ci tankujes na tej istej pumpe, ale je to dobre robit, pretoze potom by si vedel ze to nie je benzinom, pretoze by sa ti to stalo uz davnejsie.
Podla mna by si mal vymenit sviecky, aj ked si ich menil minuly rok, daj si nastavit ventily, otacky a bohatost zmesi - ja som to urobil a auto sa uplne inak spravalo - aj mne to pomaly islo skapat na volnobehu..
Pokial si kable menil minuly rok, tak to podla mna nemusis, ale ten palec rozdelovaca vymen.
Ale najviac odporucam nastavenie motora ako som hore uviedol. Ak chces mozem ti odporucit servis kde to robili mne. Stalo ma to 800 Sk.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2095
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu May 24, 2007 10:02 am

Presne, vsetok benzin je zo slovnaftu a kazda pumpa si do toho dava svoje aditiva. Potom sa cisterna zastavi na Jurki, naleju do nej trochu vody z hajzla, kamionista sa pohne dopredu a dozadu aby sa vsetko dobre premiesalo a potom to precerpaju do nadrze pumpy. :lol:

Osobne tankujem najcastejsie na JET a potom Slovnaft a ESSO. Ma to jediny dovod, a to ze ich mam po ruke a po ceste. 8)
Tankujem 98cku do Nevadky a 91ku(special) do R8 a zatial ziaden problem.

Ked mi motor cukal tak to bolo zle zatiahnutym vekom karbca a zlym vekom rozdelovaca. Zo zaciatku to bolo aj s toho bordelu co mam v nadrzi, ale ten tam nechal este povodny majitel. :!:

Naozaj, pozri komplet elektriku. Sviecky, kable, palec, veko, kondik, kontakt v rozdelovaci a pripadne cievku. :!:

Palec netreba menit hned, pokial nieje polamany. Staci prebrusit kovove plochy.

Sviecky su zaludne. Jeden kamarat si kupil nove sviecky do Dacie(nie v Dacii) a po namontovani motor nesiel nastartovat. Hrali sme sa s tym pol dna. Nastavovali predzapal, cistili rozdelovac, nastavovali odtrh, menili kable a stale nic. Potom sme z cistej zufalosti namontovali spat stare sviecky a motor chytil na prvy brnk... :roll:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Thu May 24, 2007 1:48 pm

Tak este to spresnim: Motor mi isiel uzasne, snad nikdy predtym tak nechodil, pod slovom uzasne myslim: rychlo, pruzne, bez trhania, bez zbytocnych vybracii, drzal otacky. Az tu zrazu z nicoho nic, skapinal na volnobehu, triasol sa, kolisal otacky a robi to doteraz viac menej, ked sme trocha poprebrusovali rozdelovac je to lepsie. Takze poradte, ktore svieckyna R8 su naj?
Sexgrafik Renault Classic Clubu

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu May 24, 2007 4:05 pm

Podla mna je to jedno ci si tam das Bosch alebo nejake ine, ja mam obycajne ani neviem tu znacku a su zatial v pohode.
Ak nemas problem s cenou tak si kup Bosch, tie by mali byt zarukou kvality, ja pouzivam napr. ziarovky Bosch na Lagune a su v pohode, ziadny problem.

Pocuvaj a nankang nevyraba sviecky...? :D :D :D :D

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Thu May 24, 2007 6:01 pm

:arrow: Pedro:
Myslim ze prave ty by si mal mat pochopenie pre cinske vyrobky :wink:

Este som nemal cas ich obut, ale o prve dojmy sa s vami podelim v zvlastnom oddeleni s nazvom: Slovaci, podme dodrbat cinske vyrobky!
... aj ked ich mame doma az po strop...
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri May 25, 2007 4:02 pm

MX :arrow: Urob co pise Pedro to je fajn ale ay potom co pomenis co sa tu pisalo Na sviecky sa opytaj Romana ten tomu som dal nejaky cas Bosch cca 100 sk ks
Matus :arrow: 91 benzin asi nik uz netankuje kedze sa uz nevyraba asi 1/2 roka - je nahrada 95 uni
Co sa tyka tej vody tak na to su rozne hlasice v nadrziach na pumpach
a urcite nevsiakne voda do nadrze to skor b enzzin von .... :roll:
Este palivovy filter novy :!: stara nadrz = vela bordelu

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2095
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri May 25, 2007 4:59 pm

pocuvaj ex-pumpar, na stojanoch maju napisane 91uni alebo special. Co leze z pistole to fakt netusim :!:

To je v poriadku ze maju hlasice, ale vies, pokial to tam lejes zamerne, tak to vypnes, nie :?:

Palivovy filter: V osmicke je len kovovy sitkovany valcek zo zadnej strany karbca. Ten sa nemeni, len cisti.. 8)
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri May 25, 2007 5:58 pm

To je da ze som ex-pumpar a tie hlasice montuje firma pre majitela pumpy (Shell, Agip, Slovnaft) Najomca (nie majitel!!!) moze nieco bastrngovat (no je tam mala pravdepodobnost a je tam zato zrusenie najomnej zmluvy) Ine to je u celkom sukromnych pump ktore maju svoje auta na rozvoz.... vsetko sa ma kontrolovat a premeriavat ... ale kazdy vie kde zijeme ........
Filter som mislel ten co sa tam dava dodatocne na hadicky :roll: Rozhodne neni na skodu ked tam je
Pocul som nazory od ludi x... na zarucenu kvalitu benzinu az po natankujem 5l a prejdem 200m a auto nejde lebo v nadrzi bola len voda....
Zial nemam svoju rafineriu ..... :wink:
Uz som pisal ze niekde xxx ton PHM co sa pancovali a musel aj predat
Tak sa necudujme
Brat ked tankuje vonku tak ma o 1/2l az 1l mensiu spotrebu ak na nasu naftu ...... to mi na pumpe vraveli mnohy vodici na kamionoch

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Fri May 25, 2007 10:49 pm

Podla mna hlasice nepomozu, aj tak si myslim ze ten benzin a nafta co su u nas su velmi nekvalitne...nasledok socializmu - dovazame totiz ropu z Ruska cez ropovod Druzba... :?
Vo vacsine zapadoeuropskych krajin je vyroba paliv bud z ropy zo Severneho mora alebo od Arabov, ktora je vseobecne kvalitnejsia ako ruska ropa zo Sibiri, ktora obsahuje ovela viac siry a je aj inym sposobom tazena. Taktiez transport ovplyvnuje kvalitu a staci sa pozriet na mapu odkial kam ropa v Rusku ide a hned je jasne ze sa tam moze dostat hocico...
Samozrejme EU berie ropu aj z Ruska, ale mensiu cast.
Myslim si vsak ze osmicke to tak velmi nevadi akej je kvality benzin, skor v novych autach to moze byt rozhodujuce...mam par znamych ktori museli menit suciastky v motore a palivovom systeme za niekolko desiatok tisic, ale ako dokazes a hlavne ako u nas vymozete skodu od najomcu pumpy alebo vyrobcu paliva... :?

Ad Maros: sprav to co sme ti poradili a urciteti to prejde.. :)

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Fri May 25, 2007 11:47 pm

:arrow: Majmajko: 91 uni sa este vyraba. Mnohi pumpari kvoli vasciemu zisku robia s palivami odrby, ale co uz, politikov, pumparov a mesiarov nezmenis. /viem ze si pracoval na pumpe, ale neverim ze si videl do vsetkeho.../ Clovek je kua, vzdy najde sposob ako zarobit viac a nejaky hlasic mu v tom zabranit nemoze.


:arrow: Pedro: Ruska ropa je v pohode, aj ju vieme dobre spracovat, pravda je, ze moderne auta su na paliva citlivejsie ako renaultka. V tom by som problem nevidel ze ropovod druzba nam kazi auta...

Chlapci moji, dufam ze do zrazu sa tento moj v podstate banalny problem vyriesi, nech reprezentujem. Majmajko dikes za vybavenie mojej zakazky, v stredu dojdem po veci na rozdelovac. Sviecky cistim zajtra. Majte sa. :wink:
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sat May 26, 2007 7:14 am

Heslo "clovek je tvor vynaliezavy" by to hadam mohlo zaklincovat :lol:

Post Reply