Vplyv kvality benzinu na chod motora

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Nov 12, 2007 1:46 pm

k tej 91tke... myslis ze sa to este robi, to riedenie? nie je to zbytocne?
proste fuknu rovno 95tku akoze je to 91tka a nemusia nic riedit ani extra balit ako pri 98micke. autu to zle nespravi. na viacerych pumpach byva 91tka uni aj o korunu lacnejsia oproti 95tke. takze pri tankovani do osmicky nie je ocom rozmyslat.
otec zase tankuje do svojho auta na shelke vpower racing co je 100 oktanovy. predpokladam ze to auto spozna len ako predpisany 98 oktanovy nie? cize je to asi zbytocne myslet si ze auto pojde lepsie.
takze take zriedenie s klasickym 95tkovym vpowerom by mu nemalo zaskodit. takych 5 - 10 l pri 45 l nadrzi. 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Nov 12, 2007 1:48 pm

Inak tema bola vplyv kvality, takze toto som uz pisal, ze kvalita zalezi na predajcovi, ale nastastie pomocou roznych chemikalii sa to da ovplyvnit.

ako tu uz bolo spominane tak su to : Velfobin, Toulen, Lieh 96

http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=35

ako si mozete vsimnut v zlozeni obsahuje hlavne ethanol (lieh), aceton, toulen.....
je to proste chemicka bomba pre auto aby to slapalo ako ma.

A potom je tu Velfobin Made in HOME - zmiesame lieh s toluenom, a trochou ricinoveho oleja ktory bude posobit ako inhibitor korozie.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Nov 12, 2007 10:18 pm

No ano..Ale do 91 davaju aj zmes olova.. Teda aspon dufam.. :evil:
R8,R12,Twingo

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Nov 13, 2007 8:24 am

hej.. ale iba do uni. no myslim ze 91 natural sa aj tak uz nevyraba.
takze na pumpe mame na vyberz z 91 uni a 95 uni.
i ked ja tam davam aj natural + prisady obcas :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Nov 13, 2007 9:19 am

Maťo keď tak ma doplň
1. Olovený benzín sa už nevyrába xy rokov
2. Použiva sa len náhrada olova, 95 uni je normálna 95 kde sa po vyčerpani z cisterny vyleje do zásobnika bandaska prisady
3. Slovnaft uz nevyraba 91
4. R8 ma motor s hlinikovou hlavou a tvrdené sedlá ventilov čiže nepotrebuje UNI ani PB

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Nov 13, 2007 9:56 am

Majmajko wrote:Maťo keď tak ma doplň
1. Olovený benzín sa už nevyrába xy rokov
2. Použiva sa len náhrada olova, 95 uni je normálna 95 kde sa po vyčerpani z cisterny vyleje do zásobnika bandaska prisady
3. Slovnaft uz nevyraba 91
4. R8 ma motor s hlinikovou hlavou a tvrdené sedlá ventilov čiže nepotrebuje UNI ani PB
no mas pravdu, sak jasne ze sa nedava olovo ale to my uz len tak hovorovo ze olovnaty, ked je natural bezolovnaty :lol:

no, motor R8 sice nepotrebuje prisady ale karburator ano, takze treba ich davat. Maros to tu uz rozoberal myslim 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

Robert
Posts: 17
Joined: Thu Nov 08, 2007 10:16 am
Location: Bracovce 18

(Ne)kvalita benzinu

Post by Robert » Tue Nov 13, 2007 1:03 pm

Nazdar hosi!
Precital som si niektore prispevky z diskusie.
No ... :shock:
Poprosil by som vysvetlenie k poslednemu prispevku. Ked ma auto karburator, preco su potrebne prisady?

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Nov 13, 2007 1:57 pm

Hehe tak teraz som jelen z toho :D
No ja co vidim tak 91Uni... Alebo 95+olova.. To tankujem.
R8,R12,Twingo

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Tue Nov 13, 2007 2:44 pm

Majmajko ma pravdu vo vsetkych bodoch, ale jedna vec je jasna, ze R8 moze jazdit aj bez prisad, ale samozrejme ze co sa tyka toh karburatora toto neviem, ale nevidel by som to ako problem, ak to robi problem staci teda nejak upravit benzin, bud Anabexom alebo inym pripravkom. Podla mojho nazoru by stacilo trocha ricinoveho oleja, nakolko ten sa prave pouziva ako nahrada a lubrikant a pprotikorozna uprava benzinu asi najcastejsie.

Aby ste verili tak do sportovych aut sa to leje aby ochranovali motor, ako palivo to predavaju na :
http://mikrochem.com/produkty.html
MIK-R 20, Ricínový olej, Metanol (obsahuje metanol (lieh) a ricinovy olej)

Ale pozor ricinovy olej je nebezpecny ak ho vypijete viac ako 100ml tak riskujete smrt! Preto nepit iba na to jazdit.

Nakolko je to potencionalny jed tak preto sa prestal pouzivat a nahradil sa Anabexom, ale ricinak je lacnejsi.

Odporucam teda pre R8-cky kupovat klasicku 95-tku a dorobit si to prisadou. Ricinovy olej kupite v drogerii.Alebo hoc kde napr:
http://polenamodels.pasaz.cz/detail-159 ... novy-olej/

Dolezity fakt je ze:Ricinový olej odvádí z motoru teplo lépe než synteticke pripravky. Preto sa pouziva v sportiakoch aby sa motor nepriehrieval a chranil ho.

Ked to niekto bude kupovat tak zoberiem liter tohto oleja.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Nov 13, 2007 4:40 pm

To: Alex :arrow: No neviem čo by mohlo robiť problém v tom karburátore .... ....to može byť len problém bordelu v nádrži a potom pančovaný benzin... ... a nie 91, 95 či 100+

Viac menej tu ale asi chceme dôjsť na kĺb tomu, či je rozdiel v benzinoch rovnakej kvality.

Tak ideme kupovať ricinový olej :D :D :D (lieh či velfobin hadam každý už kupuje)
Pán nákupca RCC "XY" aj ja si rezervuujem tak 2 litre :-)
Možno bude množstevná zľava. :D čo tak jeden sud a pri kofole si ho budeme čapovať? (samozrejme po Maťovom upozornení nebudeme miešať z kofolou)

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Nov 13, 2007 5:08 pm

Tak neviem čo má spoločné karburátor s prísadami do benzínu. :)

Na R5 GT Turbo je predpísaná 98 od výrobcu :idea:

Alebo sa potom majú liať prísady aj do Clia so Zenith karburátorom :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Tue Nov 13, 2007 7:11 pm

Takze aky je zaujem o ricinovy olej zistil som toto:

1L za 169,- je: Tatramodel Zilina - maju aj e-shop

http://www.tatramodel.com/a_vstup.php

1L za 125,- je: Kostanmodel, Zaturcianska 47, Martin

http://www.kostanmodel.sk/download.html


1L za 230,- je: RK color, Vajnorská 106 Bratislava

http://rkcolor.sk/index.php?page=shop.p ... p&Itemid=3


Tak co hovorite
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Nov 14, 2007 9:31 am

zaujimave rozdieli v cenach hmm

Robert
Posts: 17
Joined: Thu Nov 08, 2007 10:16 am
Location: Bracovce 18

kvalita benzinu a karburator

Post by Robert » Wed Nov 14, 2007 10:27 am

Nazdar hosi!

Pytal som sa preto, ci niekoho napadne, ze obcas tu riesite, po anglicky sa hovori, "bull shit".
Karburator je zariadenie na pripravu zmesi paliva so vzduchom. V idealnom pripade v pomere 14,7:1 u benzinovych motorov a s benzinom, ako palivom.
Po fyzikalnej stranke, ak je hustota paliva v predpisanom rozmedzi, nema vplyv na cinnost karburatora, ci je benzin zlty, cerveny, s obsahom coca coly, alebo petroleja. Vplyv na chod motora ma nastavenie klapiek, priemery dyz a vzdusnikov, vyska hladiny, nastavenie bohatosti a samozrejme tesnost v sacom potrubi. Karburator vyuziva rovnaky princip, na akom lietaju lietadla. Ak do neho nalejeme vodu, rozprasi nam vodu. Nevidim spojitost funkcnost karburatora vs prisada.
Neskor sa koli ekologii a koli dosiahnutiu vyssich vykonov preslo na vstrekovacie systemy, pricom idealny pomer palivo/vzduch hlada elektronika za pomoci asi 5-6 senzorov. Vyrobca pre kazdy motor do seriovky vytvori tzv datovu mapu, na zaklade ktorej cip vygeneruje z udajov senzorov velkost davky paliva.
Zmena velkosti davky a teraz uz aj casovania a casovania ventilov nad ramec seriovej datovej mapy je chip tuning.

Ale vratme sa k teme kvality benzinu. Tu mozme prisadami ovplyvnit. Olovo vo vyzname chemicky prvok Pb sa uz nepouziva z dovodu ekologie. Nahradil ho prave spominany Anabex (pokial ja viem-nie som ale chemik).
K ostatnym spominanym latkam sa neviem vyjadrit. Velfobin je prisada na baze alkoholu a vyuziva dobru miesatelnost alkoholov s vodou, co benzin nema. Takze pomoze vycistit nadrz od vody.

Este k tomu zazraku - Ricinovemu oleju - kolkoze ho treba primiesat na liter paliva? O alkohole v zavodnych vozidlach som pocul. Zvysuje Oktanove cislo a odvadza viac tepla. O oleji neviem.

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed Nov 14, 2007 11:10 am

co sa tyka toho karburatora, bavili sme sa o 40 rocnom osmickovom, nie o takom z 90tych rokov kedy sa este pouzivali a uz sa tankoval do nich natural.
Maroxe by vedel k tomu povedat viac, on uz je na osmickove karburatory expert.
V skratke ale ide asi o to ze absencia olova alebo vhodnej prisady v benzine smeruje k vyssiemu opotrebovaniu mechanickych sucasti karburatora...
maroxe sa tu k tomu snad vyjadri 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

Post Reply