ahojte,
mam problem s ERG ventilom. Po svetelnej signalizacii na pristrojovke (service a kontrolka motora) som bol na el. citacke, kde bola zistena zavada - vadny ERG ventil. Kde ale nastali rozchodne nazory viacerych servisakov. Jedny tvrdili, ze je to elektronika a vycistit, resp. opravit sa neda a treba ho vymenit (novy stoji cca 7000,-Sk). Zvolil som alternativu vycistenia - servisak ho rozobral, ocostil od karbonovzch sadzi. Po druhej kontrole tento krat v TO Renault servise a vymazani poruchy kontrolky uz nesvietili, ale iba 50km, a po dalsom nastartovani zacali kontrolky signalizovat opat poruchu. Vie mi niekto poradit co s tymto nestastnym ERG ventilom je najlepsie urobit? Dakujem
ERG ventil
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Re: ERG ventil
Mas tri moznosti:balance15 wrote:ahojte,
mam problem s ERG ventilom. Po svetelnej signalizacii na pristrojovke (service a kontrolka motora) som bol na el. citacke, kde bola zistena zavada - vadny ERG ventil. Kde ale nastali rozchodne nazory viacerych servisakov. Jedny tvrdili, ze je to elektronika a vycistit, resp. opravit sa neda a treba ho vymenit (novy stoji cca 7000,-Sk). Zvolil som alternativu vycistenia - servisak ho rozobral, ocostil od karbonovzch sadzi. Po druhej kontrole tento krat v TO Renault servise a vymazani poruchy kontrolky uz nesvietili, ale iba 50km, a po dalsom nastartovani zacali kontrolky signalizovat opat poruchu. Vie mi niekto poradit co s tymto nestastnym ERG ventilom je najlepsie urobit? Dakujem
1.

2.

3.

Odporucam vymenit a mas pokoj na min 100 tis km..
Ucel systemu EGR:
Recirkulace výfukových plynu se používá za úcelem snížení obsahu oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech.
Rídicí jednotka vstrikování rídí prostrednictvím elektromagnetického ventilu prutok recirkulace výfukových plynu.
PODMÍNKY CINNOSTI
Parametry urcující aktivaci elektromagnetického ventilu EGR jsou následující:
– teplota chladicí kapaliny,
– teplota vzduchu,
– atmosférický tlak,
– poloha pedálu akcelerátoru,
– otácky motoru.
Systém EGR je vypnutý, pokud:
– je napetí akumulátoru nižší než 9 V,
– jsou otácky motoru nižší než 700 1/min,
– dvojice parametru (otácky motoru/zatížení) je vyšší než mezní hodnota uložená v pameti,
– rychlost jízdy vozidla je nižší než 12 km/h, otácky motoru jsou nižší než 1000 1/min a teplota chladicí kapaliny je vyšší než 60oC po dobu 40 sekund.
V prípade poruchy:
–prutokomeru vzduchu,
– elektromagnetického ventilu EGR,
– snímace tlaku preplnování,
– elektromagnetického ventilu pro zízení turbodmychadla
není elektromagnetický ventil EGR napájen.