Benzin s prisadou ci bez ? ? ?

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Jun 01, 2008 12:16 pm

Čo sa benzínu týka, nebál by som sa ísť s 91 na 95 (s prísadou olova, prípadne nejakými aditívami).
Myslím si, že nie je správne hýčkať motor pomalou jazdou, každý občas potrebuje prefúknuť :twisted:
To že ten motor bol kedysi stavaný na benzín s nižším oktánovým číslom nič nerieši. Veď kedysi sa do takých áut lialy také patky oleje až strach (nepoznám jediného majiteľa R8 čo v rokoch 86 - 90 do R8 da lepší olej ako Mogul či Madit. A tie autá to vydržali. Takisto keby sa urobila poctivá G.O. na taký motor mohol by s kľudom jazdiť na syntetický olej a tvrdenými ventilmi aj na bezolovnatý benzín.

Keď môžem takto jazdiť ja s R5GTT (koncepčne rovnaký motor Cléon) môže tak jazdiť aj akákoľvek R8.

S chlapíkom čo mi robil G.o. som sa bavil na tému paliva či mám tankovať 95, 98 alebo rovno 100 oktán. On mi povedal, že tomu motoru je to jedno, čím vyššie oktánové číslo tým väčšia odolnosť na neriadené detonácie. Nejaké väčšie poškodenie či skoršie opotrebenie zamietol. Ak budeš jazdiť ako máš tak ti vydrží, ak budeš jazdiť s nezohriatym motorom ako prasa tak ti nevydrží ani keby si tankoval 86 :P
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun Jun 01, 2008 1:21 pm

pedro wrote:Nepravda, stale sa predava aj UNI 91 aj UNI 95. Staci sa pozriet na natankuj.sk a uvidis aj kde a za kolko :wink:
nechcem ti brat iluzie ale Slovnaft ukončil na domacom trhu predaj
automobilového benzinu s oktanovym cislom 91 este minuly rok. Ako nahrada je v sucasnoti uz len benzín s oktanovym cislom 95.
To ze sa niekde (Jet, Jurki) este predava 91tka je mozno sposobene tym ze nevymenili nalepku 91 za 95 a tankujes kvalitnejsi benzin.
:D to by snad mondrejka vedel k tomu povedat viac.

Ale kedze nie na kazdej cerpacke mas 95 Uni, tak sup tam s 95 natural. :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sun Jun 01, 2008 2:28 pm

Ja davam a vzdy som daval benzin bez prisad
Teda davam na precistenie vstrekovacieho systemu - kedze mam ken karburator tak snad cisti ten (po rozobrani som naozaj nemal ziadne usadeniny ani inde)

Kedze cleon a dalsie motory su s hlinikovou hlavou uz su tvrdene sedla ventilov
Je otazka ako odolne su tie sedla...
Jazdim bez a onedlho audem vyberat motor zo Stefana a mozno sa kuknem v akom stave su ventily
Odhadom taky 50t km isiel len na natural...

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Sun Jun 01, 2008 9:18 pm

Alex wrote:
pedro wrote:Nepravda, stale sa predava aj UNI 91 aj UNI 95. Staci sa pozriet na natankuj.sk a uvidis aj kde a za kolko :wink:
nechcem ti brat iluzie ale Slovnaft ukončil na domacom trhu predaj
automobilového benzinu s oktanovym cislom 91 este minuly rok. Ako nahrada je v sucasnoti uz len benzín s oktanovym cislom 95.
To ze sa niekde (Jet, Jurki) este predava 91tka je mozno sposobene tym ze nevymenili nalepku 91 za 95 a tankujes kvalitnejsi benzin.
:D to by snad mondrejka vedel k tomu povedat viac.

Ale kedze nie na kazdej cerpacke mas 95 Uni, tak sup tam s 95 natural. :wink:
Jasne nevymenili nalepky... :lol: to je dobry for...
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Sun Jun 01, 2008 9:19 pm

To jozo-ke.. Myslel som prave nove Twingo-turbo..
To Anarki.. Jasne, ze mi nejde o oktany.. Len pokial je dostupna 91s olovomň,tak naco tankovat 95 :D
Zas neviem ako JET.. ale neverim, ze na celom slovensku nedali novu nalepku na 95s olovom.. Napriklad v KE su dve JET a obe pisu 91... Kto vie.. Vsak to je jedno :D
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2095
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Jun 02, 2008 10:28 am

Alex wrote:nechcem ti brat iluzie ale Slovnaft ukončil na domacom trhu predaj automobilového benzinu s oktanovym cislom 91 este minuly rok. Ako nahrada je v sucasnoti uz len benzín s oktanovym cislom 95.
Je pravda ze na slovnaft pumpach zmizla modra 91ka. Napriek tomu napr. JET a ESSO maju stale olovnatu 91ku v ponuke!! A tu tankujem.

Ci uz oni upravuju (aditivuju) nejaku N95ku je mi dost jedno. Pochybujem, ze by mali v nadrzi cistu N95ku a predavali to ako U91.

Pokial bude Uni benzin, budem ho tankovat. Ci 91 alebo 95 je uplne jedno.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Jun 02, 2008 11:12 am

pravdepodobne su to este nejake stare zasoby, alebo ho neberu od slovnaftu. kazdopadne onedlho sa 91tka uplne vytrati z ponuky, preto ta nahrada za 95uni. autu to urcite neskodi.
kedze teraz stale beham na geu a tankujem 95 natural tak to neriesim.
ale uz minuly rok som do osmicky tankoval raz 91, inokedy 95. podla ponuky. nebudem predsa kruzit po meste a hladat JETku aby som natankoval 91, dam tam 95 natural a aditivum.

:wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2095
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Jun 02, 2008 11:18 am

Alex wrote:..nebudem predsa kruzit po meste a hladat JETku aby som natankoval 91..
No Ale prave v tom je ten for, ze ja mam tu JETku kusok od domu(a ty vlastne tiez) a ESSO viacmenej po ceste. Keby som nemal, tiez lejem aditiva..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Tue Jun 03, 2008 9:23 am

Alex wrote:pravdepodobne su to este nejake stare zasoby, alebo ho neberu od slovnaftu. kazdopadne onedlho sa 91tka uplne vytrati z ponuky, preto ta nahrada za 95uni. autu to urcite neskodi.
kedze teraz stale beham na geu a tankujem 95 natural tak to neriesim.
ale uz minuly rok som do osmicky tankoval raz 91, inokedy 95. podla ponuky. nebudem predsa kruzit po meste a hladat JETku aby som natankoval 91, dam tam 95 natural a aditivum.

:wink:
Preco sa stale hadas, jednoducho este 91 je na pumpach a tym to hasne. Ved kazdy sa moze pomylit. Zhrnieme to: ziadne stare nalepky, ziadne zasoby, normalne maju v ponuke UNI 91. Howgh.

Btw.: kde by asi tie stare zasoby drzali? :wink: ze by si prenajali od Slovnaftu zasobniky... :wink: :D
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 03, 2008 10:21 am

ze by slovnft bol jediny vyrobca benzinu?

ak ked ano tak ja som nezaznamenal nijake opotrebovanie na N95 ...
hlavne mat nastaveny predzapal...

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Jun 03, 2008 11:40 am

no, ked som si teraz znova prezrel tuto diskusiu, tak sa posunula trochu inym smerom, povodne bola zamerana na aditivum. ale ako povedal klasik, vsetko zo vsetkym suvisi. len si trosku ujasnime co kto tvrdi.

na uplne jasne konstatovanie
Alex wrote: v sucasnosti aj tak vsade maju min. 95tku .
a klasicky rypavo
pedro wrote:Nepravda, stale sa predava aj UNI 91 aj UNI 95. Staci sa pozriet na natankuj.sk a uvidis aj kde a za kolko :wink:
ale ved to vlastne ani nikto nespochybnil. ak by som to mal este raz napisat tak aby si to pochopil tak na kazdej cerpacej stanici mas benzin natural 95. to je zaklad ktory musi byt. cize ak by ti dosiel benzin a dojdes na omv alebo shell alebo slovnaf, vzdy tam mozes natankovat tu 95tku natural lebo tam vzdy bude. to je to moje konstatovanie ze minimalne tento benzin tam najdes a kedze ho osmicka moze tak ho pouzijes.
ak maju 95 UNI tak sa potesis lebo nemusis kupovat aditivum ak ho davas.

no a je pravda ze na cerpackach Esso, Jet, Jurki (ble) este predavaju 91 UNI (91 natural uz fakt nadobro zmizol), vsak ked som v blave tak ho aj tankujem, vacsinou je aj lacnejsi ako 95tka. Cely svet sa ale netoci okolo bratislavy, v ziline 91tku UNI najdes len na no name cspl alebo pri obchodnych centrach, vsade maju inak 95 UNI.
A kedze majoritnym dodavatelom bezninu na slovensku je slovnaft, ktory minuly rok avizoval ukoncenie vyroby 91tky tak by ma sameho zaujimalo ako to teda je.
Pedro - hadam si nechcel povedat ze si myslim ze Jet alebo Jurki maju neviem ake zasobniky. cele je to o dodavatelovi.
ved nakoniec okrem slovnaftu su tu aj ine rafinerie okolo... polsko, cechy, rakusko maju "svoje" fabriky
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 03, 2008 12:39 pm

Takze co bolo na zaciatku vajce alebo sliepka :-)

Aj ked to tu rozne odbacalo vysledok je rovnaky...
Niekto dava ak moze 91Uni poripade 95Uni a ak neni tak N95 - natural spolu aj s prisadami
Niekto dava len N95 bez prisad

Zatial nik neopotvrdil ze je potrebne davat aditiva kedze motory mame viac menej s hlinikovou hlavou a tym tvrdene sedla ventilov (jedine mozne miesto problemu - karburator ten urcite nie)

Tak isto ani nik nepotvrdil ze nase motory mozu ist na natural bez prisady nahradzujucej absenciu olova

Rozhodne ale nasim motorom nevadi ked tam ide N91 (ta asi zmyzla ako skoncila vyroba v Slovnafte) alebo N95 spolu s nejakou peisadou.. OMV, Anabex ci Castrol TBE ...
Za predpokladu ze neamte namontovany katalizattor... :-)

Ako dalej?

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Jun 03, 2008 12:46 pm

... ze katalyzator :D - ma to byt snad naznak nejakej tvojej dalsej prestavby?
to stymi sedlami ventilov by malo byt ok. za tie roky budu take vyklepane ze sa im uz asi nic nestane :)
ale vieme stopercentne povedat ze natural 95 neskodi karburatoru?
maroxe mal minuly rok take problemy ktore mohli suvisiet s tankovanim naturalu bez prisad, vsak mx?
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 03, 2008 12:48 pm

urcite neskodi nema comu ....

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Jun 03, 2008 12:58 pm

Ano Alex, sam Vladimir nas najvacsi povedal, ze by to mohlo sposobovat problemy v citlivom osmickarskom karburatore. Tiez by ma zaujimalo ze presne co a v com, ale mam pocit ze ani sam Vlado nevedel tento problem presne definovat, ale ma taku skusenost. Neskor zistil ze mu blbli difuzory, ktore musel menit. Ale skor mi to priapda ako nejaka haluz a nahoda, ale never Vladovi...
Sexgrafik Renault Classic Clubu

Post Reply