ERG ventil

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
balance15
Posts: 2
Joined: Fri Nov 10, 2006 10:41 pm

ERG ventil

Post by balance15 » Wed Nov 21, 2007 1:28 pm

ahojte,
mam problem s ERG ventilom. Po svetelnej signalizacii na pristrojovke (service a kontrolka motora) som bol na el. citacke, kde bola zistena zavada - vadny ERG ventil. Kde ale nastali rozchodne nazory viacerych servisakov. Jedny tvrdili, ze je to elektronika a vycistit, resp. opravit sa neda a treba ho vymenit (novy stoji cca 7000,-Sk). Zvolil som alternativu vycistenia - servisak ho rozobral, ocostil od karbonovzch sadzi. Po druhej kontrole tento krat v TO Renault servise a vymazani poruchy kontrolky uz nesvietili, ale iba 50km, a po dalsom nastartovani zacali kontrolky signalizovat opat poruchu. Vie mi niekto poradit co s tymto nestastnym ERG ventilom je najlepsie urobit? Dakujem

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Nov 21, 2007 3:54 pm

Myslim ze podobny problem mal Pedro na Lagune II a je mu to vyriesili tak ze mu dali novy ERG ventil (stary mu rozbili pri rozoberani) Snad ti poradi viac on

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Re: ERG ventil

Post by pedro » Wed Nov 21, 2007 4:55 pm

balance15 wrote:ahojte,
mam problem s ERG ventilom. Po svetelnej signalizacii na pristrojovke (service a kontrolka motora) som bol na el. citacke, kde bola zistena zavada - vadny ERG ventil. Kde ale nastali rozchodne nazory viacerych servisakov. Jedny tvrdili, ze je to elektronika a vycistit, resp. opravit sa neda a treba ho vymenit (novy stoji cca 7000,-Sk). Zvolil som alternativu vycistenia - servisak ho rozobral, ocostil od karbonovzch sadzi. Po druhej kontrole tento krat v TO Renault servise a vymazani poruchy kontrolky uz nesvietili, ale iba 50km, a po dalsom nastartovani zacali kontrolky signalizovat opat poruchu. Vie mi niekto poradit co s tymto nestastnym ERG ventilom je najlepsie urobit? Dakujem
Mas tri moznosti:
1. :arrow: vymenis ho za novy
2. :arrow: vycistis ho, ale moze sa poskodit pri vyberani ak je velmi zapeceny karbonom
3. :arrow: zaslepis ho tym ze ho otocis, system ho kvazi bude registrovat, ale bude nefunkcny a budes mat problem na emisnej kontrole.

Odporucam vymenit a mas pokoj na min 100 tis km..

Ucel systemu EGR:
Recirkulace výfukových plynu se používá za úcelem snížení obsahu oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech.

Rídicí jednotka vstrikování rídí prostrednictvím elektromagnetického ventilu prutok recirkulace výfukových plynu.

PODMÍNKY CINNOSTI
Parametry urcující aktivaci elektromagnetického ventilu EGR jsou následující:
– teplota chladicí kapaliny,
– teplota vzduchu,
– atmosférický tlak,
– poloha pedálu akcelerátoru,
– otácky motoru.

Systém EGR je vypnutý, pokud:
– je napetí akumulátoru nižší než 9 V,
– jsou otácky motoru nižší než 700 1/min,
– dvojice parametru (otácky motoru/zatížení) je vyšší než mezní hodnota uložená v pameti,
– rychlost jízdy vozidla je nižší než 12 km/h, otácky motoru jsou nižší než 1000 1/min a teplota chladicí kapaliny je vyšší než 60oC po dobu 40 sekund.

V prípade poruchy:
–prutokomeru vzduchu,
– elektromagnetického ventilu EGR,
– snímace tlaku preplnování,
– elektromagnetického ventilu pro zízení turbodmychadla
není elektromagnetický ventil EGR napájen.

Post Reply